Auteur Topic: Het grote "Mijn eerste pak" topic  (795749 keer gelezen)

Douchebag

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Pak kopen?
Reactie #270 Gepost op: 06 maart 2007 - 20:45:22
Citaat van: "gusto napolitano"
Dat is zeker een goede stap in de richting zoals je al zei.

Het is gewoon leuk om het zelf te kunnen samenstellen, stof, opties etc. Dit en het feit dat het voor jouw op maat is gemaakt (of bijgesteld) geeft het een meer 'eigen' gevoel dan van het rek plukken.

Citaat
Eenmaal de feel voor een pak kan je later altijd nog doen besluiten om in een hoger niveau te gaan kijken.

Juist. Mijn SuSu pakkie is nog niet afgeleverd, maar ik zit al te azen op een Newtailor of Caruso mtm. Mijn god, ik ga met een rotgang richting de schuldsanering natuurlijke personen :lol:

doorslag

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Pak kopen?
Reactie #271 Gepost op: 15 maart 2007 - 20:12:13
Doucheman,

Mag ik vragen wat je kwijt was voor het cut to the bone pak van SuSu en voor welke opties, stof je hebt gekozen? Ik ben in dr veronderstelling dat je voor de prijs van 350 EURO maar een beperkte stof keuze hebt.
There are no stupid questions, just stupid people (mr. Garisson)

Douchebag

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Pak kopen?
Reactie #272 Gepost op: 15 maart 2007 - 22:54:31
Citaat van: "doorslag"
Doucheman,

Mag ik vragen wat je kwijt was voor het cut to the bone pak van SuSu en voor welke opties, stof je hebt gekozen? Ik ben in dr veronderstelling dat je voor de prijs van 350 EURO maar een beperkte stof keuze hebt.

549 euro. Navy met smalle licht blauwe pinstripe, Super 130, working cuffs, full canvas. Licht blauwe voering. Revers geput.

Had ook nog wat aardige effen stofjes gezien. Goodkoopste samenstelling kwam geloof ik op zo'n 499.

Bachelor

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Pak kopen?
Reactie #273 Gepost op: 15 maart 2007 - 22:56:29
Citaat van: "Doucheman"
Doucheman,

549 euro. Navy met smalle licht blauwe pinstripe, Super 130, working cuffs, full canvas. Licht blauwe voering. Revers geput.

Had ook nog wat aardige effen stofjes gezien. Goodkoopste samenstelling kwam geloof ik op zo'n 499.

Voor die 50e meer zou ik dan die duurdere versie nemen.
Quotidie potest esse ultimo die

Napoleon

• Gast
Pak kopen?
Reactie #274 Gepost op: 16 maart 2007 - 09:28:17
Citaat van: "Bachelor"
Doucheman,

mits die mooier is

Douchebag

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Pak kopen?
Reactie #275 Gepost op: 16 maart 2007 - 13:45:17
Citaat van: "Bachelor"
Doucheman,

Heb ik ook gedaan.

coenvd

• Bekijk profiel
Het grote "Mijn eerste pak" topic
Reactie #276 Gepost op: 07 april 2007 - 15:09:10
Goedendag allemaal,

door wat google-werk ben ik op deze site terecht gekomen over al mijn "pak-vragen" en zo te lezen ben ik aan het goede adres.

Nu is het zo dat ik voor volgend school jaar moet gaan solliciteren.
Het is een duale opleiding tot register accountant bij Nyenrode (kennen sommige vast wel) en daarbij moet je dus een aantal dagen bij een accountancy kantoor werken. Mometeel zit ik nog in het 1e jaar HBO (dus eerst mijn P zien te halen)

Nu moet ik nu al beginnen met solliciteren bij een aantal kantoren(Ernst en Young, PWC, KMPG, Mazers etc etc..) en daarbij hoort uiteraard...een pak! Ik heb nog helemaal geen pak, of ooit gehad..dus geen idee wat ik moet hebben en waar ik moet zoeken.

Ik heb veel gelezen ook hier, over de "uitstraling"van een pak, en het laatste wat de recruiters willen is dat je als een "cliche" accountant overkomt (saai, duf, grijs etc etc)

budget....500-750 euro en dat is dan inclusief schoenen (heb ik ook nog niet) oftewel...the whole package.

Uiteraard koop ik wel wat andere pakken erbij als ik eenmaal aangenome ben, maar het gaat nu dus om 1 pak om alle sollicitatie gesprekken mee te doen.....dus....waar te kijken...en vooral, wat te kopen?

Alvast bedankt!

Coen

Aero

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Tijd voor een 1e Pak
Reactie #277 Gepost op: 07 april 2007 - 15:16:52
Citaat van: "coenvd"
Goedendag allemaal,

door wat google-werk ben ik op deze site terecht gekomen over al mijn "pak-vragen" en zo te lezen ben ik aan het goede adres.

Nu is het zo dat ik voor volgend school jaar moet gaan solliciteren.
Het is een duale opleiding tot register accountant bij Nyenrode (kennen sommige vast wel) en daarbij moet je dus een aantal dagen bij een accountancy kantoor werken. Mometeen zit ik nog 1e jaar HBO (dus eerst mijn P zien te halen)

Nu moet ik nu al beginnen met solliciteren bij een aantal kantoren(Ernst en Young, PWC, KMPG, Mazers etc etc..) en daarbij hoort uiteraard...een pak! Ik heb nog helemaal geen pak, of ooit gehad..dus geen idee wat ik moet hebben en waar ik moet zoeken.

Ik heb veel gelezen ook hier, over de "uitstraling"van een pak, en het laatste wat de recruiters willen is dat je als een "cliche" accountant overkomt (saai, duf, grijs etc etc)

budget....500-750 euro en dat is dan inclusief schoenen (heb ik ook nog niet) oftewel...the whole package.

Uiteraard koop ik wel wat andere pakken erbij als ik eenmaal aangenome ben, maar het gaat nu dus om 1 pak om alle sollicitatie gesprekken mee te doen.....dus....waar te kijken...en vooral, wat te kopen?

Alvast bedankt!

Coen

SuitSupply RTW of MTM afhankeling van je lichaam (als je lastige maten hebt raad ik MTM aan, RTW kan ook heel goed en net zo mooi zitten met kleine aanpassingen)

Ik zou voor effen Donkerblauw gaan, misschien wel saai, maar naar mijn mening het beste om mee te beginnen. Het is makkelijk te combineren!

Zijn trouwens zat vergelijkbare topics hier te vinden, met heel veel info!

Clay

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Aanschaf van 1e Pak
Reactie #278 Gepost op: 07 april 2007 - 15:30:22
Ik zou ook voor een effen pak gaan, donkerblauw of donkergrijs, dan kun je met shirts/das/pochet combineren om het iedere keer anders te laten lijken. Als je meerdere pakken hebt kun je gaan varieeren met krijtstreepjes e.d.

SuSu (rtw of mtm) is inderdaad een goede keuze voor een 1e pak, ik zou eerder voor rtw (uit het rek dus) gaan en die een beetje laten vermaken, dan blijft er genoeg budget over voor schoenen, hemden en dassen.

Migliore

• Gebruiker
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
    • www.pierrecorthay.blogspot.com
Aanschaf van 1e Pak
Reactie #279 Gepost op: 07 april 2007 - 15:31:45
Mooie schoenen van Crockett & Jones (+/- eur 400), en van de rest een RTW pak van Suitsupply inc das!

Heb je al gedacht over shirts?? Die kosten ook niet zo heel veel, , maar je hebt er wel een stuk of drie minimaal nodig!
Winnaar: SF-schoen van het jaar 2008 - Derby: Corthay Arca

Pierre Corthay on Blogspot

Monsieur Seriziat

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Aanschaf van 1e Pak
Reactie #280 Gepost op: 07 april 2007 - 15:33:27
Citaat van: "Clay"
Ik zou ook voor een effen pak gaan, donkerblauw of donkergrijs, dan kun je met shirts/das/pochet combineren om het iedere keer anders te laten lijken. Als je meerdere pakken hebt kun je gaan varieeren met krijtstreepjes e.d.

SuSu (rtw of mtm) is inderdaad een goede keuze voor een 1e pak, ik zou eerder voor rtw (uit het rek dus) gaan en die een beetje laten vermaken, dan blijft er genoeg budget over voor schoenen, hemden en dassen.

Eerst bij SuSu kijken, krijg je tenminste nog een goede prijs/kwaliteit verhouding voor een eerste pak. Verder gewoon de topics doorlezen, er is al veel over dit onderwerp gepost. Succes ermee :!:

Clay

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Aanschaf van 1e Pak
Reactie #281 Gepost op: 07 april 2007 - 15:34:11
Citaat van: "Migliore"
Mooie schoenen van Crockett & Jones (+/- eur 400), en van de rest een RTW pak van Suitsupply inc das!

Heb je al gedacht over shirts?? Die kosten ook niet zo heel veel, , maar je hebt er wel een stuk of drie minimaal nodig!

C&J is idd mooi, een goede oxford is nooit weg!

Carel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Tribula

Carel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Aanschaf van 1e Pak
Reactie #283 Gepost op: 07 april 2007 - 15:35:34
Tribula

coenvd

• Bekijk profiel
Aanschaf van 1e Pak
Reactie #284 Gepost op: 07 april 2007 - 15:38:07
Citaat van: "Carel"
http://www.stijlforum.nl/viewtopic.php?t=1884&highlight=sollicitatie

had ik idd al gezien, maar de situatie is daar iets anders...

maar even offtopic, is er ergens een begrippenlijst oid? want SuSu rtm mtm....geen wat het allemaal betekend :P

Maargoed, zelf ben ik wel van de "merken" ofja..misschien is dat wat te veel gezegd, laat ik het zo zeggen, ik betaal liever iets meer voor een mooi merk dan een C merk en geld overhouden.

dus ik had zelf ook al aan de outlet zitten denken , in haarlem zit er 1 van oger dacht ik...ik ben nog maar 18....dus ik hoef er ook niet als een directeur uit te zien  :lol:  :lol: