even een puntje on-topic voor de mensen die hun eerste pak gaan kopen: bij suit supply in batavia stad (lelystad) koop je voor 150 euro een pak, meestal is er in elke maat wel wat te vinden, en kun je het net als in alle andere filialen meteen laten vermaken. het zijn meestal wel de meer "modieuze" en uitgesproken pakken, omdat ze die aan het eind van het seizoen overhouden, maar als je een gedekte kleur of niet storend motief koopt kun je er de eerste tijd prima mee uit de voeten.
een bijkomend voordeel van dat je niet meteen het mooiste van het mooiste koopt is dat je je vanuit dat beginpunt kan orienteren naar een mooier of duurder pak. toen ik mijn eerste pak kocht wilde ik per se een zwarte, met drie knopen en een iets te grote çomfortabele' broek. na een goed jaar had ik door dat dit toch niet helemaal stijlvol was en heb een duurder pak laten maken, dit keer naar mijn vernieuwde inzichten en van dat pak heb ik nog steeds veel plezier.
tip: koop je je pak voor je werk, begin dan met een donkerblauwe, koop je het voor bruiloften, feesten en partijen, koop dan een antraciet grijze, daar kan je meer kanten mee op qua feestelijkheid/ingetogenheid. een felle das maakt het meteen feestelijk en met een zwarte das ben je de ideale begrafenisbezoeker.