Auteur Topic: Camicia a Misura  (36134 keer gelezen)

Sergio

  • Administrator
  • Gebruiker
  • Berichten: 10.163
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Camicia a Misura
Reactie #30 Gepost op: 14 november 2005 – 23:01:58
Citaat van: "Huey"
knipperdeknip

Ik vind het prima dat maatwerk beschikbaar wordt voor de massa, zo hoort het ook. Er zijn maar heel weinig mensen die perfect in confectie passen en er zijn maar weinig mensen die de stap naar maatwerk zetten. Terwijl dat eigenlijk nergens voor nodig is omdat er genoeg betaalbare mogelijkheden zijn.


Ik zou ook graag zien dat maatwerk aantrekkelijker wordt qua prijs en meer in het zicht komt, maar daarnaast blijf ik persoonlijk emotie bij een aankoop belangrijk vinden. Als ik in een winkel een bepaald product vind, de winkel ziet er goed uit, het personeel is vriendelijk en behulpzaam maar het product is ietsjes duurder dan ergens anders zal ik het gewoon kopen, ondanks de iets hogere prijs. Ik vind het een stukje beloning. Deze goede heer kan bij mij niet de emotie opwekken die in belangrijk vind om een zeer persoonlijk product als maatwerk te kopen. Er zijn nog legio andere mogelijkheden voor een goed maatshirt.

Mocht er mensen zijn die het niet met mee eens zijn dat ben ik daar natuurlijk zeer benieuwd naar. :)
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.


Vanità - modern tailors

Huey

  • Gast
Camicia a Misura
Reactie #31 Gepost op: 14 november 2005 – 23:02:49
Als je exclusiviteit wilt laat je toch maatshirts maken door Anna Matuozzo of Charvet? Aan exclusiviteit hangt een prijskaartje. Aan Maatwerk niet per se.

Sergio

  • Administrator
  • Gebruiker
  • Berichten: 10.163
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Camicia a Misura
Reactie #32 Gepost op: 14 november 2005 – 23:05:04
Een goed confectieshirt met kleine aanpassingen zit vaak voor de prijs ook prima. Als je gaat voor maatwerk zul je er toch rekening mee moeten houden dat het een fors stuk kostbaarder is dan een machinaal in elkaar geritst shirt. Daar heb ik ook absoluut geen probleem mee, kast vol met confectieshirts. Voor bijvoorbeeld gewoon casual ga ik me echt niet in een duur maatshirt van 200 euro steken... :?
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.


Vanità - modern tailors

FFW

  • Gast
Camicia a Misura
Reactie #33 Gepost op: 14 november 2005 – 23:08:50
Citaat van: "Sergio"
Citaat van: "Huey"
knipperdeknip

Ik vind het prima dat maatwerk beschikbaar wordt voor de massa, zo hoort het ook. Er zijn maar heel weinig mensen die perfect in confectie passen en er zijn maar weinig mensen die de stap naar maatwerk zetten. Terwijl dat eigenlijk nergens voor nodig is omdat er genoeg betaalbare mogelijkheden zijn.


Ik zou ook graag zien dat maatwerk aantrekkelijker wordt qua prijs en meer in het zicht komt, maar daarnaast blijf ik persoonlijk emotie bij een aankoop belangrijk vinden. Als ik in een winkel een bepaald product vind, de winkel ziet er goed uit, het personeel is vriendelijk en behulpzaam maar het product is ietsjes duurder dan ergens anders zal ik het gewoon kopen, ondanks de iets hogere prijs. Ik vind het een stukje beloning. Deze goede heer kan bij mij niet de emotie opwekken die in belangrijk vind om een zeer persoonlijk product als maatwerk te kopen. Er zijn nog legio andere mogelijkheden voor een goed maatshirt.

Mocht er mensen zijn die het niet met mee eens zijn dat ben ik daar natuurlijk zeer benieuwd naar. :)


stukje ergert me een beetje. Voor de rest ga ik voor het product als ik aardig  geholpen ben is dat mooi meegenomen. Liever word ik niet geholpen en ga ik de deur uit met mooie kleren voor weinig

Sergio

  • Administrator
  • Gebruiker
  • Berichten: 10.163
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Camicia a Misura
Reactie #34 Gepost op: 14 november 2005 – 23:14:47
Citaat van: "FFW"
stukje ergert me een beetje. Voor de rest ga ik voor het product als ik aardig  geholpen ben is dat mooi meegenomen. Liever word ik niet geholpen en ga ik de deur uit met mooie kleren voor weinig


Wat ergert je precies aan het stukje, aangenomen dat je het over mijn stukje hebt?
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.


Vanità - modern tailors

DuC

  • Gebruiker
  • Berichten: 308
    • Bekijk profiel
Camicia a Misura
Reactie #35 Gepost op: 14 november 2005 – 23:44:11
Denk dat we 1 ding beetje uit het oog raken. Maatwerk is niet bedacht om zo nodig exclusief te zijn, maatwerk is er om de perfecte pasvorm te krijgen.

Exclusief zijn kan op veel andere manieren. Een duur confectie shirt waar er niet veel van gemaakt zijn word ook al snel exclusief.

Als ik het geld had zou ik natuurlijk ook voor het perfecte maatshirt gaan.
Dus engels stofje door een italiaan in elkaar gezet met alle mogelijke keuzes. Heb zelf een vrij smal postuur, confectie zit me meestal dan ook niet smal om het lichaam.

Het is inderdaad zo dat wij wel vaak de emotie hebben maar de maker ziet het vaak als werk.
Voorbeeldje: vriendin van me houd van shoppen, maar kleding verkopen ligt haar totaal niet. Zijn dan ook 2 totaal verschillende dingen. Natuurlijk moet je het wel een interesse zijn maar het niet beinvloeden.

FFW

  • Gast
Camicia a Misura
Reactie #36 Gepost op: 15 november 2005 – 08:44:27
Citaat van: "Sergio"
Citaat van: "FFW"
stukje ergert me een beetje. Voor de rest ga ik voor het product als ik aardig  geholpen ben is dat mooi meegenomen. Liever word ik niet geholpen en ga ik de deur uit met mooie kleren voor weinig


Wat ergert je precies aan het stukje, aangenomen dat je het over mijn stukje hebt?


het woord stukje, maar neem mij maar niet te serieus. Als ik me verveel kom ik op dit forum, wat vrij vaak is, ga dus lekker door met waar je mee bezig was.

Fedor

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.934
    • Bekijk profiel
Camicia a Misura
Reactie #37 Gepost op: 15 november 2005 – 12:13:25
Citaat van: "Huey"
Ik vind het prima dat maatwerk beschikbaar wordt voor de massa, zo hoort het ook. Er zijn maar heel weinig mensen die perfect in confectie passen en er zijn maar weinig mensen die de stap naar maatwerk zetten. Terwijl dat eigenlijk nergens voor nodig is omdat er genoeg betaalbare mogelijkheden zijn.

Al blijf ik de mogelijkheid om je te onderscheiden met mooie (en passende) kleding wel belangrijk vinden. Als Suit S. zou komen met een perfect maatpak wordt de drempel om meer uit te geven aan bijv. een Caruso wel een stuk hoger, omdat het onderscheidend vermogen verdwijnt.

Fedor

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.934
    • Bekijk profiel
Camicia a Misura
Reactie #38 Gepost op: 15 november 2005 – 12:21:06
Citaat van: "Alex"
Het enige punt van kritiek dat ik heb is dat hele verhaal zo liefdeloos overkomt. Zonder passie voor het vak (suitsupply achtig). Het zal best een goede prijs/kwaliteit verhouding hebben.

Diot gevoel heb ik ook heel sterk... nergens vermeld wat zijn eigen mening is over kleding of dat hij het leuk vindt. Echt een gat-in-de-markt verhaal.

Werk is werk maar achter je eigen product staan lijkt me toch wel handig.

Fedor

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.934
    • Bekijk profiel
Camicia a Misura
Reactie #39 Gepost op: 07 maart 2006 – 07:47:31
Stuk uit het magazine Sprout:

Hemden voor BN’ers

Willem Bakker (26), eigenaar van Camicia a Misura, haalt BN’ers over om in zijn hemden te lopen.

(hoe)
“Voor Dennis van der Geest heb ik eerst met zijn judoschool moeten bellen. Van hen kreeg ik het nummer van zijn pr-manager en die vond het wel een leuk idee. Wilfried de Jong en Matthijs van Nieuwkerk heb ik voor het sluiten van het voetbaltransferseizoen een grappig mailtje gestuurd. Ik schreef dat ze voor het einde van het seizoen naar Camicia a Misura zouden overstappen. Daar reageerden zij positief op, waarop we hen na een keer na een uitzending aanspraken.”

(over het niet zien van het merkje)
“Dat is waar, maar vaak wordt na televisieprogramma’s gebeld en gemaild met vragen over kleding die mensen tijdens een uitzending dragen. We hopen ook dat mensen via mond-tot-mondreclame over ons te weten komen. Dat gaat dus goed. In maart 2004 ben ik gestart met Camicia , vorig jaar begon het bedrijf te lopen en toen zijn we ook BN’ers gaan benaderen.”

(over nieuwe BN’ers)
“Dat zijn er aardig wat, maar in idere geval zou ik Richard Krajicek, Chris Zegers en acteur Pierre Bokma best een overhemd aan willen meten.”

--------------------------------------------------------------------------------

Geen reclame die mij aanspreekt iig. Misschien een goede ondernemer maar van stijl heeft hij geen kaas gegeten… had hij wel andere mensen benaderd (of nog beter… helemaal niemand want ik hoef geen BN'er-merk).


Stond trouwens ook een interview met Hans Breukhoven in. Wat liep die er slecht bij zeg (helemaal vergeleken met het image van z'n vrouw)  :?

Camiceria

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.914
  • Respect Perry
    • Bekijk profiel
Camicia a Misura
Reactie #40 Gepost op: 07 maart 2006 – 08:17:46
Als ondernemer is het natuurlijk hardstikke leuk dat er bekende Nederlanders in je product lopen alleen ik begrijp niet zo goed dat je dat zo nadrukkelijk naar buiten brengt bij dit type product. Dat vind ik aan New Tailor ook een beetje vreemd.

Wat Hans van Breukelen betreft; als je in de finale van het EK een penalty stopt ("Ja-aah, hij pakt 'm weer") die je eerst zelf hebt veroorzaakt en nadat je de nemer ook nog eens verteld hebt uit welke hoek je de bal gaat plukken ("en van Breukelen lijkt te zeggen dat 'ie Jan Rerker nog heeft gebeld") en je in dat zelfde jaar ook nog eens de Europa Cup I wint ("godver, wat heeft 'ie toch een seizoen"), kun je wat bij betreft de rest van je leven met een felgroene polyestertrui op je handen gaan lopen zonder dat je je waardigheid verliest.
Cami schrijft een blogje op www.heerlijkbynvn.blogspot.com

Hobson: 'Ah yes, Arthur, bathing is a lonely business.' Arthur: 'Except for fish. Fish all bathe together.'

Sergio

  • Administrator
  • Gebruiker
  • Berichten: 10.163
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Camicia a Misura
Reactie #41 Gepost op: 07 maart 2006 – 08:55:14
Uhm Menco... Volgens bij heeft Fastcruser het over een andere Hans. :wink:

Hans van Breukelen:


Hans Breukhoven (de man van Conny Breukhoven):
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.


Vanità - modern tailors

Huey

  • Gast
Camicia a Misura
Reactie #42 Gepost op: 07 maart 2006 – 08:56:54
Citaat van: "Camiceria"
Als ondernemer is het natuurlijk hardstikke leuk dat er bekende Nederlanders in je product lopen alleen ik begrijp niet zo goed dat je dat zo nadrukkelijk naar buiten brengt bij dit type product. Dat vind ik aan New Tailor ook een beetje vreemd.

Wat Hans van Breukelen betreft; als je in de finale van het EK een penalty stopt ("Ja-aah, hij pakt 'm weer") die je eerst zelf hebt veroorzaakt en nadat je de nemer ook nog eens verteld hebt uit welke hoek je de bal gaat plukken ("en van Breukelen lijkt te zeggen dat 'ie Jan Rerker nog heeft gebeld") en je in dat zelfde jaar ook nog eens de Europa Cup I wint ("godver, wat heeft 'ie toch een seizoen"), kun je wat bij betreft de rest van je leven met een felgroene polyestertrui op je handen gaan lopen zonder dat je je waardigheid verliest.

Hans van Breukhoven is van de Free Record Shop. Ik heb er alleen nog nooit een Free Record gekregen :(

BNers, we hebben er ook veel als klant. Maar waarom mee adverteren? 't product wordt er echt niet beter plus dat de ene helft die BNer wél mag en de andere helft niet...

Camiceria

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.914
  • Respect Perry
    • Bekijk profiel
Camicia a Misura
Reactie #43 Gepost op: 07 maart 2006 – 09:52:10
Citaat van: "Sergio"
Uhm Menco... Volgens bij heeft Fastcruser het over een andere Hans. :wink:


 :x Ach, het was nog vroeg en ik had me lenzen nog niet in dus wat dat betreft een begrijpelijke fout. Toch goed dat Van Breukelen even genoemd is op dit forum :P

Nog wel een leuk verhaaltje over Breukhoven. Toen ik nog in de Polo Corner in de Bonneterie werkte (5-6 jaar geleden), kwam ie een keer met z'n dikke Bentley voor de deur rijden; zette die daar op dat stukje neer voor de ingang van de corner (voor degene die het kennen). Helaas iets te dicht op de weg (of z'n auto was iets te groot :) ); terwijl we aan het afrekenen waren kwam er een HTM-trammetje langskarren die met weinig respect voor de Bentley de hele zijkant openreeg...  :lol:  Wat hebben we gelachen (toen ie eenmaal weg was  :oops:
Cami schrijft een blogje op www.heerlijkbynvn.blogspot.com

Hobson: 'Ah yes, Arthur, bathing is a lonely business.' Arthur: 'Except for fish. Fish all bathe together.'

Immanuel

  • Gast
Camicia a Misura
Reactie #44 Gepost op: 07 maart 2006 – 09:57:11
Citaat van: "Camiceria"
Citaat van: "Sergio"
Uhm Menco... Volgens bij heeft Fastcruser het over een andere Hans. :wink:


 :x Ach, het was nog vroeg en ik had me lenzen nog niet in dus wat dat betreft een begrijpelijke fout. Toch goed dat Van Breukelen even genoemd is op dit forum :P

Nog wel een leuk verhaaltje over Breukhoven. Toen ik nog in de Polo Corner in de Bonneterie werkte (5-6 jaar geleden), kwam ie een keer met z'n dikke Bentley voor de deur rijden; zette die daar op dat stukje neer voor de ingang van de corner (voor degene die het kennen). Helaas iets te dicht op de weg (of z'n auto was iets te groot :) ); terwijl we aan het afrekenen waren kwam er een HTM-trammetje langskarren die met weinig respect voor de Bentley de hele zijkant openreeg...  :lol:  Wat hebben we gelachen (toen ie eenmaal weg was  :oops:



jammer, zo'n man heeft heel wat te besteden..