Auteur Topic: [Amsterdam] Sir Max  (272792 keer gelezen)

dutchcourage

  • Gebruiker
  • Berichten: 36
    • Bekijk profiel
Sir Max
Reactie #75 Gepost op: 09 juli 2006 – 23:06:40
Citaat
Is iemand van Stijlforum al langs geweest?Zo ja, wat is jullie ervaring?


Ben er vandaag voor het eerst geweest. Heb er maar liefst 2 uur doorgebracht. Geweldige winkel met een geweldig kundige en aardige verkoper (Eduard). Werkelijk top! Eduard heeft me fantastich geholpen om te kijken welke leest en welke maten  het best bij mijn voeten passen en het mooist ogen.  
Kwam er nu achter dat mijn eerder in Engeland gekochte EG's eigenlijk niet optimaal zijn qua maatvoering en nog beter kunnen. :P
Eduard gaf me ook gelijk een kleine cursus schoenpoetsen. :-({|=
Voor onderhoud kan je ook prima bij hem terecht.

Ik heb uiteindelijk 2 paar schoenen gekocht. C&J Hallum in zwart, (mooie 348 leest, met dank aan de foto's van Nexus elders op dit forum) en uiteraard een paar EG. Hythe, leest 888, burnt pine. Moet nog wel gemaakt worden, dus ik moet nog even geduld oefenen.
The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it”

Merlino

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.838
    • Bekijk profiel
Sir Max
Reactie #76 Gepost op: 09 juli 2006 – 23:29:11
Die Hallams, hoeveel kosten die bij Sir Max? Ik wilde ze voor €300 in R'dam gaan kopen, maar wellicht de moeite waard om langs Sir Max te gaan.
"It takes a man to suffer ignorance, and smile" - Gordon Sumner

Jason

  • Gast
Sir Max
Reactie #77 Gepost op: 10 juli 2006 – 00:27:00
Citaat van: "Merlino"
Die Hallams, hoeveel kosten die bij Sir Max? Ik wilde ze voor €300 in R'dam gaan kopen, maar wellicht de moeite waard om langs Sir Max te gaan.


Volgens mij 330, maar zelfs als het iets meer is zou ik daarheen gaan, je weet dan zeker dat je de goede maat en leest krijgt, en het is wel een leuke ervaring.

Merlino

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.838
    • Bekijk profiel
Sir Max
Reactie #78 Gepost op: 10 juli 2006 – 00:29:26
Citaat van: "Jason"
Citaat van: "Merlino"
Die Hallams, hoeveel kosten die bij Sir Max? Ik wilde ze voor €300 in R'dam gaan kopen, maar wellicht de moeite waard om langs Sir Max te gaan.


Volgens mij 330, maar zelfs als het iets meer is zou ik daarheen gaan, je weet dan zeker dat je de goede maat en leest krijgt, en het is wel een leuke ervaring.


In R'dam zijn ze ook 330 maar bij Both krijg je op vertoon van je collegekaart standaard 11% korting ;)
"It takes a man to suffer ignorance, and smile" - Gordon Sumner

Jason

  • Gast
Sir Max
Reactie #79 Gepost op: 10 juli 2006 – 00:35:14
Dus je gaat naar Both?

dutchcourage

  • Gebruiker
  • Berichten: 36
    • Bekijk profiel
Sir Max
Reactie #80 Gepost op: 10 juli 2006 – 10:10:53
Citaat
Ik wilde ze voor €300 in R'dam gaan kopen, maar wellicht de moeite waard om langs Sir Max te gaan.


 :(  Ik heb er volgens mij 395 voor betaald.  :cry:

 :P Aan de andere kant, ik heb het gevoel dat ik nu wel een perfecte schoen heb gekocht qua maatvoering en ik heb een zeer aangename en nuttige tijd doorgebracht bij Sir Max.

Ik weet nu in ieder geval waar ik mijn schoenen kan kopen en ook kan aanbieden voor onderhoud en service.

Daarnaast doet Sir Max voor alle bij hem gekochte schoenen een wat ik noem 1000 kilometer beurt. Op het moment dat je schoenscholen voldoende zijn opgeruwd kan je bij Sir Max langskomen om je zolen gratis te laten behandelen met een vocht- en vuilafstotende olie en voor een goede poetsbeurt. Hierdoor blijven je zolen langer soepel en mooi en dat scheelt weer in toekomstig onderhoud.
The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it”

Migliore

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.373
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
    • www.pierrecorthay.blogspot.com
Sir Max
Reactie #81 Gepost op: 10 juli 2006 – 12:41:46
Citaat van: "dutchcourage"
Citaat
Ik wilde ze voor €300 in R'dam gaan kopen, maar wellicht de moeite waard om langs Sir Max te gaan.


 :(  Ik heb er volgens mij 395 voor betaald.  :cry:

 :P Aan de andere kant, ik heb het gevoel dat ik nu wel een perfecte schoen heb gekocht qua maatvoering en ik heb een zeer aangename en nuttige tijd doorgebracht bij Sir Max.

Ik weet nu in ieder geval waar ik mijn schoenen kan kopen en ook kan aanbieden voor onderhoud en service.

Daarnaast doet Sir Max voor alle bij hem gekochte schoenen een wat ik noem 1000 kilometer beurt. Op het moment dat je schoenscholen voldoende zijn opgeruwd kan je bij Sir Max langskomen om je zolen gratis te laten behandelen met een vocht- en vuilafstotende olie en voor een goede poetsbeurt. Hierdoor blijven je zolen langer soepel en mooi en dat scheelt weer in toekomstig onderhoud.


Dit doen ze gelukkig bij S&S in Maastricht ook!
Winnaar: SF-schoen van het jaar 2008 - Derby: Corthay Arca


Pierre Corthay on Blogspot

gusto napolitano

  • Gebruiker
  • Berichten: 18.177
    • Bekijk profiel
Sir Max
Reactie #82 Gepost op: 10 juli 2006 – 12:44:49
Die olie is zeker lijnzaad olie.
Support your local Mikey Fuoco chapter.

Merlino

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.838
    • Bekijk profiel
Sir Max
Reactie #83 Gepost op: 10 juli 2006 – 12:47:02
Citaat van: "Migliore"
Dit doen ze gelukkig bij S&S in Maastricht ook!


Eduard komt van S&S ;)
"It takes a man to suffer ignorance, and smile" - Gordon Sumner

Vodka

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.230
    • Bekijk profiel
Sir Max
Reactie #84 Gepost op: 21 september 2006 – 21:53:34
Ik lees net in de mailing dat ze ook Alden (gaan) verkopen.
Sailing, an expensive way to travel for free"

gusto napolitano

  • Gebruiker
  • Berichten: 18.177
    • Bekijk profiel
Sir Max
Reactie #85 Gepost op: 22 september 2006 – 21:05:48
Citaat van: "Vodka"
Ik lees net in de mailing dat ze ook Alden (gaan) verkopen.
Is een goed merk maar ik val niet zo voor hun modellen.
Support your local Mikey Fuoco chapter.

cypripedium

  • Gebruiker
  • Berichten: 952
    • Bekijk profiel
Sir Max
Reactie #86 Gepost op: 22 september 2006 – 21:16:13
Citaat van: "gusto napolitano"
Citaat van: "Vodka"
Ik lees net in de mailing dat ze ook Alden (gaan) verkopen.
Is een goed merk maar ik val niet zo voor hun modellen.


verkopen ze al sinds jaar en dag bij Shoes & Shirts. Is Amerikaans en vooral bekend om het cordovanleer (paardenleer)
goede kwaliteit! maar niet mooi  :( (smaken zijn persoonlijk)

Vodka

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.230
    • Bekijk profiel
Sir Max
Reactie #87 Gepost op: 22 september 2006 – 21:24:47
Ik vind ze ook niet mooi, beetje oubollig. maar ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die er warm voor lopen. Dus vandaar toch even de vermelding :)
Sailing, an expensive way to travel for free"

cypripedium

  • Gebruiker
  • Berichten: 952
    • Bekijk profiel
Sir Max
Reactie #88 Gepost op: 22 september 2006 – 21:38:01
Citaat van: "Vodka"
Ik vind ze ook niet mooi, beetje oubollig. maar ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die er warm voor lopen. Dus vandaar toch even de vermelding :)


Jazeker!  Alden bestaat al sinds 1884 en heeft zich al lang bewezen.
Ze hebben hun eigen stijl, en het aantal tevreden klanten onderschrijft hun bestaansrecht. Ik vind ze alleen veel te lomp. Als ik Alden zie denk ik aan de glans van Church en de leest van Greve extrabreed. De zoolranden bieden voldoende reserve zodat je in de modder niet wegzakt. :wink:

gusto napolitano

  • Gebruiker
  • Berichten: 18.177
    • Bekijk profiel
Sir Max
Reactie #89 Gepost op: 22 september 2006 – 22:09:39
Het zit hem ook in de modellen lijn die zij voeren je moet daar wel voor vallen.Overigens is het leder wat zij gebruiken van een uitstekende kwaliteit.
Support your local Mikey Fuoco chapter.