Goedendag allemaal,
door wat google-werk ben ik op deze site terecht gekomen over al mijn "pak-vragen" en zo te lezen ben ik aan het goede adres.
Nu is het zo dat ik voor volgend school jaar moet gaan solliciteren.
Het is een duale opleiding tot register accountant bij Nyenrode (kennen sommige vast wel) en daarbij moet je dus een aantal dagen bij een accountancy kantoor werken. Mometeel zit ik nog in het 1e jaar HBO (dus eerst mijn P zien te halen)
Nu moet ik nu al beginnen met solliciteren bij een aantal kantoren(Ernst en Young, PWC, KMPG, Mazers etc etc..) en daarbij hoort uiteraard...een pak! Ik heb nog helemaal geen pak, of ooit gehad..dus geen idee wat ik moet hebben en waar ik moet zoeken.
Ik heb veel gelezen ook hier, over de "uitstraling"van een pak, en het laatste wat de recruiters willen is dat je als een "cliche" accountant overkomt (saai, duf, grijs etc etc)
budget....500-750 euro en dat is dan inclusief schoenen (heb ik ook nog niet) oftewel...the whole package.
Uiteraard koop ik wel wat andere pakken erbij als ik eenmaal aangenome ben, maar het gaat nu dus om 1 pak om alle sollicitatie gesprekken mee te doen.....dus....waar te kijken...en vooral, wat te kopen?
Alvast bedankt!
Coen