Auteur Topic: [Amsterdam] Sir Max  (285196 keer gelezen)

Huey

• Gast
Sir Max
Reactie #165 Gepost op: 23 januari 2007 - 09:50:10
Citaat van: "Migliore"
Citaat van: "Jim"
Ik wilde je niet kwetsen, het is mijn persoonlijke mening. Ik vind Corthay gewoon te fragiel. Ik kom geregeld in Parijs en daar kunnen ze dat soort schoenen wel dragen, maar ja, daar zijn het dan ook een soort Dandy's.
In wat voor opzicht vind je Corthay dan beter/hoger dan Santoni?
Wat vind je van Saint Crispin's? Ikzelf vind dit zeker boven Santoni staan.
De heren in het zuiden weten er inderdaad ook veel van en ik wil ze zeker niet in de schaduw zetten, maar daar komt Eduard dan ook vandaan. Hij was natuurlijk de drijvende kracht achter Shoes&Shirts met zijn kennis. Ik krijg toch de indruk dat zijn vertrek daar een flinke aderlating was. Ik denk dat je in het zuiden toch eerder in een keurslijf zit, dat kan een beperking zijn voor iemand die zo enthousiast is.
In Amsterdam vind ik het gewoon prettiger/losser.

NIet om eduard af te vallen hoor, maar van wie denk je dat hij die kennis heeft opgedaad?? IN eerste instantie toch echt van vd Eertwegh. UIteraard hij hij er met heel veel zelfstudie erg veel bijgeleerd en lijkt hij een van de beste in zijn vak... Heb nog geen kundiger iemand tegengekomen. Als je kijkt naar zijn opvolger.... tja, dan is eduard zeker een gemis in maastricht. De andere verkopers daar zijn top. Wel ben ik het met je eens voor wat betreft de verzoling... IK ben erg sterk aan het twijfelen waar ik daarvoor naar toe moet. IK heb het niet zo op de "Heubel" manier, maar vind het ook shit om helemaal naar Danny te moeten gaan. (ik ga ervan uit dat Eduard geen schoenen maakt die hij zelf niet verkocht heeft!!). In Limburg zit volgens mij niemand die echt high end schoenen kan verzolen!!

Danny heeft ook 'dealers'. Dan kun je daar je schoenen afgeven voor de Royal Treatment.

Migliore

• Gebruiker
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
    • www.pierrecorthay.blogspot.com
Sir Max
Reactie #166 Gepost op: 23 januari 2007 - 09:58:16
Citaat van: "Huey"
Citaat van: "Migliore"
Ik wilde je niet kwetsen, het is mijn persoonlijke mening. Ik vind Corthay gewoon te fragiel. Ik kom geregeld in Parijs en daar kunnen ze dat soort schoenen wel dragen, maar ja, daar zijn het dan ook een soort Dandy's.
In wat voor opzicht vind je Corthay dan beter/hoger dan Santoni?
Wat vind je van Saint Crispin's? Ikzelf vind dit zeker boven Santoni staan.
De heren in het zuiden weten er inderdaad ook veel van en ik wil ze zeker niet in de schaduw zetten, maar daar komt Eduard dan ook vandaan. Hij was natuurlijk de drijvende kracht achter Shoes&Shirts met zijn kennis. Ik krijg toch de indruk dat zijn vertrek daar een flinke aderlating was. Ik denk dat je in het zuiden toch eerder in een keurslijf zit, dat kan een beperking zijn voor iemand die zo enthousiast is.
In Amsterdam vind ik het gewoon prettiger/losser.

NIet om eduard af te vallen hoor, maar van wie denk je dat hij die kennis heeft opgedaad?? IN eerste instantie toch echt van vd Eertwegh. UIteraard hij hij er met heel veel zelfstudie erg veel bijgeleerd en lijkt hij een van de beste in zijn vak... Heb nog geen kundiger iemand tegengekomen. Als je kijkt naar zijn opvolger.... tja, dan is eduard zeker een gemis in maastricht. De andere verkopers daar zijn top. Wel ben ik het met je eens voor wat betreft de verzoling... IK ben erg sterk aan het twijfelen waar ik daarvoor naar toe moet. IK heb het niet zo op de "Heubel" manier, maar vind het ook shit om helemaal naar Danny te moeten gaan. (ik ga ervan uit dat Eduard geen schoenen maakt die hij zelf niet verkocht heeft!!). In Limburg zit volgens mij niemand die echt high end schoenen kan verzolen!!

Danny heeft ook 'dealers'. Dan kun je daar je schoenen afgeven voor de Royal Treatment.

Aha... inderdaad... alleen die zitten ook allemaal ver van maastricht verwijderd!
Winnaar: SF-schoen van het jaar 2008 - Derby: Corthay Arca

Pierre Corthay on Blogspot

Cornerman

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • http://www.cornerman.net
Sir Max
Reactie #167 Gepost op: 23 januari 2007 - 10:59:52
Zaterdag ook maar eens bij Sir Max kijken.
Frank Lucas: See, you are what you are in this world. That's either one of two things: Either you're somebody, or you ain't nobody.

Napoleon

• Gast
Sir Max
Reactie #168 Gepost op: 23 januari 2007 - 12:00:43
heubel kan goed verzolen, zolang je precies zegt hoe en wat je wilt. zijn echt wel vakmensen. danny vind ik ook wat overdreven. overigens denk ik migliore dat je best een paar paar schoenen kunt laten verzolen via eduart, misschoen kost je dat wat extra, maar zolang het de moeite waard is...neem aan dat hij dat niet zelf doet er er dus ook aan verdient, tenminste als ie het goed doet met werk dat ie uitbesteed

dutchcourage

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Sir Max
Reactie #169 Gepost op: 23 januari 2007 - 12:21:38
Citaat
(ik ga ervan uit dat Eduard geen schoenen maakt die hij zelf niet verkocht heeft!!).

Ik heb in de kerstvakantie een paar EG's voor onderhoud naar Sir Max gebracht die ik een jaar of 5 geleden in Londen had gekocht. Ondanks dat ik deze schoenen niet bij Sir Max had gekocht heeft Eduard ongelooflijk mooie nieuwe zolen en hakken onder de schoen gezet en de schoen weer schitterend op 'hoogglans' gebracht. De schoen is nu mooier dan toen ik hem  kocht, durf hem bijna niet meer aan. Echt een prachtig stukje vakwerk voor een acceptabele prijs en wat mij betreft een aanrader voor iedereen met kwaliteitsschoenen.  :wink:

Ik zou gewoon eens bellen als ik jou was.
The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it”

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Sir Max
Reactie #170 Gepost op: 23 januari 2007 - 12:24:24
Hoeveel moest je betalen dan?
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.

Vanità - modern tailors

dutchcourage

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Sir Max
Reactie #171 Gepost op: 23 januari 2007 - 13:19:21
150 euro, voor nieuwe zolen en nieuwe hakken. Zolen met een dichte naad, dus naad niet meer zichtbaar.

Ik zal eens kijken of ik een foto kan maken en hier kan plaatsen.
The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it”

Solitarias

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
Sir Max
Reactie #172 Gepost op: 23 januari 2007 - 14:42:46
Citaat van: "Cornerman"

Hee, ik ook! Misschien een SF-spot dus....
Mijn sartoriale boekencollectie:  http://www.librarything.com/catalog/Solitarias

gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Sir Max
Reactie #173 Gepost op: 23 januari 2007 - 19:40:40
Heb vanmiddag nog met hem staan praten er staan weer mooie schoenen.

gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Sir Max
Reactie #174 Gepost op: 23 januari 2007 - 20:07:57
Citaat van: "f430"
Ik vind Corthay gewoon te fragiel.

Laat ome Gusto het maar niet horen..  :wink:
Vanmiddag veel positieve reacties op de schoenen over dat fragiel vonden ze wel meevallen maar genoeg daarover :D

Cornerman

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • http://www.cornerman.net
Sir Max
Reactie #175 Gepost op: 23 januari 2007 - 20:33:51
Citaat van: "gusto napolitano"
Heb vanmiddag nog met hem staan praten er staan weer mooie schoenen.

Dat is mooi, kan ik eens gaan kijken welke ik daarvan wellicht ga aanschaffen.
Frank Lucas: See, you are what you are in this world. That's either one of two things: Either you're somebody, or you ain't nobody.

gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Sir Max
Reactie #176 Gepost op: 23 januari 2007 - 20:36:02
Als je binnenkomt zie je gelijk de wat hippe schoenen die zijn ook wel mooi.Is nieuw in zijn assortiment merk is me ontschoten verder mooie santoni etc.

Satyr

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Sir Max
Reactie #177 Gepost op: 23 januari 2007 - 20:53:16
Citaat van: "gusto napolitano"
Als je binnenkomt zie je gelijk de wat hippe schoenen die zijn ook wel mooi.Is nieuw in zijn assortiment merk is me ontschoten verder mooie santoni etc.

Verkoopt Sir Max ook de zwarte suede monk van Santoni?

gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Sir Max
Reactie #178 Gepost op: 23 januari 2007 - 20:56:26
Dat weet ik niet zeker maar zag er wel een mooie donker bruine slank model tevens ook in leder.

cypripedium

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Sir Max
Reactie #179 Gepost op: 23 januari 2007 - 21:05:06
Nogmaals, ik wil niemand kwetsen, maar ik vind dit nou eenmaal.
Je hoeft het ook niet met mij eens te zijn.
Daar is denk ik ook dit forum voor. Je mening en ervaring uitwisselen.
Voor het geld van een Corthay zou ik eerder Bestetti of nog beter Saint Crispin's aanschaffen.
Ik ben zelf niet zo onder de indruk van de service in Maastricht, ik heb daar weleens een paar Santoni's laten verzolen en dat was echt een aanfluiting. Gewoon een halve gelijmde zool. Dit vond ik toch niet in overeenstemming met de kwaliteit die de winkel wil uitstralen.
De schoen deed mij niet bekend voorkomen toen ik hem ophaalde.
Ik heb bij Eduard een compleet nieuw onderwerk laten uitvoeren.
Ik wist niet wat ik zag toen ze klaar waren, bijna nog mooier gemaakt dan toen ik ze nieuw kocht.(Blake Rapid).
Ik heb later ook een aantal andere reparaties laten uitvoeren en dat is gewoon het allerbeste wat ik ooit heb meegemaakt.Volledige onderwerken, Good-year doorgestikt. Rendenbach zolen.Echt het niveau dat je mag verwachten i.p.v een halve plakzool onder een kwaliteitsschoen. De schoen was echt verknald. Ik ben niet de enige met deze ervaring. Veel van mijn vrienden komen er niet meer na de komst van Sir Max, vooral voor de reparaties.

@ Jim,
je kwetst me zeker niet! Sterker nog: We zijn allebei fan van Sir Max en waarderen de kwaliteit die daar geboden wordt. Over het uiterlijk van Corthay mogen we verschillend denken. De hoge kwaliteit daarintegen staat buiten kijf! Iedere schoenenzaak maakt nu eenmaal een keuze met welke ateliers ze gaan samenwerken. Ik ben zelf trouwens een loyale EG koper, en daar heeft Sir Max de beste modellen van staan!

Jij hebt nu binnen een jaar of anderhalf al 8 paar santonis bij hem gekocht en al een aantal onderwerken via hem laten vervangen? Hoe veel kilometers loop jij wel niet per dag?  :lol:  

Trouwens: Eduard verzoolt de schoenen niet zelf maar laat dit een schoenmaker doen. Daarvoor vangt hij een x bedrag - lijkt me niet meer dan normaal! Schoenen laten repareren via SM is dus (terecht!) een handel opzich en geen gunst! Dan maakt het hem ook niet uit of de schoenen wel of niet bij hem gekocht zijn.