Auteur Topic: Camicia a Misura  (36129 keer gelezen)

Bachelor

  • Gebruiker
  • Berichten: 7.434
    • Bekijk profiel
Camicia a Misura
Reactie #15 Gepost op: 14 november 2005 – 17:40:47
Citaat van: "Nexus"
Nou nou mensen, rustig aan, wie weet leveren ze best leuke producten. Ik bedoel, ik ken ook nog wel een student die Franse shirts verkoopt, waar velen hier wél positief over te spreken zijn. Misschien voordeel van de twijfel geven en oordelen zodra je er ervaring mee hebt?


Met alle respect, ik krijg nu niet het idee als ik dit artikel lees, dat ik direct een goed hemd kan kopen bij deze knul.

Nexus

  • Gebruiker
  • Berichten: 10.416
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
Camicia a Misura
Reactie #16 Gepost op: 14 november 2005 – 17:42:48
Kan zijn, vind het afkrakende toontje hier weinig stijlvol.
Fashion can be bought. Style one must possess.

DuC

  • Gebruiker
  • Berichten: 308
    • Bekijk profiel
Camicia a Misura
Reactie #17 Gepost op: 14 november 2005 – 17:49:12
Ben het wel een beetje met Nexus eens, ieder mens wil nou eenmaal geld verdienen, toch? Deze jongen heeft er ieder geval veel voor over (finaniele risico's) om goede betaalbare shirts op de markt te brengen.

Zijn toch wel meer merken die zo zijn begonnen? en nog zo bezig zijn.

Sergio

  • Administrator
  • Gebruiker
  • Berichten: 10.163
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Camicia a Misura
Reactie #18 Gepost op: 14 november 2005 – 17:53:51
Citaat van: "DuC"
Ben het wel een beetje met Nexus eens, ieder mens wil nou eenmaal geld verdienen, toch? Deze jongen heeft er ieder geval veel voor over (finaniele risico's) om goede betaalbare shirts op de markt te brengen.

Zijn toch wel meer merken die zo zijn begonnen? en nog zo bezig zijn.


Oh absoluut wel, maar daarvoor gold sterk dat je je eerst zult moeten bewijzen voordat bepaalde groepen mensen overstag gaan.

Op de website worden voor zover ik kan vinden nergens prijzen vermeld, dat vind ik persoonlijk altijd een min punt. Als je pretendeert goede maatshirts voor een aantrekkelijke prijs te leveren is het wel zo netjes even de prijsregionen erbij te vermelden. Dat geeft alweer een betere indruk.
Zo heb ik nog wel een aantal andere puntjes waarop ik het niet erg vertrouwenwekkend over vind komen, en dat is toch een van de belangrijkste dingen bij zoiets persoonlijks als maatwerk. In my humble opinion of course.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.


Vanità - modern tailors

Immanuel

  • Gast
Camicia a Misura
Reactie #19 Gepost op: 14 november 2005 – 17:59:06
Citaat van: "Nexus"
Kan zijn, vind het afkrakende toontje hier weinig stijlvol.


als ik het nu gewoon niet kan vinden met zulke avonturen?

DuC

  • Gebruiker
  • Berichten: 308
    • Bekijk profiel
Camicia a Misura
Reactie #20 Gepost op: 14 november 2005 – 17:59:40
Daar heb je inderdaad wel gelijk in Sergio, de site is niet zo logisch gemaakt.

Quote van site: "Camicia a Misura levert scherp geprijsde op maat gesneden overhemden aan mannen uit het midden- tot hogere inkomenssegment"

Scherp geprijsd, wat is dat?
Voor mannen in het hogere inkomenssegment, die zijn toch niet op zoek naar scherp geprijsde shirts?
Zoiets is ook heel dom om op je site te zetten, dat schrikt ook af. En klinkt ook niet fatsoenlijk.

Sergio

  • Administrator
  • Gebruiker
  • Berichten: 10.163
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Camicia a Misura
Reactie #21 Gepost op: 14 november 2005 – 18:01:59
Citaat van: "DuC"
Daar heb je inderdaad wel gelijk in Sergio, de site is niet zo logisch gemaakt.

Quote van site: "Camicia a Misura levert scherp geprijsde op maat gesneden overhemden aan mannen uit het midden- tot hogere inkomenssegment"

Scherp geprijsd, wat is dat?
Voor mannen in het hogere inkomenssegment, die zijn toch niet op zoek naar scherp geprijsde shirts?
Zoiets is ook heel dom om op je site te zetten, dat schrikt ook af. En klinkt ook niet fatsoenlijk.


Dat is inderdaad ook mijn indruk. Ik krijg het idee dat het teveel om geld gaat. Natuurlijk begrijp ik dat als ik een product bij hun afneem er daarna zal moeten worden betaald maar daar de nadruk op leggen vind ik niet fatsoenlijk. Persoonlijk vind ik dat ze dat bij Oger altijd netjes doen. Je koopt daar weinig goedkoop waar maar bij mij wekken ze nooit de indruk dat het ze echt om de totaalprijs gaat, zelf niet als iets voor een paar tientjes koop.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.


Vanità - modern tailors

Huey

  • Gast
Camicia a Misura
Reactie #22 Gepost op: 14 november 2005 – 18:19:22
Degene die het geprobeerd hebben kunnen een oordeel vellen. Voor de rest heb ik geen idee wat ik er van moet verwachten. Als je wil weten wat ze kosten, dan mail je ze toch even?

DuC

  • Gebruiker
  • Berichten: 308
    • Bekijk profiel
Camicia a Misura
Reactie #23 Gepost op: 14 november 2005 – 18:26:49
Citaat van: "Huey"
Degene die het geprobeerd hebben kunnen een oordeel vellen. Voor de rest heb ik geen idee wat ik er van moet verwachten. Als je wil weten wat ze kosten, dan mail je ze toch even?


En een verwijzing naar het forum zodat hij zich kan verdedigen.

Jason

  • Gast
Camicia a Misura
Reactie #24 Gepost op: 14 november 2005 – 18:45:29
-italiaanse maathemden uit roemenië
-levert aan mannen uit het het midden- tot hoge inkomenssegment...
-nooit in de leer geweest bij iemand die ervan weet

 :-^

Alex

  • Gebruiker
  • Berichten: 697
    • Bekijk profiel
Camicia a Misura
Reactie #25 Gepost op: 14 november 2005 – 20:04:44
Het enige punt van kritiek dat ik heb is dat hele verhaal zo liefdeloos overkomt. Zonder passie voor het vak (suitsupply achtig). Het zal best een goede prijs/kwaliteit verhouding hebben.

DuC

  • Gebruiker
  • Berichten: 308
    • Bekijk profiel
Camicia a Misura
Reactie #26 Gepost op: 14 november 2005 – 21:38:33
De formule die hij heeft vind ik nog geeneens zo gek hoor.

Mooie Italiaanse stoffen zoeken en met veel details goedkoop in elkaar laten zetten.

Op deze manier kunnen ook mensen met minder geld een mooi maatshirt laten maken. Ik zelf zou ook wel graag een maatshirt willen hebben, maar mijn budget is daar nog niet echt naar.

Sergio

  • Administrator
  • Gebruiker
  • Berichten: 10.163
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Camicia a Misura
Reactie #27 Gepost op: 14 november 2005 – 22:49:52
Citaat van: "DuC"
De formule die hij heeft vind ik nog geeneens zo gek hoor.

Mooie Italiaanse stoffen zoeken en met veel details goedkoop in elkaar laten zetten.

Op deze manier kunnen ook mensen met minder geld een mooi maatshirt laten maken. Ik zelf zou ook wel graag een maatshirt willen hebben, maar mijn budget is daar nog niet echt naar.


Ik begrijp je punt. Maar voor de manier van maatwerk zoals vele het op dit forum ervaren is een unieke ervaring per kledingstuk, of het nu gaat om een pak of een shirt. Op het moment dat je een willekeurige stof kiest en die in een roemeens atelier (met alle respect voor de kwaliteiten van het atelier) in elkaar laat zetten, al dan niet machinaal, gaat er een stukje van de emotie verloren die maatwerk zo mooi, leuk en aantrekkelijk maakt.
Dat zegt uiteraard niet direct iets over de geboden kwaliteit, die kan voor de prijs (hoewel onbekend) natuurlijk uitstekend zijn. Mocht je zelf niet bedeeld zijn met een makkelijke confectiemaat dan is maatwerk een perfecte optie. Mijn op- en aanmerkingen waren vooral gericht op het feit dat het geheel weinig tot geen emotie uitstraalt, iets dat ik bij nagenoeg iedere aankoop een zeer belangrijk punt vind.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.


Vanità - modern tailors

Huey

  • Gast
Camicia a Misura
Reactie #28 Gepost op: 14 november 2005 – 22:56:01
Emotie vind ik eigenlijk geen punt bij een aankoop. Misschien komt dat omdat ik ervaring heb met het verkopen van handgemaakte producten en weet dat degenen die het maken het gewoon als werk zien en er totaal geen emotie bij hebben. Ze zetten het niet liefdevol in elkaar of wat dan ook. Maar ik vind het bij bepaalde dingen zeker wel een toegevoegde waarde hebben. Maar dat is meer omdat ik het er prettiger uit vind zien dan dat het emotie is. Maar dat ben ik.

Ik vind het prima dat maatwerk beschikbaar wordt voor de massa, zo hoort het ook. Er zijn maar heel weinig mensen die perfect in confectie passen en er zijn maar weinig mensen die de stap naar maatwerk zetten. Terwijl dat eigenlijk nergens voor nodig is omdat er genoeg betaalbare mogelijkheden zijn.

Bachelor

  • Gebruiker
  • Berichten: 7.434
    • Bekijk profiel
Camicia a Misura
Reactie #29 Gepost op: 14 november 2005 – 23:00:40
Citaat van: "Huey"

Ik vind het prima dat maatwerk beschikbaar wordt voor de massa, zo hoort het ook. Er zijn maar heel weinig mensen die perfect in confectie passen en er zijn maar weinig mensen die de stap naar maatwerk zetten. Terwijl dat eigenlijk nergens voor nodig is omdat er genoeg betaalbare mogelijkheden zijn.


Klopt helemaal Huey, ik behoorde ook tot deze groep totdat ik op dit forum terecht kwam, ik ben me nu meer in het verdiepen in het op maat gemaakte kleding.

Maarja ik vind het nu ook weer niets dat massaal Nederland gaat rondlopen in maatkleding, zo gaat de exclusiviteit ook ten onder.