Auteur Topic: Camicia a Misura  (36147 keer gelezen)

Quattroporte

  • Gebruiker
  • Berichten: 109
    • Bekijk profiel
Camicia a Misura
Gepost op: 13 november 2005 – 16:42:17
Iemand bekend met Camicia a Misura? (http://www.camicia.nl/)
Ik las 'r iets over in de Observant (universiteitskrantje Maastricht)

Bachelor

  • Gebruiker
  • Berichten: 7.434
    • Bekijk profiel
Re: Camicia a Misura
Reactie #1 Gepost op: 13 november 2005 – 17:02:28
Citaat van: "Quattroporte"
Iemand bekend met Camicia a Misura? (http://www.camicia.nl/)
Ik las 'r iets over in de Observant (universiteitskrantje Maastricht)


Het is bij mij nog niet bekend, Ik binnenkort eerst een shirt laten maken bij shirtmakers, als ik alle info op deze site lees over Shirtmakers wordt ik al vrolijk  :P

Merlino

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.838
    • Bekijk profiel
Camicia a Misura
Reactie #2 Gepost op: 14 november 2005 – 10:04:04
Ik krijg een beetje de kriebels van de site... Daarnaast ben ik nog het woordenboek ingedoken, en 'a misura' is toch echt incorrect Italiaans volgens mij...
"It takes a man to suffer ignorance, and smile" - Gordon Sumner

Hein

  • Gebruiker
  • Berichten: 882
    • Bekijk profiel
    • http://www.dezinvanluxe.nl
Camicia a Misura
Reactie #3 Gepost op: 14 november 2005 – 12:16:06
Ze hebben een tijd geleden ook in de Observant gestaan op de achterpagina. Volgens mij werken ze met pashemden, itt tot shirtmakers die echt de maten opnemen. Verder ben ik er niet bekend mee.
ww.dezinvanluxe.nl

Quattroporte

  • Gebruiker
  • Berichten: 109
    • Bekijk profiel
Re: Camicia a Misura
Reactie #4 Gepost op: 14 november 2005 – 16:52:50
Citaat van: "Hein"
Ze hebben een tijd geleden ook in de Observant gestaan op de achterpagina.


Citaat van: "Quattroporte"

Ik las 'r iets over in de Observant (universiteitskrantje Maastricht)


Ja...

Hein

  • Gebruiker
  • Berichten: 882
    • Bekijk profiel
    • http://www.dezinvanluxe.nl
Re: Camicia a Misura
Reactie #5 Gepost op: 14 november 2005 – 17:13:37
Citaat van: "Quattroporte"
Citaat van: "Hein"
Ze hebben een tijd geleden ook in de Observant gestaan op de achterpagina.


Citaat van: "Quattroporte"

Ik las 'r iets over in de Observant (universiteitskrantje Maastricht)


Ja...


Ik dacht dat je een advertentie bedoelde  :lol:  :lol:
ww.dezinvanluxe.nl

Bachelor

  • Gebruiker
  • Berichten: 7.434
    • Bekijk profiel
Camicia a Misura
Reactie #6 Gepost op: 14 november 2005 – 17:22:03
Hier is het artikel waar jullie het over hadden:

Het verschil tussen een goed en een slecht overhemd
Willem Bakker (26) studeerde in februari 2004 af in International Management, is zelfstandig ondernemer van Camicia a Misura, verdient niets, "het kost meer dan het oplevert".


Aan de andere kant van de wereld ging bij Willem Bakker het lichtje branden. "In Ecuador kon ik overal maatoverhemden kopen voor zeven dollar. Ik dacht: 'Hier moet iets mee te doen zijn'. Overdag liep ik stage als accountant en 's avonds maakte ik plannen voor een eigen bedrijf. Bovendien zit het ondernemerschap in het bloed. Mijn familie heeft een staalconstructiebedrijf." Staal en maatoverhemden? Nogal een verschil. Toch waren Bakkers'ouders enthousiast. "Ze steunen me enorm, ook financieel. Zonder hen zou ik het niet redden. Het bedrijf kost me op het moment meer dan het oplevert. Alle geld dat binnenkomt, moet ik meteen weer investeren."

Terug in Maastricht volgde hij de masterclass Business Planning & Entrepreneurship bij Hoogstarters, een initiatief van Universiteit Maastricht en de gemeente, bedoeld om medewerkers en studenten te helpen bij het opzetten van een eigen bedrijf. "Van mijn scriptie wilde ik een businessplan maken, maar dat mocht niet. Niet academisch genoeg. Gelukkig kon ik bij Hoogstarters de masterclass volgen. Daar heb ik een fatsoenlijk bedrijfsplan leren schrijven en de juiste adviezen gekregen." Ondertussen verzamelde hij in zijn flat op het Volksplein allerlei overhemden. Streepjes- en ruitjesstoffen, klassieke button down en wide spread boorden, overhemden van vijftig en van tweehonderd euro. "Dat was dé manier om thuis te raken in die wereld. Daardoor weet ik wat het verschil is tussen een goed en een slecht overhemd." Hij staat op, trekt een lade open en haalt er een overhemd uit. "Zie je?" Bakker wijst op de afwerking en het aantal steken. "Een slecht hemd heeft zo'n vier steken per centimeter. Een beter hemd heeft zeker zes à zeven steken."

De jonge ondernemer is helemaal thuis in boorden, stoffen en knopen. Hij telefoneert en regelt alles vanuit zijn flat, maar verkoop vindt er niet plaats. Die gaat via twaalf herenkledingzaken in Nederland - "aan Maastricht ben ik nog niet toegekomen" - en rechtstreeks aan accountants- en advocatenkantoren. "In verschillende steden zijn studenten actief die het leuk vinden om mijn maatoverhemden te verkopen. Zij werken op provisiebasis." De hemden komen rechtstreeks uit Roemenië. "Ik ben drie weken rondgetrokken door het land, op zoek naar een atelier dat ze goed en goedkoop kon produceren." Volgende week gaat Bakker naar een stoffenbeurs in Parijs en als het meezit, brengt hij binnenkort een bezoek aan zijn favoriete stoffenhuizen in Noord-Italië. Zelfs de naam van zijn bedrijf heeft een Italiaans tintje. Camicia a Misura is Italiaans voor 'overhemd op maat'. "Het is zeker niet wat ik ervan had verwacht. Het is hard werken voor weinig geld en er is veel concurrentie in de kledingbranche. Maar als ik mijn eigen oranje label in de overhemden zie, krijg ik een kick en kan ik er weer tegenaan."

 
Wendy Degens

Bron: observant

Immanuel

  • Gast
Camicia a Misura
Reactie #7 Gepost op: 14 november 2005 – 17:27:38
je doet je best maar..

Bachelor

  • Gebruiker
  • Berichten: 7.434
    • Bekijk profiel
Camicia a Misura
Reactie #8 Gepost op: 14 november 2005 – 17:29:16
Citaat van: "Immanuel"
je doet je best maar..


idd, ik word ook niet vrolijk van dit bericht..  [-(

Sergio

  • Administrator
  • Gebruiker
  • Berichten: 10.163
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Camicia a Misura
Reactie #9 Gepost op: 14 november 2005 – 17:30:26
Citaat van: "Bachelor"
Citaat van: "Immanuel"
je doet je best maar..


idd, ik word ook niet vrolijk van dit bericht..  [-(


Inderdaad, ook een beetje mijn idee. Ik krijg toch altijd lichte braakneigingen zodra er "het ondernemerschap zit mij in het bloed" staat. Alsof het van je bloed af zou moeten hangen. Hoop bla bla en weinig inhoud als je het mij zou vragen :wink:
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.


Vanità - modern tailors

Immanuel

  • Gast
Camicia a Misura
Reactie #10 Gepost op: 14 november 2005 – 17:30:29
zijn nou typisch van die figuren die t es effe gaan doen.. dit moedig ik echt niet aan, italiaanse hemden uit roemenie, dan begrijp je toch echt de spirit niet

Bachelor

  • Gebruiker
  • Berichten: 7.434
    • Bekijk profiel
Camicia a Misura
Reactie #11 Gepost op: 14 november 2005 – 17:33:29
Citaat van: "Immanuel"
zijn nou typisch van die figuren die t es effe gaan doen.. dit moedig ik echt niet aan, italiaanse hemden uit roemenie, dan begrijp je toch echt de spirit niet


Precies, het is gewoon een student die gewoon snel wilt cashen en hemden wilt aansmeren voor een goedkope prijs..

Immanuel

  • Gast
Camicia a Misura
Reactie #12 Gepost op: 14 november 2005 – 17:34:02
wat doe je dr an... gaat toch vanzelf naar de kl..

Sergio

  • Administrator
  • Gebruiker
  • Berichten: 10.163
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Camicia a Misura
Reactie #13 Gepost op: 14 november 2005 – 17:36:14
Ook interessant dat hij in verweggistan overal maathemden kan kopen voor 7 euro/dollar (geen zin om terug te lezen). En ik maar denken dat maathemden niet in het rek hingen...
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.


Vanità - modern tailors

Nexus

  • Gebruiker
  • Berichten: 10.416
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
Camicia a Misura
Reactie #14 Gepost op: 14 november 2005 – 17:39:30
Nou nou mensen, rustig aan, wie weet leveren ze best leuke producten. Ik bedoel, ik ken ook nog wel een student die Franse shirts verkoopt, waar velen hier wél positief over te spreken zijn. Misschien voordeel van de twijfel geven en oordelen zodra je er ervaring mee hebt?
Fashion can be bought. Style one must possess.