Auteur Topic: Kleer(ver)makers, stomers en strijkers  (478888 keer gelezen)

bavb

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Kleermakers, stomers en strijkers
Reactie #480 Gepost op: 18 november 2010 - 00:09:01
Uniek hoor ik goede verhalen over, daar zou je wat mij betreft prima terecht kunnen voor dergelijk vermaak als knopen aanzetten. Echter zodra jij een Borrelli er naartoe brengt om de schouder te laten verbouwen moet je er niet op rekenen dat die net zo mooi terugkomt, m.a.w. verwacht geen handwerk.
Citaat van: Mariano Rubinacci
We don't like to see the name of who made it and the brand of the fabric inside. The individual has to be himself, he has to dress for his own sake

The Watchmaker

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #481 Gepost op: 18 november 2010 - 00:25:09
Hm. Nou ja, 't shirt hangt al twee jaar ongedragen in de kast en da's ook niet erg rendabel... Eventueel nog alternatieven in de omgeving?

Thanks, alvast!

marcos

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #482 Gepost op: 18 november 2010 - 00:26:35
Ik vraag me af of het zo moeilijk is. Bij mij is onlangs de schouder van een Attolini-jasje verbouwd (dateerde uit mijn zwaardere tijd) en je ziet het verschil niet met de originele schouder.

bavb

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #483 Gepost op: 18 november 2010 - 00:49:45
Wat ik bedoel is dat Uniek het niet zo goed doet als het originele atlier. Desalniettemin een prima kleermaker voor standaard vermaak vind ik.
We don't like to see the name of who made it and the brand of the fabric inside. The individual has to be himself, he has to dress for his own sake

Reinier

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #484 Gepost op: 18 november 2010 - 09:01:42
Weet iemand een goede kleermaker in de buurt van Leiden?

Alberts

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #485 Gepost op: 18 november 2010 - 11:52:31
Uniek hoor ik goede verhalen over, daar zou je wat mij betreft prima terecht kunnen voor dergelijk vermaak als knopen aanzetten. Echter zodra jij een Borrelli er naartoe brengt om de schouder te laten verbouwen moet je er niet op rekenen dat die net zo mooi terugkomt, m.a.w. verwacht geen handwerk.

Dit is onzin. Als je aangeeft dat je dat wil, kan dat gewoon.
Dig where the gold is…unless you just need some exercise.
John M. Capozzi, Why Climb the Corporate Ladder When You Can Take the Elevator?

bavb

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #486 Gepost op: 18 november 2010 - 13:19:54
Van jou hoor ik dus van wel en van anderen weer van niet. Beste oplossing is dus daar gewoon even langs te gaan of even opbellen en het te vragen.

@rinus: als het goed is staan er een paar pagina's terug een aantal posts over jouw vraag.

Reinier

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #487 Gepost op: 18 november 2010 - 14:57:13
@ bavb, Ja ik zag het ik heb er net al een broek naar toe gebracht

bavb

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #488 Gepost op: 18 november 2010 - 15:02:36
Welke heb je uiteindelijk weggebracht en welke kleermaker heb je gekozen? Laat hier maar weten als het vermaakt is, ik ben benieuwd naar het resultaat.

Reinier

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #489 Gepost op: 18 november 2010 - 15:12:24
Ik heb hem naar de diamante schaar gebracht.
Bij waar de broek dicht moet iets breder maken en de pijp vanaf de knie 1,5 cm versmallen.
Kost 22 euro totaal dus dat valt mee

Dinsdag kan ik het ophalen en dan laat ik weten hoe het geworden is

Alberts

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #490 Gepost op: 18 november 2010 - 19:21:31
Van jou hoor ik dus van wel en van anderen weer van niet. Beste oplossing is dus daar gewoon even langs te gaan of even opbellen en het te vragen.

@rinus: als het goed is staan er een paar pagina's terug een aantal posts over jouw vraag.

Als je iets lastigs hebt/specifieke wensen hebt, bij Uniek zelf even naar Kamil vragen. Ben nog niets tegengekomen wat hij niet kan.
Dig where the gold is…unless you just need some exercise.
John M. Capozzi, Why Climb the Corporate Ladder When You Can Take the Elevator?

Reinier

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #491 Gepost op: 24 november 2010 - 10:43:03
Diamanten schaar Leiden

De broek heb ik gister opgehaald en ziet er prima uit.
Ik heb pijplaten versmallen en de taille breder laten maken.
Dit zijn natuurlijk niet echt de moeilijkste dingen.

The Watchmaker

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #492 Gepost op: 24 november 2010 - 23:38:47
Vandaag de denim-Borrelli opgehaald bij Uniek, knopen opnieuw aan laten zetten en gerafelde mouw-naden laten herstellen. Niet onverdeeld tevreden - een van de knopen zit nu te laag en "trekt" aan de stof. Ga er niet voor terug, doe 'm zelf wel overnieuw. In elk geval geen reden om meteen met de andere Borrelli en m'n nieuwste linnen Barba (die heeft iets te lange mouwen) richting Uniek te hollen. Als het uitmeten en/of visueel checken van de afstanden tussen de knopen al te lastig is voor ze...

Vakmanschap is ZO ongelooflijk moeilijk te vinden tegenwoordig, op elk gebied. Jammer.

Baccchus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #493 Gepost op: 05 februari 2011 - 00:09:07
Ik heb een Cashmere Overcoat van Canali, maar die is veel en veel te groot (4 maten).
Kan ik deze met een gerust hart naar Twins brengen in Den Haag of moet ik naar een andere stad? (geen probleem overigens)
En waar moet ik aan denken mbt prijzen etc?
"Fashions Fade, Style is Eternal" - Yves Saint Laurent

maboc

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #494 Gepost op: 05 februari 2011 - 08:23:39
Ik heb een Cashmere Overcoat van Canali, maar die is veel en veel te groot (4 maten).
Kan ik deze met een gerust hart naar Twins brengen in Den Haag of moet ik naar een andere stad? (geen probleem overigens)
En waar moet ik aan denken mbt prijzen etc?
Weet helaas geen antwoord op je vraag, maaruh....4 maten te groot?
Denk je niet dat "het mooie" laten we zeggen de balans helemaal zoek raakt als je zoveel moet gaan innemen?
Klinkt in mijn oren een beetje als met bestaand materiaal een nieuwe jas in elkaar knutselen.
Niets zo veranderlijk als de mens