Auteur Topic: [Amsterdam] Sir Max  (285185 keer gelezen)

Napoleon

• Gast
Sir Max
Reactie #90 Gepost op: 23 september 2006 - 13:08:14
Citaat van: "cypripedium"
Citaat van: "Vodka"
Ik vind ze ook niet mooi, beetje oubollig. maar ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die er warm voor lopen. Dus vandaar toch even de vermelding :)

Jazeker!  Alden bestaat al sinds 1884 en heeft zich al lang bewezen.
Ze hebben hun eigen stijl, en het aantal tevreden klanten onderschrijft hun bestaansrecht. Ik vind ze alleen veel te lomp. Als ik Alden zie denk ik aan de glans van Church en de leest van Greve extrabreed. De zoolranden bieden voldoende reserve zodat je in de modder niet wegzakt. :wink:
ik vind al die engelse schoenen fraai (maakwijze, kleuren etc) maar zooooo conservatief (modellen)

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Sir Max
Reactie #91 Gepost op: 23 september 2006 - 13:23:57
Vind het C&J  wel meevallen,
heb daar de Chukka boot van en men vind deze mooier dan de Santoni boot die ikheb.
Ik persoonlijk ook.

cypripedium

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Sir Max
Reactie #92 Gepost op: 23 september 2006 - 16:22:38
Citaat van: "Bogart"
Vind het C&J  wel meevallen,
heb daar de Chukka boot van en men vind deze mooier dan de Santoni boot die ikheb.
Ikpersoonlijk ook.

mee eens! Bij C&J zitten een aantal vlotte modellen tussen  :D
de chukka ie er 1 van.

Fedor

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Sir Max
Reactie #93 Gepost op: 13 oktober 2006 - 17:57:56
Ik weet niet wie er afgelopen zaterdag in de winkel stond maar m'n idee over de enorme kennis bij Sir Max is bevestigd (ik had die indruk al na een mailwisseling).

Bij binnenkomst werden zowel van mij als m'n vrouw de merken schoenen opgedreund (terwijl we stonden dus niet geheel zichtbaar). Bij mij werd ook nog ff het type medegedeeld. Leuke binnenkomer!

Helaas was het wat druk in de zaak en ik kon zo snel niets van m'n gading vinden, dus niet kunnen slagen verder. Maar dat zal nog wel eens komen :)

Jason

• Gast
Sir Max
Reactie #94 Gepost op: 13 oktober 2006 - 18:28:19
Citaat van: "Fastcruiser"
Ik weet niet wie er afgelopen zaterdag in de winkel stond maar m'n idee over de enorme kennis bij Sir Max is bevestigd (ik had die indruk al na een mailwisseling).

Bij binnenkomst werden zowel van mij als m'n vrouw de merken schoenen opgedreund (terwijl we stonden dus niet geheel zichtbaar). Bij mij werd ook nog ff het type medegedeeld. Leuke binnenkomer!

Helaas was het wat druk in de zaak en ik kon zo snel niets van m'n gading vinden, dus niet kunnen slagen verder. Maar dat zal nog wel eens komen :)

Wat had je vrouw voor schoenen aan als ik vragen mag?

Jim

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Sir Max
Reactie #95 Gepost op: 17 november 2006 - 23:48:36
Ik was vandaag weer bij Sir Max. Ik had een mailtje gekregen. De collectie 2007 van Santoni was binnengekomen. Het was er al behoorlijk druk. Erg mooie modellen, nieuwe leesten en kleuren. Supermooi gemaakt, allemaal Goodyear constructie.Niet te vergelijken met collecties die ik elders in Amsterdam tegenkom. Ik heb zelf enige ervaring met eerder aangeschafte Santoni's van Sir Max en ik moet zeggen dat goodyear welted schoenen veel beter zitten en ook echt mooier blijven.Ik heb vandaag een voor mijn doen erg gewaagd model aangeschaft, 3 kleuren met een donkere neus en een a-symetrische sluiting. Ik ga morgen terug met 2 vrienden van mij, 1 daarvan gaat z'n Saint Crispin's ophalen,speciaal voor hem op maat gemaakt. Heeft iemand hier ervaring mee?

Solitarias

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
Sir Max
Reactie #96 Gepost op: 18 november 2006 - 01:30:48
Citaat van: "Jim"
Saint Crispin's ophalen,speciaal voor hem op maat gemaakt. Heeft iemand hier ervaring mee?

Huey meen ik....
Mijn sartoriale boekencollectie:  http://www.librarything.com/catalog/Solitarias

Migliore

• Gebruiker
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
    • www.pierrecorthay.blogspot.com
Sir Max
Reactie #97 Gepost op: 18 november 2006 - 08:38:31
Citaat van: "Solitarias"
Saint Crispin's ophalen,speciaal voor hem op maat gemaakt. Heeft iemand hier ervaring mee?

Huey meen ik....

?? Speciaal op maat gemaakt of MTO (made to order)???  Dat is wel een verschil. Huey heeft prachtige MTO´s !
Winnaar: SF-schoen van het jaar 2008 - Derby: Corthay Arca

Pierre Corthay on Blogspot

Migliore

• Gebruiker
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
    • www.pierrecorthay.blogspot.com
Sir Max
Reactie #98 Gepost op: 18 november 2006 - 08:40:02
Ik was vandaag weer bij Sir Max. Ik had een mailtje gekregen. De collectie 2007 van Santoni was binnengekomen. Het was er al behoorlijk druk. Erg mooie modellen, nieuwe leesten en kleuren. Supermooi gemaakt, allemaal Goodyear constructie.Niet te vergelijken met collecties die ik elders in Amsterdam tegenkom. Ik heb zelf enige ervaring met eerder aangeschafte Santoni's van Sir Max en ik moet zeggen dat goodyear welted schoenen veel beter zitten en ook echt mooier blijven.Ik heb vandaag een voor mijn doen erg gewaagd model aangeschaft, 3 kleuren met een donkere neus en een a-symetrische sluiting. Ik ga morgen terug met 2 vrienden van mij, 1 daarvan gaat z'n Saint Crispin's ophalen,speciaal voor hem op maat gemaakt. Heeft iemand hier ervaring mee?

Eduard had mij speciaal gebeld omdat de nieuwe santoni´s binnen zijn. Jammer dat ik in Maastricht woon, dus een bezoekje moet ik echt op langere termijn inplannen...... Hopelijk is er dan nog iets te krijgen :?
Winnaar: SF-schoen van het jaar 2008 - Derby: Corthay Arca

Pierre Corthay on Blogspot

Jim

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Sir Max
Reactie #99 Gepost op: 18 november 2006 - 09:12:32
MTO met aanpassingen op de leest(customising noemen ze dat). Hij heeft maatverschil tussen beide voeten en links een hoge wreef.Het model geeft een Italiaanse twist d.m.v. contrastkleuren in het patroon. Eigenlijk nog iets subtieler dan Santoni.

Rogier

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Sir Max
Reactie #100 Gepost op: 19 november 2006 - 02:29:53

ik ben er ook al geweest en die schoen is vet! Ik moet jammer genoeg nog een dag of 10 wachten voordat ik geld heb. Hopen dat er dan nog wat in 7,5 is!  :cry:
This, madame, is Versailles.

H_D

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Sir Max
Reactie #101 Gepost op: 19 november 2006 - 16:09:39
weet iemand wellicht ook wat men momenteel heeft staan van C&J?

Ik ben van plan volgende week op jacht te gaan naar een paar CJ's. Heb de nieuwe catalogus van hen binnen. Bij Zwartjes is ook een trunk show volgende week maar naar ik begrijp is de expertise bij Sir Max van een hoog niveau.
If you're paying peanuts, you'll end up hiring monkeys"

cypripedium

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Sir Max
Reactie #102 Gepost op: 19 november 2006 - 18:20:16
Citaat van: "H_D"
weet iemand wellicht ook wat men momenteel heeft staan van C&J?

Ik ben van plan volgende week op jacht te gaan naar een paar CJ's. Heb de nieuwe catalogus van hen binnen. Bij Zwartjes is ook een trunk show volgende week maar naar ik begrijp is de expertise bij Sir Max van een hoog niveau.

Sir Max is trouwens van Zwartjes!
Bij Zwartjes hebben ze wel de grotere collectie op voorraad. Ik ga zeker naar de trunk show. In hun etalage staat nu alles in het teken van C&J. Als je op zoek bent naar C&J lijkt me dit HET evenement!  :D

Jim

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Sir Max
Reactie #103 Gepost op: 19 november 2006 - 21:40:50
Ik was zaterdag bij Sir Max, ze hebben daar een grote collectie crockett&jones. Eduard vertelde dat ook bij Sir Max volgende week een soort van show was. 1 van mijn vrienden gaat donderdag of vrijdag daar naar toe, omdat hij dan tegen een gunstige prijs een paar crockett&jones schoenen kan bestellen. Ze hebben dezelfde actie als Zwartjes. Bij Sir Max is inderdaad geweldig veel kennis en een hele speciale collectie. Ik krijg de indruk dat het een soort formule 1 zaak in schoenen is voor Eduard de verkoper.Een vriend van mij heeft overigens zaterdag zijn Saint Crispin's opgehaald, echte topklasse zeg, ga ik denk ik in de toekomst ook wel een keer doen denk ik.

cypripedium

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Sir Max
Reactie #104 Gepost op: 19 november 2006 - 22:23:00
Ik was zaterdag bij Sir Max, ze hebben daar een grote collectie crockett&jones. Eduard vertelde dat ook bij Sir Max volgende week een soort van show was. 1 van mijn vrienden gaat donderdag of vrijdag daar naar toe, omdat hij dan tegen een gunstige prijs een paar crockett&jones schoenen kan bestellen. Ze hebben dezelfde actie als Zwartjes. Bij Sir Max is inderdaad geweldig veel kennis en een hele speciale collectie. Ik krijg de indruk dat het een soort formule 1 zaak in schoenen is voor Eduard de verkoper.Een vriend van mij heeft overigens zaterdag zijn Saint Crispin's opgehaald, echte topklasse zeg, ga ik denk ik in de toekomst ook wel een keer doen denk ik.

Heeft Sir Max ook een trunk show?