Auteur Topic: Het grote "Mijn eerste pak" topic  (795750 keer gelezen)

Dennis

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Aanschaf van 1e Pak
Reactie #300 Gepost op: 07 april 2007 - 20:00:25
Daarom ook binnen lopen om te "proberen"  :wink:
"Suits are full of joy! They are the sartorial equivalent of a baby’s smile" - Barney Stinson

coenvd

• Bekijk profiel
Aanschaf van 1e Pak
Reactie #301 Gepost op: 07 april 2007 - 20:04:39
nou, ik zal zeker even kijken voor die magnani's in den bosch (kom er toch elke dag), maar als complete leek op het gebied van schoenen....wat zijn magnini's.? A merk (lijkt me niet), B merk...hoe moet ik dat allemaal zien

en kwaliteit...nou kwam met vader met (IMO) idiote idee om bij de Makro schoenen te kopen (en nee...mijn pa heeft geld zat...alleen beetje raar uit geef patroon  :roll: ) dus bepaalde dingen vind hij het onzin om veel geld aan uit te geven.

en is die 200 euro voor die schoenen dan gemiddeld? of zit ik dan in de laagste klasse magnanni's

Aero

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Aanschaf van 1e Pak
Reactie #302 Gepost op: 07 april 2007 - 20:09:36
Citaat van: "coenvd"
nou, ik zal zeker even kijken voor die magnani's in den bosch (kom er toch elke dag), maar als complete leek op het gebied van schoenen....wat zijn magnini's.? A merk (lijkt me niet), B merk...hoe moet ik dat allemaal zien

en kwaliteit...nou kwam met vader met (IMO) idiote idee om bij de Makro schoenen te kopen (en nee...mijn pa heeft geld zat...alleen beetje raar uit geef patroon  :roll: ) dus bepaalde dingen vind hij het onzin om veel geld aan uit te geven.

en is die 200 euro voor die schoenen dan gemiddeld? of zit ik dan in de laagste klasse magnanni's

Ligt eraan waarmee je het vergelijkt, het zijn kwalitatief goede schoenen, mss even in het magnanni topic kijken...

Het zijn geen Santoni's, maar dat zijn dan ook weer geen Berluti's zo kan je nog wel doorgaan, maargoed het ligt eraan wat je ervoor over hebt....

http://www.stijlforum.nl/viewtopic.php?t=1304

Dennis

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Aanschaf van 1e Pak
Reactie #303 Gepost op: 07 april 2007 - 20:14:00
Denk dat je bij Magnanni aan een C-merk schoenen moet denken.
Waarbij de A klasse schoenen zijn zoals Lobb, Berluti, Scafora en Green niet te vergeten. Vanaf 700e
B klasse bijvoorbeeld Santoni en C&J. Voor tussen de 350 en 750e

En dan de C-klasse met bijv. Magnanni, vB en vLier. Onder de 350e

(kan het misschien verkeerd hebben qua niveau keuze; en hoop dat ik daar niemand mee op de goed geschoende tenen trap  :wink: )

Om het over goede en dus dure schoenen te hebben, waarom?
Zie de sig van Huey: Your either in bed or your shoes, so it pays to invest in both of them.
"Suits are full of joy! They are the sartorial equivalent of a baby’s smile" - Barney Stinson

Vortex

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Aanschaf van 1e Pak
Reactie #304 Gepost op: 07 april 2007 - 20:17:57
Ik denk dat we deze discussie beter in het Magnanni topic kunnen voortzetten. Vind het wel interessant namelijk want ik zal niet snel voor de Magnanni's gaan omdat ik het nét niet schoenen (geen mooie kwaliteit leer, patina net niet, voelt niet goed aan) vind.

Migliore

• Gebruiker
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
    • www.pierrecorthay.blogspot.com
Aanschaf van 1e Pak
Reactie #305 Gepost op: 07 april 2007 - 20:29:20
Citaat van: "Rogier"
Ik kom dit topic even verstoren met wat negativiteit. Ik word echt bijkans dol van iedereen nieuwkomer die een topic opent met de vraag 'ik heb een pak nodig, waar moet ik zijn'...

Lees je eerst gewoon even in, gebruik de zoekfunctie, echt alles is al ontelbare keren uitgelegd...

wees gerust rogier, heb ik gedaan, heb alleen niet gevonde wat ik wilde  8)

Dan kijk je echt met je neus vriend. Wat is er mis met je vraag stellen in één der reeds bestaande topics, ook al wijkt je vraag een beetje af van de openingspost in dat topic. Telkens maar nieuwe pakken topics openen komt de overzichtelijkheid van het topic niet ten goede.

Als ik mod was zou ik het wel weten. :lol:  :wink:

Agree!!!
Winnaar: SF-schoen van het jaar 2008 - Derby: Corthay Arca

Pierre Corthay on Blogspot

Patrick Bateman

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Aanschaf van 1e Pak
Reactie #306 Gepost op: 08 april 2007 - 15:25:16
Citaat van: "Migliore"
Ik kom dit topic even verstoren met wat negativiteit. Ik word echt bijkans dol van iedereen nieuwkomer die een topic opent met de vraag 'ik heb een pak nodig, waar moet ik zijn'...

Lees je eerst gewoon even in, gebruik de zoekfunctie, echt alles is al ontelbare keren uitgelegd...

wees gerust rogier, heb ik gedaan, heb alleen niet gevonde wat ik wilde  8)

Dan kijk je echt met je neus vriend. Wat is er mis met je vraag stellen in één der reeds bestaande topics, ook al wijkt je vraag een beetje af van de openingspost in dat topic. Telkens maar nieuwe pakken topics openen komt de overzichtelijkheid van het topic niet ten goede.

Als ik mod was zou ik het wel weten. :lol:  :wink:

Agree!!!

hear hear, sluiten en afvoeren
He was a cop, and good at his job. But then he committed the ultimate sin and testified against other cops gone bad. Cops who tried to kill him, but got the woman he loved instead. Framed for murder, now he prowls the badlands. An outlaw hunting outlaws.

ruby tuesday

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Aanschaf van 1e Pak
Reactie #307 Gepost op: 08 april 2007 - 16:01:53
Topcis met een titel als deze lees ik niet eens.. Geen idee wat er dus in staat  8)

Pietro

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Aanschaf van 1e Pak
Reactie #308 Gepost op: 08 april 2007 - 21:06:36
Citaat van: "Jesper"
Citaat van: "Clay"
Ik zou ook voor een effen pak gaan, donkerblauw of donkergrijs, dan kun je met shirts/das/pochet combineren om het iedere keer anders te laten lijken.

Wat betreft een pochet: een SF'er zei laatst dat het niet aan te raden is om een pochet te dragen bij de bedrijven die Coen noemt. Volgens mij zei Napoleon dit, klopt dat Nappie?

Gruwelijk offtopic, maar een pochet moet toch gewoon kunnen? Draag ze altijd en ga ze ook zeker niet weg laten bij een in house dag ofzo. Of de bedrijven het waarderen weet ik niet, maar ik doe het vooral voor mezelf.
Dinsdag moet ik naar bedrijf X en daar kreeg ik ook 'kledingvoorschriften'. Ze stellen het op prijs als ik in pak kom, maar een das is uit den boze. Ik vind zoiets maar vreemd, hoor.

cheukert

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Aanschaf van 1e Pak
Reactie #309 Gepost op: 08 april 2007 - 21:35:35
Citaat van: "Pietro"

Gruwelijk offtopic, maar een pochet moet toch gewoon kunnen? Draag ze altijd en ga ze ook zeker niet weg laten bij een in house dag ofzo. Of de bedrijven het waarderen weet ik niet, maar ik doe het vooral voor mezelf.
Dinsdag moet ik naar bedrijf X en daar kreeg ik ook 'kledingvoorschriften'. Ze stellen het op prijs als ik in pak kom, maar een das is uit den boze. Ik vind zoiets maar vreemd, hoor.
Een sollicitatie is toch iets anders lijkt me.
ls de buren van hiernaast zo'n probleem maken van m'n Apache, dan verhuizen ze toch gewoon?!? Interesseert me vrij weinig :lol:

Bontius

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Aanschaf van 1e Pak
Reactie #310 Gepost op: 08 april 2007 - 21:38:01
Tja, je mag er, als (nieuwe) werknemer, zogenaamd niet stijlvoller bijlopen als superieuren/andere werknemers. Dat wordt echter al snel onmogelijk als je ziet waar die gemiddelde superieur of werknemer mee rond loopt.

Stel je loopt vaak rond in kleding en schoenen die hier op dit forum (en ook naar mijns inziens uiteraard) stijlvol zijn. Of een pochet in dit geval. Dan kan je de donder op zeggen dat je van die standaard af moet stappen louter voor dat bedrijf. Belachelijk natuurlijk, maar de gemiddelde Nederlander is nu eenmaal een ignoranti die totaal geen weet heeft van wat 'stijl' is.

Of het nu een pochet is, een goed opgemeten pak, fatsoenlijke lederen schoenen of een Italiaans hemd; in Nederland zal je daar altijd op aangekeken worden. Je voldoet immers niet aan de geldende standaard.

marcos

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Aanschaf van 1e Pak
Reactie #311 Gepost op: 08 april 2007 - 21:51:34
Citaat van: "Pietro"
Citaat van: "Jesper"
Citaat van: "Clay"
Ik zou ook voor een effen pak gaan, donkerblauw of donkergrijs, dan kun je met shirts/das/pochet combineren om het iedere keer anders te laten lijken.

Wat betreft een pochet: een SF'er zei laatst dat het niet aan te raden is om een pochet te dragen bij de bedrijven die Coen noemt. Volgens mij zei Napoleon dit, klopt dat Nappie?

Weet niet in welke sector je wat zoekt, maar ik denk dat het in het algemeen niet extreem handig is om tijdens een sollicitatie een pochet te dragen. Je kan nog zo een superstijlvol persoon zijn en dat ook graag laten zien, maar een beetje aanpassen aan de sector is ook wel handig. Ik werk in een sector waar men bovengemiddeld aandacht aan kleding besteed, maar een pochet komt heeeeeeeel weinig voor. Italianen zullen het vast wel overal instoppen, maar die zijn zakelijk gezien sowieso niet serieus te nemen.

Pietro

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Aanschaf van 1e Pak
Reactie #312 Gepost op: 08 april 2007 - 22:02:58
Consultancy, al maakt het qua sectorkeuze in Nederland volgens mij weinig uit. Vooral de publieke sector is om te huilen qua stijl.

marcos

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Aanschaf van 1e Pak
Reactie #313 Gepost op: 08 april 2007 - 22:34:37
Consultancy is nogal breed. Maar in 't algemeen denk ik dat in zakelijke dienstverlening ingetogenheid wel gewaardeerd wordt.

Clay

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Aanschaf van 1e Pak
Reactie #314 Gepost op: 08 april 2007 - 22:55:04
Pochet is misschien voor sollicitatie beetje extreem, doelde ook meer op feestelijke gelegenheden waar je in pak wil verschijnen..

Hoewel een simpel streepje boven je borstzakje nauwelijks extravagant valt te noemen.

zoiets als dit dus:

met dank aan nexus  :)