Auteur Topic: [Amsterdam] Sir Max  (285197 keer gelezen)

Stromen

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Sir Max
Reactie #150 Gepost op: 21 januari 2007 - 22:36:10
Vanmiddag bij Sir Max geweest. Echt een aanrader zeg!

Ik kwam voor een setje spanners en creme maar na 30 seconden stond er een paar Santoni oxfords voor me klaar. Gelijk in de goede maat en de goede leest! Echt bizar.

Verder zeer kundig geholpen. Uitleg gehad over de verschillende leesten Gelijk een lesje schoenpoetsen gehad en uiteindelijk vertrokken met 2 potjes Saphir, setje spanners, spray voor suede, borstel en een hele hoop kennis.

Zeker een aanrader en binnenkort weer een bezoekje plannen.

Napoleon

• Gast
Sir Max
Reactie #151 Gepost op: 22 januari 2007 - 10:05:40
staat een stukje in de nieuwe quote over sir max...

Migliore

• Gebruiker
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
    • www.pierrecorthay.blogspot.com
Sir Max
Reactie #152 Gepost op: 22 januari 2007 - 13:06:59
Citaat van: "Napoleon"
staat een stukje in de nieuwe quote over sir max...

Tja was een leuk stukje... jammer dat ze niks zeggen over het enthausiasme van Eduart!
Winnaar: SF-schoen van het jaar 2008 - Derby: Corthay Arca

Pierre Corthay on Blogspot

Jim

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Sir Max
Reactie #153 Gepost op: 22 januari 2007 - 21:55:41
Leuk om ook van anderen te horen dat ze enthousiast zijn over Sir Max.
Ik vind het zelf met afstand de beste winkel van Nederland, in Maastricht vind ik de winkel wat oubollig, wel een mooie sjieke herenzaak, maar een beetje tuttige collectie, vooral dat Franse merk vind ik wat nichterig.
In Utrecht word ik een beetje moe van die dames die er geen verstand van hebben, heeft soms wel aardige Santoni's staan, maar allemaal Blake Rapid maakwijze. Vind ik toch zonde als je voor hetzelfde geld de Good-year welted uitvoeringen bij Sir Max kunt kopen.
Bovendien weet je bij Eduard zeker dat je de juiste maat en de beste leest aan je voet krijgt.
Wat is jullie ervaring?

cypripedium

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Sir Max
Reactie #154 Gepost op: 22 januari 2007 - 22:28:04
Citaat van: "Jim"
Ik vind het zelf met afstand de beste winkel van Nederland, in Maastricht vind ik de winkel wat oubollig, wel een mooie sjieke herenzaak, maar een beetje tuttige collectie, vooral dat Franse merk vind ik wat nichterig.
In Utrecht word ik een beetje moe van die dames die er geen verstand van hebben, heeft soms wel aardige Santoni's staan, maar allemaal Blake Rapid maakwijze. Vind ik toch zonde als je voor hetzelfde geld de Good-year welted uitvoeringen bij Sir Max kunt kopen.
Bovendien weet je bij Eduard zeker dat je de juiste maat en de beste leest aan je voet krijgt.
Wat is jullie ervaring?

Ik neem aan dat je met dat Franse merk Corthay bedoelt. Corthay is in mijn ogen alles behalve nichterig. Sterker nog: een dikke klasse hoger dan santoni.
Verder is Sir Max ook mijn favoriete schoenenzaak. De service van Eduard ervaar ik met al zijn kennis als bijzonder prettig. Maar om dan meteen zijn geduchte mededingers in de schaduw te zetten gaat me een stap te ver. Want ook de heren in Maastricht zijn bijzonder klantvriendelijk en deskundig!  :wink:

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Sir Max
Reactie #155 Gepost op: 22 januari 2007 - 22:46:56
Wat is jullie ervaring?

Oubollig, :shock:

Jim

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Sir Max
Reactie #156 Gepost op: 22 januari 2007 - 22:51:17
Ik wilde je niet kwetsen, het is mijn persoonlijke mening. Ik vind Corthay gewoon te fragiel. Ik kom geregeld in Parijs en daar kunnen ze dat soort schoenen wel dragen, maar ja, daar zijn het dan ook een soort Dandy's.
In wat voor opzicht vind je Corthay dan beter/hoger dan Santoni?
Wat vind je van Saint Crispin's? Ikzelf vind dit zeker boven Santoni staan.
De heren in het zuiden weten er inderdaad ook veel van en ik wil ze zeker niet in de schaduw zetten, maar daar komt Eduard dan ook vandaan. Hij was natuurlijk de drijvende kracht achter Shoes&Shirts met zijn kennis. Ik krijg toch de indruk dat zijn vertrek daar een flinke aderlating was. Ik denk dat je in het zuiden toch eerder in een keurslijf zit, dat kan een beperking zijn voor iemand die zo enthousiast is.
In Amsterdam vind ik het gewoon prettiger/losser.

f430

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Sir Max
Reactie #157 Gepost op: 22 januari 2007 - 23:18:18
Ik vind Corthay gewoon te fragiel.

Laat ome Gusto het maar niet horen..  :wink:

gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Sir Max
Reactie #158 Gepost op: 22 januari 2007 - 23:38:18
Mij hoor je niet ben aan het oefenen met zakdoek in konztak weet alleen nog niet of ik rechts of links zal dragen.

Rogier

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Sir Max
Reactie #159 Gepost op: 22 januari 2007 - 23:44:52
Citaat van: "gusto napolitano"
Mij hoor je niet ben aan het oefenen met zakdoek in konztak weet alleen nog niet of ik rechts of links zal dragen.

Je hebt er toch twee, kan je in beide kontzakken er één doen. :lol:
This, madame, is Versailles.

Jim

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Sir Max
Reactie #160 Gepost op: 22 januari 2007 - 23:51:45
Nogmaals, ik wil niemand kwetsen, maar ik vind dit nou eenmaal.
Je hoeft het ook niet met mij eens te zijn.
Daar is denk ik ook dit forum voor. Je mening en ervaring uitwisselen.
Voor het geld van een Corthay zou ik eerder Bestetti of nog beter Saint Crispin's aanschaffen.
Ik ben zelf niet zo onder de indruk van de service in Maastricht, ik heb daar weleens een paar Santoni's laten verzolen en dat was echt een aanfluiting. Gewoon een halve gelijmde zool. Dit vond ik toch niet in overeenstemming met de kwaliteit die de winkel wil uitstralen.
De schoen deed mij niet bekend voorkomen toen ik hem ophaalde.
Ik heb bij Eduard een compleet nieuw onderwerk laten uitvoeren.
Ik wist niet wat ik zag toen ze klaar waren, bijna nog mooier gemaakt dan toen ik ze nieuw kocht.(Blake Rapid).
Ik heb later ook een aantal andere reparaties laten uitvoeren en dat is gewoon het allerbeste wat ik ooit heb meegemaakt.Volledige onderwerken, Good-year doorgestikt. Rendenbach zolen.Echt het niveau dat je mag verwachten i.p.v een halve plakzool onder een kwaliteitsschoen. De schoen was echt verknald. Ik ben niet de enige met deze ervaring. Veel van mijn vrienden komen er niet meer na de komst van Sir Max, vooral voor de reparaties.

Aero

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Sir Max
Reactie #161 Gepost op: 22 januari 2007 - 23:54:51
http://en.wikipedia.org/wiki/Handkerchief_code  :lol:  :shock: geen idee dat het echt bestond....  :lol:

Anyway ik vind Corthay er perfect uitzien en het is gewoon een elegante schoen! En ik heb een vriendin gewoon :O

gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Sir Max
Reactie #162 Gepost op: 23 januari 2007 - 00:06:43
Vind zelf Corthay niet echt een fragiele schoen fragiel is bij mij eerder een schoen die er dunnetjes uitziet.De monkstrap die ik daar gezien had  bij Corthay in parijs kwam mij ook niet over als fragiel maar goed ieder zijn ziens wijze zeg ik dan maar.

Dhr. Lex P

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Sir Max
Reactie #163 Gepost op: 23 januari 2007 - 00:52:22
Citaat van: "gusto napolitano"

:lol:  :lol:  Zoals Snoop Doggy Dogg zegt: "wear it on the left side, yeah thats the crip side"

En mijn impressie van die Corthay is niet slecht, evenals het oudbollige s&s, pelger is erger :wink:
size=9]A fashion is merely a form of ugliness so unbearable that we are compelled to alter it every six months.  (Oscar Wilde)[/size]

Migliore

• Gebruiker
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
    • www.pierrecorthay.blogspot.com
Sir Max
Reactie #164 Gepost op: 23 januari 2007 - 08:05:59
Ik wilde je niet kwetsen, het is mijn persoonlijke mening. Ik vind Corthay gewoon te fragiel. Ik kom geregeld in Parijs en daar kunnen ze dat soort schoenen wel dragen, maar ja, daar zijn het dan ook een soort Dandy's.
In wat voor opzicht vind je Corthay dan beter/hoger dan Santoni?
Wat vind je van Saint Crispin's? Ikzelf vind dit zeker boven Santoni staan.
De heren in het zuiden weten er inderdaad ook veel van en ik wil ze zeker niet in de schaduw zetten, maar daar komt Eduard dan ook vandaan. Hij was natuurlijk de drijvende kracht achter Shoes&Shirts met zijn kennis. Ik krijg toch de indruk dat zijn vertrek daar een flinke aderlating was. Ik denk dat je in het zuiden toch eerder in een keurslijf zit, dat kan een beperking zijn voor iemand die zo enthousiast is.
In Amsterdam vind ik het gewoon prettiger/losser.

NIet om eduard af te vallen hoor, maar van wie denk je dat hij die kennis heeft opgedaad?? IN eerste instantie toch echt van vd Eertwegh. UIteraard hij hij er met heel veel zelfstudie erg veel bijgeleerd en lijkt hij een van de beste in zijn vak... Heb nog geen kundiger iemand tegengekomen. Als je kijkt naar zijn opvolger.... tja, dan is eduard zeker een gemis in maastricht. De andere verkopers daar zijn top. Wel ben ik het met je eens voor wat betreft de verzoling... IK ben erg sterk aan het twijfelen waar ik daarvoor naar toe moet. IK heb het niet zo op de "Heubel" manier, maar vind het ook shit om helemaal naar Danny te moeten gaan. (ik ga ervan uit dat Eduard geen schoenen maakt die hij zelf niet verkocht heeft!!). In Limburg zit volgens mij niemand die echt high end schoenen kan verzolen!!
Winnaar: SF-schoen van het jaar 2008 - Derby: Corthay Arca

Pierre Corthay on Blogspot