Auteur Topic: Het grote "Mijn eerste pak" topic  (795765 keer gelezen)

livingitalian

• Gast
Re: Tijd voor een 1e Pak
Reactie #315 Gepost op: 09 april 2007 - 09:48:30
Citaat van: "coenvd"
Goedendag allemaal,

door wat google-werk ben ik op deze site terecht gekomen over al mijn "pak-vragen" en zo te lezen ben ik aan het goede adres.

Nu is het zo dat ik voor volgend school jaar moet gaan solliciteren.
Het is een duale opleiding tot register accountant bij Nyenrode (kennen sommige vast wel) en daarbij moet je dus een aantal dagen bij een accountancy kantoor werken. Mometeel zit ik nog in het 1e jaar HBO (dus eerst mijn P zien te halen)

Nu moet ik nu al beginnen met solliciteren bij een aantal kantoren(Ernst en Young, PWC, KMPG, Mazers etc etc..) en daarbij hoort uiteraard...een pak! Ik heb nog helemaal geen pak, of ooit gehad..dus geen idee wat ik moet hebben en waar ik moet zoeken.

Ik heb veel gelezen ook hier, over de "uitstraling"van een pak, en het laatste wat de recruiters willen is dat je als een "cliche" accountant overkomt (saai, duf, grijs etc etc)

budget....500-750 euro en dat is dan inclusief schoenen (heb ik ook nog niet) oftewel...the whole package.

Uiteraard koop ik wel wat andere pakken erbij als ik eenmaal aangenome ben, maar het gaat nu dus om 1 pak om alle sollicitatie gesprekken mee te doen.....dus....waar te kijken...en vooral, wat te kopen?

Alvast bedankt!

Coen

ik heb je oproep  gelezen ik  kan je het  volgende aanraden
in Adam zit een zaak die verkoopt  alleen italiaanse pakken en overhemden kwa prijs kwaliteits verhouding is die heel goed
je hebt een mooie pak en een antichi telia  of en valentino ,missoni,blumarine en Ferre shirt + en das voor 289+
het  gaat  hierover  een pak van de kwaliteit S120 super  de fijnste wol die de er is .

www.livingitalian.nl

ruby tuesday

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Aanschaf van 1e Pak
Reactie #316 Gepost op: 09 april 2007 - 09:49:16
er is toch een fijnere wol dan S120?

Solitarias

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
Aanschaf van 1e Pak
Reactie #317 Gepost op: 09 april 2007 - 10:41:52
Ik heb hem sticky gemaakt: vanaf nu svp dit als "centraal 1e pak topic" gebruiken!
Mijn sartoriale boekencollectie:  http://www.librarything.com/catalog/Solitarias

Alboreto

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Tijd voor een 1e Pak
Reactie #318 Gepost op: 09 april 2007 - 11:53:18
Citaat van: "livingitalian"
ik heb je oproep  gelezen ik  kan je het  volgende aanraden
in Adam zit een zaak die verkoopt  alleen italiaanse pakken en overhemden kwa prijs kwaliteits verhouding is die heel goed
je hebt een mooie pak en een antichi telia  of en valentino ,missoni,blumarine en Ferre shirt + en das voor 289+
het  gaat  hierover  een pak van de kwaliteit S120 super  de fijnste wol die de er is .

www.livingitalian.nl
Drie keer raden hoe die zaak heet. Kun je nog doorzichtiger spammen? Door Super 120 "de fijnste wol die er is" te noemen diskwalificeer je je hier trouwens direct als serieuze gesprekspartner (maar daar is het je waarschijnlijk toch niet om te doen). En dan heb ik het nog niet eens over je taalgebruik, spelling en interpunctie.
esus saves, George Nelson withdraws!

Napoleon

• Gast
Aanschaf van 1e Pak
Reactie #319 Gepost op: 09 april 2007 - 13:38:57
Hulde aan Rogier; ben er ook klaar mee
Hulde aan Ruby; dit soort topics lezen is zonde van je tijd
Hulde aan de anti-ik-draag-een-pochet-als-ik-naar-mn-eerste-baan-solliciteer-types
En hulde aan Alberto, geef die vent anders even een cursus NL

coenvd

• Bekijk profiel
Aanschaf van 1e Pak
Reactie #320 Gepost op: 09 april 2007 - 14:28:20
maar is dat livingitalian niks dan?

beter of slechter dan SuSu...? of heeft niemand er ervaring mee..

Vortex

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Aanschaf van 1e Pak
Reactie #321 Gepost op: 09 april 2007 - 14:36:53

Natuurlijk niet, je gaat toch niet bij iemand iets kopen die een forum volspamt en voor de rest absoluut geen nuttige bijdrage heeft?

Monsieur Seriziat

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Aanschaf van 1e Pak
Reactie #322 Gepost op: 09 april 2007 - 15:01:00
Citaat van: "Vortex"

Natuurlijk niet, je gaat toch niet bij iemand iets kopen die een forum volspamt en voor de rest absoluut geen nuttige bijdrage heeft?

Bingo :!:

Stromen

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Aanschaf van 1e Pak
Reactie #323 Gepost op: 09 april 2007 - 15:20:35
Prima dat er een sticky van gemaakt wordt.

Maar het lijkt me handig de spam er even tussenuit te knippen (en ook alle gerelateerde posts erna)

We zijn er wel over uit dat Suit Supply in deze prijsklasse de beste prijs/prestatie biedt. Althans, op dit moment, het is nooit verkeerd nieuwe winkels of nieuwe merken in bestaande winkels in de gaten te houden.

Dus: neem een onopvallend Suit Supply RTW pak (navy of grijs, evt visgraat of dunne pinstripe als je je wil onderscheiden van je studiegenoten) .
Kost je vanaf 190 euro (outletprijs) tot 300. Tel er nog een paar tientjes bij voor aanpassingen.
Wit of blauw hemd is prima te regelen bij Shirtmakers e.d. Voor 80 euro kom je een aardig eind. Das? Voor 20 tot 50 euro heb je al een aardig exemplaar.

In het schoenenforum zijn voldoende topics te vinden over Magnanni, Praeses, Van Bommel en C&J.
Ik zou voor een eerste paar voor een wat neutrale (lees: onopvallende) kleur gaan. Donkerbruin, cognac of zwart.

Verkijk je niet op alle bijkomende kosten btw. Je hebt ook nog een riem en spanners voor je schoenen nodig. Net als een das hoeft dit niet duur te zijn, maar bij elkaar opgeteld zit je zo aan die 750 euro.

En: als je even kan wachten op de uitverkoop, kun je wellicht nog wat voordeliger uit zijn. Koop er dan nog een extra hemd+das bij.
Kun je weer een dag vooruit.

Tawny_port

• Bekijk profiel
Aanschaf van 1e Pak
Reactie #324 Gepost op: 09 april 2007 - 18:31:32
Citaat van: "Stromen"
Prima dat er een sticky van gemaakt wordt.

Maar het lijkt me handig de spam er even tussenuit te knippen (en ook alle gerelateerde posts erna)

We zijn er wel over uit dat Suit Supply in deze prijsklasse de beste prijs/prestatie biedt. Althans, op dit moment, het is nooit verkeerd nieuwe winkels of nieuwe merken in bestaande winkels in de gaten te houden.

Suit Supply beste prijs/prestatie? Voor RTW pakken zeker niet en voor MTM durf ik het te betwijfelen.

Ik vind Suit Supply een vervelende winkel met vervelende verkopers, waar het kopen van een pak of hemd een beproeving is. En ik heb begrepen dat je bij SuSu MTM geen tussenpassing krijgt, dus je moet maar hopen dat ze de maten goed hebben opgenomen. Iets wat ik betwijfel, gezien het beperkte aantal maten wat wordt opgenomen.

In mijn ogen scoort New Tailor dan een flink stuk hoger in kwaliteit en prestatie, die de hogere prijs meer dan goed maakt. De maten worden zeer zorgvuldig opgemeten, maar bij het tussenpassen worden er altijd nog wat correcties aangebracht. En het winkelpersoneel is vriendelijker, met meer aandacht voor de klant.

Dus kijk je moeder lief aan en neem haar voor je 1e pak mee naar New Tailor, zou mijn advies zijn.

Lex

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Aanschaf van 1e Pak
Reactie #325 Gepost op: 09 april 2007 - 18:36:38
Ik wil niet lastig zijn hoor maar er is toch ook wel een behoorlijk prijsverschil tussen NT en SuSu....

Noem mij een winkel die kwalitatief betere RTW pakken levert voor de prijs van een SuSu pak?
'm talking about liquid. Rich enough to have your own jet. Rich enough not to waste time. Fifty, a hundred million dollars, buddy. A player. Or nothing.

Rogier

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Aanschaf van 1e Pak
Reactie #326 Gepost op: 09 april 2007 - 18:38:41
Citaat van: "Lex"
Ik wil niet lastig zijn hoor maar er is toch ook wel een behoorlijk prijsverschil tussen NT en SuSu....

Noem mij een winkel die kwalitatief betere RTW pakken levert voor de prijs van een SuSu pak?

Mee eens. NT is qua prijs vergelijkbaar met Caruso, qua kwaliteit misschien iets beter (kan ik geen oordeel over vormen.
This, madame, is Versailles.

Stromen

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Aanschaf van 1e Pak
Reactie #327 Gepost op: 09 april 2007 - 18:57:12
NT is inderdaad een klasse of 2 hoger in te schalen, zowel qua kwaliteit als in prijs.

En ik ben toch erg benieuwd wat een betere prijs/prestatie zou hebben dan SuSu RTW.

Tawny_port

• Bekijk profiel
Aanschaf van 1e Pak
Reactie #328 Gepost op: 09 april 2007 - 19:12:15
De beste prijs/kwaliteit-verhouding is niet hetzelfde als de beste kwaliteit in de laagste prijsklasse, die twee dingen worden hier nu door elkaar gehaald.

Lex

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Aanschaf van 1e Pak
Reactie #329 Gepost op: 09 april 2007 - 19:19:09
Nee hoor, ik denk idd dat SuSu de beste prijs/kwaliteit levert. Bij NT betaal je een hoop voor de extra 'emotionele' aspecten van een pak en niet zozeer voor de functionaliteit...
'm talking about liquid. Rich enough to have your own jet. Rich enough not to waste time. Fifty, a hundred million dollars, buddy. A player. Or nothing.