Auteur Topic: Het grote "Mijn eerste pak" topic  (795745 keer gelezen)

Camiceria

• Gebruiker
  • Respect Perry
    • Bekijk profiel
Zo'n 500 euries te besteden aan een pak
Reactie #180 Gepost op: 14 februari 2007 - 13:15:30
Citaat van: "Clay"
Hoeveel voor DFS rtw? En is dit een betere keuze dan SuSu rtw?

6 a 700 ekkies. Tja, wat is beter..?
Cami schrijft een blogje op www.heerlijkbynvn.blogspot.com

Hobson: 'Ah yes, Arthur, bathing is a lonely business.' Arthur: 'Except for fish. Fish all bathe together.'

Douchebag

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #181 Gepost op: 14 februari 2007 - 13:16:09
Citaat van: "Bogart"
Citaat van: "Doucheman"
Citaat van: "Napoleon"
Dress for succes, uitstekende confectie pakken, heb ze zelf niet maar genoeg mensen hier wel

Volgens de website met een "vriendelijke prijsstelling".

Benieuwd wat the Oger mtm kosten  :-k

Heb in 2005 plm.€1200 betaald.
Grijze pinstripe met de hele mikmak.

Wat voor een stofje?

Clay

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #182 Gepost op: 14 februari 2007 - 13:20:54
Citaat van: "Camiceria"
Hoeveel voor DFS rtw? En is dit een betere keuze dan SuSu rtw?

6 a 700 ekkies. Tja, wat is beter..?

Minder plakwerk, mooiere stoffen, pasvorm beter.. Dat laatste ligt natuurlijk aan je eigen lichaam en voorkeur.

Voor die prijs (waar je 2 pakken bij SuSu voor hebt), mag je wel iets verwachten, of betaal je vooral omdat er OGer aan de binnenkant van je jasje staat?

Camiceria

• Gebruiker
  • Respect Perry
    • Bekijk profiel
Reactie #183 Gepost op: 14 februari 2007 - 13:24:40

Minder plakwerk, mooiere stoffen, pasvorm beter.. Dat laatste ligt natuurlijk aan je eigen lichaam en voorkeur.
Voor die prijs (waar je 2 pakken bij SuSu voor hebt), mag je wel iets verwachten, of betaal je vooral omdat er OGer aan de binnenkant van je jasje staat?

mijn ervaring is dat de pasvorm van DFS wat slanker is; armhole is wat kleiner, etc. Kleine dingetjes. Daarbij komen de stoffen volgens mij van een van de bekende huizen. Maar idd, ik heb er nog nooit 700 e voor betaald; zowel mijn jasje (donkerblauw opgezette zakken -> veelvuldig geprezen hier :)) als de pakken heb ik uit de sale geplukt.

Hobson: 'Ah yes, Arthur, bathing is a lonely business.' Arthur: 'Except for fish. Fish all bathe together.'

Bachelor

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #184 Gepost op: 14 februari 2007 - 13:28:42

mijn ervaring is dat de pasvorm van DFS wat slanker is; armhole is wat kleiner, etc. Kleine dingetjes. Daarbij komen de stoffen volgens mij van een van de bekende huizen. Maar idd, ik heb er nog nooit 700 e voor betaald; zowel mijn jasje (donkerblauw opgezette zakken -> veelvuldig geprezen hier :)) als de pakken heb ik uit de sale geplukt.

Dat is iig wel een erg mooi jasje  :D
Quotidie potest esse ultimo die

Camiceria

• Gebruiker
  • Respect Perry
    • Bekijk profiel
Reactie #185 Gepost op: 14 februari 2007 - 13:29:40
Ook uit de sale 300 e dacht ik - maar daar is wel voor het bruto nationaal inkomen van Kenia aan verbouwd.

Clay

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #186 Gepost op: 14 februari 2007 - 13:32:03
Ook uit de sale 300 e dacht ik - maar daar is wel voor het bruto nationaal inkomen van Kenia aan verbouwd.

mijn SuSu pakken liggen nu ook bij de kleermaker, vrijdag terug om te passen en dan kunnen ze nog evt. extra aanpassingen maken.

Desiderata

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #187 Gepost op: 14 februari 2007 - 13:33:27
Tikkeltje pretentieus is het wel  :-k

Dat geldt ook voor een krijtstreepje als je nog aan je eerste 'echte' baan moet beginnen, naar mijn bescheiden mening.

Als je MTM overweegt dan zou ik me direct bij New Tailor melden, tenzij je alleen maar hoeft te solliciteren in een pak en er daarna niet meer naar omkijkt.

Groeten,
Don

Edit: In de post tot uitdrukking gebracht dat mijn advies alleen betrekking heeft op MTM.

Clay

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #188 Gepost op: 14 februari 2007 - 13:35:50
Citaat van: "Don"

Dat geldt ook voor een krijtstreepje als je nog aan je eerste 'echte' baan moet beginnen, naar mijn bescheiden mening.

Als ik jou was zou ik me direct bij New Tailor melden, tenzij je alleen maar hoeft te solliciteren in een pak en er daarna niet meer naar omkijkt.

Groeten,
Don

In het begin kun je beter een paar goedkopere pakken hebben dan de hele week in hetzelfde pak naar je werk moeten.

Over krijtstreep ben ik eht met je eens, met een ' effen' pak kun je meer combineren en het is wat geschikter voor je 'positie' als starter.

Douchebag

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #189 Gepost op: 14 februari 2007 - 13:37:13

Als ik jou was zou ik me direct bij New Tailor melden, tenzij je alleen maar hoeft te solliciteren in een pak en er daarna niet meer naar omkijkt.

Groeten,
Don

Een bescheiden krijtstreepje pretentieus? Ga ervan uit dat ik pakken ga dragen.

Camiceria

• Gebruiker
  • Respect Perry
    • Bekijk profiel
Reactie #190 Gepost op: 14 februari 2007 - 13:37:40
pinstripe?

Clay

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #191 Gepost op: 14 februari 2007 - 13:39:19
In man&pak was toch een passage over krijtstrepen, hoe dunner de streep, des te hoger de rang ofzoiets?

Desiderata

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #192 Gepost op: 14 februari 2007 - 13:48:55

Groeten,
Don

Een bescheiden krijtstreepje pretentieus? Ga ervan uit dat ik pakken ga dragen.

Tsja. Dat je er van uit gaat dat je pakken gaat dragen, betekent niet -naar mijn bescheiden mening- dat je alle pakken kān dragen. Ik heb de bewuste krijtstreep niet gezien, maar een krijtstreep is niet het eerste wat me te binnen schiet als ik zou gaan starten op de arbeidsmarkt.

Wellicht wat ongezouten, of een mening die je niet had verwacht, daar ben ik me van bewust. Het illustreert slechts dat 'stijl' voor iedereen een persoonlijk concept is. Bovenstaand standpunt licht een tipje van de sluier op met betrekking tot mijn gevoel van stijl. Niet meer, niet minder.

Verder blijf ik er bij dat goedkoop duurkoop is. Dat betekent dat je beter 2 pakken kunt kopen die perfect zijn, dan 5 pakken waarbij je consessies moet doen op enig terrein.

Groeten,
Don

Camiceria

• Gebruiker
  • Respect Perry
    • Bekijk profiel
Reactie #193 Gepost op: 14 februari 2007 - 13:51:59
maar ja als je de pieken niet hebt houdt t snel op - bij NT zit je ook snel boven de EUR 1000,00 en dat is wat anders dan EUR 500,00.

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Vanitā - modern tailors
Reactie #194 Gepost op: 14 februari 2007 - 13:54:51
Krijtstrepen geven een idee van authoriteit. De vraag is of je dat bij een solicitatie wil uitstralen. Je begint dadelijk toch onder aan de ladder en wil zeker de directeur niet voor het kledinghoofd stoten. Ga voor effen, grijs of blauw is altijd perfect.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.

Vanitā - modern tailors