Auteur Topic: [Amsterdam] Sir Max  (285202 keer gelezen)

Jim

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Sir Max
Reactie #240 Gepost op: 06 april 2007 - 23:38:34
Ja, ik ben geweest. Het was erg indrukwekkend, vooral de stylingsmogelijkheden en de vakkennis van de heren. Ik heb zelf onlangs mijn eerste Saint Crispin's gekocht en ik moet zeggen dat de pasvorm absolute klasse is.Het leer is ook erg soepel en reageert goed op Saphir wax. Er was ook nog een andere leest, de "Sailor", heel apart.Er waren hiervan een paar modellen in uitgevoerd. Ook in Russisch leer met leren veters. Deed mij denken aan de oude John Lobb stijl uit de jaren '30. Er werden overigens heel veel schoenen besteld en er was een heel ontspannen sfeer. Er werd ook een hele speciale wax gepresenteerd die volgens mij door de heren van Sir Max wordt uitgetest. Ik heb mij laten vertellen door Michael Rollig van Saint Crispin's, dat Sir Max sinds de introductie van het merk in Nederland ,1 van de belangrijkste verkooppunten wereldwijd is geworden. Ze zijn van plan om 2 maal per jaar dit soort maatdagen te organiseren. Het merk schijnt vooral in Japan een "statussymbool" te zijn. Ik moet zeggen dat ik door Eduard al behoorlijk veel wijzer ben geworden op het gebied van schoenen.
Ik ga regelmatig even langs als ik wat advies nodig heb. Leuke kerel.

Migliore

• Gebruiker
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
    • www.pierrecorthay.blogspot.com
Sir Max
Reactie #241 Gepost op: 07 april 2007 - 08:41:15
Citaat van: "Jim"
Ja, ik ben geweest. Het was erg indrukwekkend, vooral de stylingsmogelijkheden en de vakkennis van de heren. Ik heb zelf onlangs mijn eerste Saint Crispin's gekocht en ik moet zeggen dat de pasvorm absolute klasse is.Het leer is ook erg soepel en reageert goed op Saphir wax. Er was ook nog een andere leest, de "Sailor", heel apart.Er waren hiervan een paar modellen in uitgevoerd. Ook in Russisch leer met leren veters. Deed mij denken aan de oude John Lobb stijl uit de jaren '30. Er werden overigens heel veel schoenen besteld en er was een heel ontspannen sfeer. Er werd ook een hele speciale wax gepresenteerd die volgens mij door de heren van Sir Max wordt uitgetest. Ik heb mij laten vertellen door Michael Rollig van Saint Crispin's, dat Sir Max sinds de introductie van het merk in Nederland ,1 van de belangrijkste verkooppunten wereldwijd is geworden. Ze zijn van plan om 2 maal per jaar dit soort maatdagen te organiseren. Het merk schijnt vooral in Japan een "statussymbool" te zijn. Ik moet zeggen dat ik door Eduard al behoorlijk veel wijzer ben geworden op het gebied van schoenen.
Ik ga regelmatig even langs als ik wat advies nodig heb. Leuke kerel.

Heb je zelf ook iets besteld Jim??
Winnaar: SF-schoen van het jaar 2008 - Derby: Corthay Arca

Pierre Corthay on Blogspot

Vortex

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Sir Max
Reactie #242 Gepost op: 07 april 2007 - 18:51:52
Vandaag nog bij Sir Max geweest. Was erg druk dus weinig gebabbeld. Nog even een paar Santoni wholecuts gepast, maar waren net een 1/2 maatje te klein. Ook nog even een beetje reclame gemaakt voor SM bij klanten die aan het passen waren ;)

Kreeg wel te horen dat SirMax binnenkort C&J Alex op de 348 binnenkrijgt in chestnut! De 35x leest voeren ze (nog) niet.

Migliore

• Gebruiker
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
Sir Max
Reactie #243 Gepost op: 07 april 2007 - 20:06:48
Citaat van: "Vortex"
Vandaag nog bij Sir Max geweest. Was erg druk dus weinig gebabbeld. Nog even een paar Santoni wholecuts gepast, maar waren net een 1/2 maatje te klein. Ook nog even een beetje reclame gemaakt voor SM bij klanten die aan het passen waren ;)

Kreeg wel te horen dat SirMax binnenkort C&J Alex op de 348 binnenkrijgt in chestnut! De 35x leest voeren ze (nog) niet.

jammer hè dat je zo'n lastige maat hebt!! :cry:
Er is al zoveel moois langs je neus gegaan!

cypripedium

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Sir Max
Reactie #244 Gepost op: 07 april 2007 - 23:54:33
Ook nog even een beetje reclame gemaakt voor SM bij klanten die aan het passen waren ;)

hoe heb je dit gedaan, Vortex?

gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Sir Max
Reactie #245 Gepost op: 07 april 2007 - 23:56:42
Volgens mij zitten ze nu niet lekker(kan best pijn doen).

Vortex

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Sir Max
Reactie #246 Gepost op: 08 april 2007 - 00:01:21
Citaat van: "cypripedium"
Ook nog even een beetje reclame gemaakt voor SM bij klanten die aan het passen waren ;)

hoe heb je dit gedaan, Vortex?

Mensen waren beetje aan het rondkijken naar een suede monk. Had de C&J Wakefields aan dus liet ze die zien. Beetje aan de praat geraakt en we gingen gelijk passen. Ze vroegen wat voor'n winkel Sir Max is, heb ze verteld dat ik het een van de betere schoenwinkels van NL vind. Er is ontzettend veel kennis aanwezig, collectie wisselt vaak, alleen maar goede kwaliteit schoenen (je kan bijna geen miskoop doen), je gaat met perfect passende schoenen de deur uit en Sir Max doet ook aan nazorg (zolen even behandelen, advies geven over spanners/schoenpoets).

Volgens mij waren d'r nog wat andere SFers bij Sir Max vandaag maar heb me maar rustig gehouden :)

cypripedium

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Sir Max
Reactie #247 Gepost op: 08 april 2007 - 00:04:59
je hebt dus verkoopondersteunende activiteiten verricht?  :wink:

Vortex

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Sir Max
Reactie #248 Gepost op: 08 april 2007 - 00:07:57

Gewoon gezegd zoals ik het vind, als ik het een klotezaak zou vinden zou ik dat (zachtjes) gezegd hebben :)

Mensen hebben de schoenen gekocht. Die mensen vonden het wel grappig zo'n positieve woorden van een klant te horen.

Harm

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Thuisbarista.nl
Sir Max
Reactie #249 Gepost op: 08 april 2007 - 01:25:49
Ben er ook heel kort even geweest. Had me Santoni's opgehaald die Eduard voor me gepolijsd had. Ze zager er als nieuw uit. Hulde aan hem.
BTW was idd erg druk binnen.

Migliore

• Gebruiker
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
Sir Max
Reactie #250 Gepost op: 08 april 2007 - 07:43:08

Gewoon gezegd zoals ik het vind, als ik het een klotezaak zou vinden zou ik dat (zachtjes) gezegd hebben :)

Mensen hebben de schoenen gekocht. Die mensen vonden het wel grappig zo'n positieve woorden van een klant te horen.

Dan was je er toch niet helemaal in stijl naar toe gegaan!! :wink:

Vortex

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Sir Max
Reactie #251 Gepost op: 08 april 2007 - 14:07:36
Citaat van: "Migliore"
Dan was je er toch niet helemaal in stijl naar toe gegaan!! :wink:

Hehhe als ik dat had gezegd was het wel een hele foute boel geweest :)

H_D

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Sir Max
Reactie #252 Gepost op: 08 april 2007 - 18:37:51
Alex in Chestnut?

:o
If you're paying peanuts, you'll end up hiring monkeys"

Vortex

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Sir Max
Reactie #253 Gepost op: 08 april 2007 - 18:57:25
Citaat van: "H_D"
Alex in Chestnut?

:o

Zo is mij verteld  :!:

Jim

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Sir Max
Reactie #254 Gepost op: 08 april 2007 - 19:32:03
Is dat het model van Crockett & Jones uit 1 stuk?