Auteur Topic: Camicia a Misura  (36088 keer gelezen)

Huey

  • Gast
Camicia a Misura
Reactie #75 Gepost op: 08 maart 2006 – 16:04:09
Citaat van: "Immanuel"
Citaat van: "Huey"
Citaat van: "Immanuel"
Een italiaans shirt komt uit italie en je koopt dat met het idee om iets italiaans te kopen waarmee je het italiaanse erfgoed respecteerd en in stand wil houden..  voor zover dit geen utopie is.. Het is in Italie echt geen feest momenteel en er zijn tamelijk veel angstige geluiden, behalve bij de kleinere ateliers, die spinnen garen uit het feit dat een heleboel japanners en amerikanen blijkbaar het woord erfgoed beter kennen en respecteren en daar de prijs voor willen betalen. hier is toch altijd een beetje de kan het nog goedkoper mentaliteit en die zal niet 1,2,3 veranderen dus zullen er nog wel meer "Italiaanse" producten uit andere landen komen..

Dat hele Italiaanse erfgoed interesseert me eerlijk gezegd helemaal niets. Niet voor mijn kleding in ieder geval. Als vakantieland is het wat anders ;) Als een beter overhemd uit Roemenië komt koop ik toch een Roemeens overhemd. 't is wel eerst zien, dan geloven. Maar toch.


Daar kan ik volgens mij uit jou garderobe niet echt een peil op trekken dan.. :lol:

Heb ook Duitse shirts (Hugo Boss & Jacquess Britt) en maatshirts van Indian Tailors uit Dubai (inmiddels verknipt tot poetsdoek). Maar de herkomst van mijn kleding interesseert me eigenlijk niet heel erg. Zolang het maar 't beste is :P En toevallig doen ze dat in Italië en Engeland heel goed. Maar op het moment dat een of ander Roemeens bedrijf overhemden maakt die net zo goed, zo niet beter dan Barba enzo zijn voor de helft v/d prijs ik net zo lief dat Roemeense shirt zou kopen.

Merkjes interesseren me eigenlijk niet meer. Anders had ik wel Armani gekocht :P

Immanuel

  • Gast
Camicia a Misura
Reactie #76 Gepost op: 08 maart 2006 – 16:10:23
dan heb je echt bagger kwaliteit..

Huey

  • Gast
Camicia a Misura
Reactie #77 Gepost op: 08 maart 2006 – 16:26:53
Citaat van: "Immanuel"
dan heb je echt bagger kwaliteit..

Jup, maar Barba is geen bekend merk.

Trouwens, over prijs/kwaliteit gesproken:
http://www.askandyaboutclothes.com/Forum/topic.asp?TOPIC_ID=19143

Immanuel

  • Gast
Camicia a Misura
Reactie #78 Gepost op: 08 maart 2006 – 16:35:41
Citaat van: "Huey"
Citaat van: "Immanuel"
dan heb je echt bagger kwaliteit..

Jup, maar Barba is geen bekend merk.

Trouwens, over prijs/kwaliteit gesproken:
http://www.askandyaboutclothes.com/Forum/topic.asp?TOPIC_ID=19143


Ik zie bij geen van de 2 het dessin mooi overlopen..  toch wel, de lichtblauwe

TimMureau

  • Gebruiker
  • Berichten: 970
    • Bekijk profiel
Camicia a Misura
Reactie #79 Gepost op: 09 maart 2006 – 16:57:12
Citaat van: "Huey"
Citaat van: "Marco"
Citaat van: "Rogier"
Verschil is wel dat de Poolse pakken deels handgemaakt zijn, en de shirts uit Roemenië niet (meen ik). Voor handgemaakte spullen is er op het forum wat meer wil om dingen door de vingers te zien, zoals Poolse pakken. En machinaal gemaakte hemden uit Roemenië een gemaakt Italiaans tintje geven is toch een beetje dubbel.

Aan de andere kant, wat maakt een hemd Italiaans? Hebben de machinaal gemaakte hemden uit Frankrijk van Menco een Italiaans sfeertje?

juist...
wie woont er in de buurt van zo'n winkel en bestelt ff zo'n hemd

Citaat
Latenzo - Kreitenmolenstraat 80, Udenhout
Latenzo - Eindhovenseweg 12, Valkenswaard
Latenzo - Looiersplein 44, Dongen
Latenzo - Vughterstraat 30, ’s-Hertogenbosch

Lazy Lord - J.Nicolasstraat 13, Roermond

België
De Heerenkamer - Reistraat 4, Neerharen-Lanaken


Zodra ze een winkel in A'dam of het gooi hebben probeer ik er wel eens een.



Ik woon vlak bij Dongen dus ik kan wel een keer in die winkel gaan kijken en informeren over de shirts.
Return to innocence...

Sergio

  • Administrator
  • Gebruiker
  • Berichten: 10.163
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Camicia a Misura
Reactie #80 Gepost op: 09 maart 2006 – 17:08:08
Goed, anticlimax van de eerste orde.

Net gebeld met de eigenaar en wat blijkt... Niets maatwerk! Gewoon Made-To-Order. Je kunt kiezen uit een aantal standaard maten qua boord en body en daar kunnen ze eventueel wat aan tailleren. Thats it. Dus de wijdte van de mouwen kun je niet bepalen evenals de schouder breedte. Passen gaat door middel van verschillende pashemden met allen een andere fit.

Ze werken alleen met 100% katoenen stoffen en prijzen liggen tussen de 99 en 149 euro.

Ik hoef iig niet meer.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.


Vanità - modern tailors

Merlino

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.838
    • Bekijk profiel
Camicia a Misura
Reactie #81 Gepost op: 09 maart 2006 – 17:09:23
Hmm nee, laat maar hangen :)
"It takes a man to suffer ignorance, and smile" - Gordon Sumner

Bachelor

  • Gebruiker
  • Berichten: 7.434
    • Bekijk profiel
Camicia a Misura
Reactie #82 Gepost op: 09 maart 2006 – 17:09:55
Citaat van: "Sergio"
Goed, anticlimax van de eerste orde.

Net gebeld met de eigenaar en wat blijkt... Niets maatwerk! Gewoon Made-To-Order. Je kunt kiezen uit een aantal standaard maten qua boord en body en daar kunnen ze eventueel wat aan tailleren. Thats it. Dus de wijdte van de mouwen kun je niet bepalen evenals de schouder breedte. Passen gaat door middel van verschillende pashemden met allen een andere fit.

Ze werken alleen met 100% katoenen stoffen en prijzen liggen tussen de 99 en 149 euro.

Ik hoef iig niet meer.


 :shock: Wat een prijzen zeg.. bij NvN ben je goedkoper uit.. en je krijgt meer voor je geld  :D

Sergio

  • Administrator
  • Gebruiker
  • Berichten: 10.163
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Camicia a Misura
Reactie #83 Gepost op: 09 maart 2006 – 17:12:02
Is het overigens zeker dat het in roemenie wordt gemaakt? Daar heb ik niet naar gevraagd. Die man was niet zo blij met mijn kritische vragen en gaf schoorvoetend toe dat het geen echt maatwerk was. Het lijkt me dan dat het eerder bij de beroemde ateliers in Marokko wordt gemaakt waar Harvey Lewis ook vandaan komt. Net zoals vele andere pulp.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.


Vanità - modern tailors

Camiceria

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.914
  • Respect Perry
    • Bekijk profiel
Camicia a Misura
Reactie #84 Gepost op: 09 maart 2006 – 17:51:03
Uit een mail van hem:

Citaat
De overhemden worden gemaakt door een Italiaans bedrijf, die zich een aantal jaar geleden vanwege de oplopende loonkosten is gaan vestigen in Oost-Europa.
Cami schrijft een blogje op www.heerlijkbynvn.blogspot.com

Hobson: 'Ah yes, Arthur, bathing is a lonely business.' Arthur: 'Except for fish. Fish all bathe together.'

Sergio

  • Administrator
  • Gebruiker
  • Berichten: 10.163
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Camicia a Misura
Reactie #85 Gepost op: 09 maart 2006 – 17:52:51
Correspondentie tussen jou en hem? Is er toen ook meer besproken over de maakwijze? Zoals ik die vanmiddag te horen kreeg?

Moet het trouwens niet Camicia su Misura zijn?
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.


Vanità - modern tailors

Merlino

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.838
    • Bekijk profiel
Camicia a Misura
Reactie #86 Gepost op: 09 maart 2006 – 17:56:26
Citaat van: "Merlino"
Ik krijg een beetje de kriebels van de site... Daarnaast ben ik nog het woordenboek ingedoken, en 'a misura' is toch echt incorrect Italiaans volgens mij...


;) (en ja, moet su zijn)
"It takes a man to suffer ignorance, and smile" - Gordon Sumner

Camiceria

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.914
  • Respect Perry
    • Bekijk profiel
Camicia a Misura
Reactie #87 Gepost op: 09 maart 2006 – 17:57:34
Al heel lang geleden eens aan m gevraagd over wat ie deed en waar t vandaan kwam. Niets over maakwijze maar dat zal geen handwerk bevatten.

Su misura is iig veel gangbaarder; of t grammaticaal echt niet klopt weet alleen Merlino. Dat zijn toch wel extreem domme fouten mijns inziens.
Cami schrijft een blogje op www.heerlijkbynvn.blogspot.com

Hobson: 'Ah yes, Arthur, bathing is a lonely business.' Arthur: 'Except for fish. Fish all bathe together.'

Sergio

  • Administrator
  • Gebruiker
  • Berichten: 10.163
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Camicia a Misura
Reactie #88 Gepost op: 09 maart 2006 – 18:00:16
@Merlino: Oeps die post had ik even gemist.

@Cami: Vroeg me metname af of hij toen ook al had aangegeven dat hij dus veel minder opties heeft dan wat zijn website suggereerd. Dat je de schoudermaat niet eens kunt bepalen vind ik wel sneu. Zeker voor het geld. Volgens mij heb je dan bij SuSu en La Chemiserie Traditionelle nog meer waar voor je geld. En bij jou uiteraard :wink:
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.


Vanità - modern tailors

Merlino

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.838
    • Bekijk profiel
Camicia a Misura
Reactie #89 Gepost op: 09 maart 2006 – 18:02:25
Nou, volgens mij heeft Gianmarco nog steeds een betere kennis van het Italiaans dan ik ;)

Maar voor zover ik weet zeg je in 't algemeen 'su misura' en specifiek kun je wel zeggen 'a misura di Sergio' wat dan 'op maat van Sergio' betekent.

Hoe dan ook het is misleidend.
"It takes a man to suffer ignorance, and smile" - Gordon Sumner