Auteur Topic: Kleer(ver)makers, stomers en strijkers  (478891 keer gelezen)

dewortel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Kleermakers, stomers en strijkers
Reactie #465 Gepost op: 21 oktober 2010 - 14:47:10
Als nieuwe member hier zijn mijn kleermaker ervaringen aanbevelingen.

Leiden:
Nieuwe Schaar (Breestraat 112)
Goed voor standaard casual kleding reparaties, knoop opnieuw aanzetten, pantalon korter maken.
Zou er niet een Borelli pak laten vermaken. Het is wel de kleermaker die voor een aantal
herenmode zaken in Leiden werkt. Ook voor Dennis mode. Na wat ik begrepen heb heeft Denis mode
een eigen kleermaker in dienst, maar laat sommig werk ook door de Nieuwe Schaar doen.

Den Haag
Kleermaker van boston trader
Absoluut NIET HEEN GAAN. Heb er zeer slechte ervaringen mee.
Het idee dat Bosten trader een luxe herenmode zaak is en daarom de kleermaker een topper gaat echt niet op.
Ze hebben bijna een Zegna kostuum van mij vernield. De rug te veel ingenomen
en op de rug stof weggepikt in plaats van weggewerkt. Rug niet goed ingenomen waardoor het onderste gedeelte op de rug niet klopte. Ze leggen het bassin van de pantalons ook maar half uit. Mouwen van colbert als een verfomfaaid papiertje afleveren. Helaas.

Twins
Ben ooit is lang gegaan om wat te laten vermaken, maar werd zo onvriendelijk geholpen dat ik weer weg gegaan ben.

Prestige
Tot nu toe goede ervaringen mee. En laat nu al mij kleding daar vermaken. Kleermaker kan met je mee denken en het werk ziet er goed uit. Ook de prijs kwaliteit verhouding lijk mij dik in orde. Als je daar heen gaat wil ik je wel mee geven dat je even goed moet weten en aangeven wat je wilt. Alle opties kunnen dus als je hun laat kiezen kan het misschien zijn dat je het anders had gewild. De stootband op de pantalon doen ze standerd niet laten uitsteken, maar het is geen probleem om dat wel te laten doen. Het werk ziet er netjes uit. Ervaring met grote vermakingen door hun heb ik niet. En open knoopsgaten kan daar ook met machine.
Laatst bewerkt op: 21 oktober 2010 - 23:43:51 door dewortel

Confrère

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #466 Gepost op: 21 oktober 2010 - 15:46:46
Die aan de Breestraat in Leiden waar je het over hebt, dat is toch die aan het eind van de Bree (dus richting Hoogvliet), dicht in de buurt van Dennis Mode zelf?

Wat *** zaak is dat! Ze hebben een keer een Corneliani broek van mij verpest. En ook probeerde die kerel mij over te halen de winkels waar ik mijn aankopen deed te vragen hun werk naar hem te brengen (kwam het rusting in Amsterdam ophalen)... Ik had toevallig nog wel een aantal galajurken liggen voor een paar jaarclubjes en disputen, die kon hij wel inkorten mocht hij zijn werk goed doen. Maar daar had hij dan weer geen interesse in: zat niet genoeg geld in. Nee, pakken vermaken, daar zat het geld... Nog een graaier zonder eer ook dus.

Maar toen ik mijn broek terug had was het echt afgelopen met deze man. Sorry hoor, maar dan moet je niet bij het innemen van een broek er voor zorgen dat alle pinstripes helemaal niet meer matchen, omdat je alles schreef hebt lopen doen...
Hij heeft het nog een beetje proberen te fixen, maar ik was enkel op bezoek en moest snel weg...

Maar echt, wat een prutsers.

Wat ik trouwens meegemaakt heb met de 'Terzi' waar ik al jaren naar toe ga voor standaard aanpassingen is ook niet fris... Die heeft een gaat gemaakt in de een mouw...  Niet zelf, hij beweerde die dag iemand in dienst gehad te hebben waar hij al 20 jaar mee gewerkt heeft, maar toch...

Hij gaat het wel vergoeden en/of blind stoppen, maar het is een fout die niet gemaakt mag worden. Was een goedkoop pak, maar als het een van mijn Corneliani's of Zegna's was geweest....

Ook schandelig omdat ik al jaren trouw klant ben, ze goed ken, ze ook regelmatig gratis juridisch advies heb gegeven. Dan verwacht je toch altijd extra care, en niet dat ze ooit iets door een ander laten doen. Vooral omdat ze weten dat ik heel erg kritisch ben, en ook liever een paar weken wacht dan dat ik de spullen snel weer terug heb (daar is mijn garderobe groot genoeg voor).

Ik ga toch maar weer een keer zoeken naar een goede coupeuse die gewoon rustig de tijd kan nemen om alles goed te doen. Want al die vermaakboeren moeten net als de Shoarmazaak om de hoek gewoon keihard omzet draaien, tijd voor kwaliteit is er eigenlijk nooit...

Helaas is mijn vorige coupeuse overleden, en heb ik 'trust issues' met het in de hand nemen van een nieuwe coupeuse, vooral waar het gaat om kwetsbare kleding.

Gelukkig kan ik af en toe nog wat aan laten passen door een gepensioneerde meester die HEEL af en toe nog wel eens iets aan wil nemen, als hobby. Maar grote zaken doet hij helaas niet meer...
Laatst bewerkt op: 21 oktober 2010 - 15:52:19 door Confrère

dewortel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #467 Gepost op: 21 oktober 2010 - 16:11:23
Het is inderdaad die kleermaker vlak bij de Hoogvliet. Er zit ook een kleding winkel naast die pakken en overhemden verkoopt. Twijfel alleen nu opeens wel of hij de Goudeschaar heet misschien is het wel de zilveren/diamanten schaar. Zal het van de week wel even controleren.

Het verhaal wat jij verteld is inderdaad echt belachelijk. Ik heb er ooit wat knopen laten aanzetten op een H&M kwaliteit achtig jasje en een pantalon laten innemen. Ik vond het werk wel aardig, maar het niet het idee dat ik mijn pakken daar aan zou toevertrouwen. Eigenlijk alleen casueel dingen.

Ik heb een tijdje geleden een jasje van Caruso bij Dennis gekocht. Vond de vermaking van de mouwen langer maken wel ok gedaan.

Ik ga altijd naar Prestige Den Haag. Kan wel wat foto's maken van het werk dat ze afleveren(bij interesse)? Zoals eerder geschreven heb ik er niet echt vergaande aanpassingen laten doen, maar misschien geeft wellicht een idee over wat je kan verwachten. Vind het werk wel goed het zal ongetwijfeld nog beter kunnen, maar ik denk dat het dan ook wel meer zal kosten. Zelf heb eigenlijk ook weinig zin om naar Rotterdam, Amsterdam of Milaan te gaan voor al mijn vermaak klussen. Vind het werk goed genoeg zo.

bavb

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #468 Gepost op: 21 oktober 2010 - 16:21:21
De gouden schaar is het niet die zit naast de joorit bij de kruising van Rapenburg en Noordeinde. Volgens mij zit er geen kleermaker bij de Hoogvliet
Citaat van: Mariano Rubinacci
We don't like to see the name of who made it and the brand of the fabric inside. The individual has to be himself, he has to dress for his own sake

dewortel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #469 Gepost op: 21 oktober 2010 - 16:26:49
Nog even over Prestige. Valt mij wel op dat de kleermaker goed meedenkt. Heb een aantal broeken bij hem laten uitnemen. Bijvoorbeeld een Zegna pantalon gekocht bij de Oger outlet, hij liet me zien dat het bassin maar voor de helft was uitgelegd en laat zien hoe hij dingen vermaakt. Als je vraag of hij de mouwen van een colbert langer maakt, vraag hij of hij de knopen met de nieuwe lengte moet mee verplaatsen. Als iets niet kan zegt hij dat ook. Komt op mij wel over als een actieve vakkundige houding.

Confrère

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #470 Gepost op: 21 oktober 2010 - 18:07:44
De gouden schaar is het niet die zit naast de joorit bij de kruising van Rapenburg en Noordeinde. Volgens mij zit er geen kleermaker bij de Hoogvliet

Nee dat is de 'Goede Schaar' (of iets in die richting, gevalletje 5 Handelsnaamwet iig). Ben ik een keer geweest, toen ik voor een begrafenis even snel een broek in moest laten nemen na wat gewichtsverlies. Deden ze wel OK, maar verder nooit iets anders laten doen.

Ik bedoel trouwens niet bij de Hoogvliet zelf, bedoel de Hoogvliet kant van de Bree, oftewel de kant waar ook Dennis zit, en de Eazie.

Heb net op Google gekeken, nu weet ik weer welke zaak het was die mijn broek verpest had: het was de Nieuwe Schaar (Breestraat 112, tsja de kleding-112 moet je wel bellen na een operatie van deze zaak).
Inderdaad is dat volgens mij dezelfde zaak waar Dewortel het over heeft: naast DaGruppa. Dat zaakje van een Italiaan die shirts en pakken verkoopt (niet helemaal mijn ding, veels te veel casual 3-knoops-hoge-kragen-met-rare-contrast shirts, maar wel eens een aardige verkoopster gesproken).

De kleermaker die de Osjee outlet gebruikt is trouwens ook echt bagger. Dat is 'Mario' (al is de originele eigenaar al een tijdje dood), letterlijk om de hoek (en dan een stukje lopen).
Breek mij de bek niet open over die tent, daar hebben ze wel eens de mouwen van een jasje dichtgeplakt met lijm na het inkorten, ipv met draad & naaimachine...

Over Prestige in Den Haag hoor ik wel vaker goede verhalen, zelf nog niet geweest.
Laatst bewerkt op: 21 oktober 2010 - 18:24:27 door Confrère

bavb

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #471 Gepost op: 21 oktober 2010 - 19:35:22
Die man van dagruppo is ook erg aardig soms zit er wat leuks tussen.
We don't like to see the name of who made it and the brand of the fabric inside. The individual has to be himself, he has to dress for his own sake

Confrère

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #472 Gepost op: 21 oktober 2010 - 19:39:29
Ik vind de overjassen Antichi Telai wel aardig (al zitten er ook een hoop Bassie-achtige ruitjes tussen). De rest is niet mijn ding. Ook puur een plak pakken parade. De kerel zelf niet gesproken, een meisje die er als exchange student werkte was wel aardig. Bleek ook nog een huisgenote van een bekende te zijn.

Ze sturen zelf hun spul naar die kleermaker waar ik het eerder over had.

bavb

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #473 Gepost op: 21 oktober 2010 - 22:30:26
Hij had ooit canali schoenen daar doelde ik eigenlijk op ;)

dewortel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #474 Gepost op: 21 oktober 2010 - 23:50:57
Citaat
Heb net op Google gekeken, nu weet ik weer welke zaak het was die mijn broek verpest had: het was de Nieuwe Schaar
Het is inderdaad de nieuwe schaar. Zit idd naast dagrupp [url]http://www.dagruppo.nl/ /url]ooit wel eens binnen geweest. Aardegoed man. Verkoopt ook budget fashion pakken zoals Just Cavalli dacht ik.

bavb

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #475 Gepost op: 22 oktober 2010 - 10:46:38
Ja hij heeft inderdaad dat soort dergelijke pakken, YSL, Cavalli en D&G dergelijke zaken. Daarbij ook accessoires zoals hippe zonnebrillen.

Maar ontopic: Geen ervaring met kleermakers in Leiden en de meerderheid van het verstelwerk kan ik zelf of heb ik een eigen adres voor. Zodra je een keer een goede kleermaker hebt gevonden die aan je wensen voldoet blijf je daar toch voortaan heengaan.

Pico

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #476 Gepost op: 22 oktober 2010 - 19:52:10
Dan heb je in de Bree ook nog Robijn, wel eens wat broeken laten doen. Geen aanrader. Twee maal broek teruggekregen die wel in lengte korter was gemaakt, maar niet, zoals van te voren aangegeven, ook versmald moest worden.
De Diamant Schaar, Breestraat bij de kruising met de Papengracht, is wel oké. Kan je meer dan alleen maar het versmallen of inkorten van broeken aan toevertrouwen.

De positieve verhalen over Prestige in Den Haag kan ik ook bevestigen, ze denken idd met je mee. Breng ik al m'n vermaakwerk naartoe

Confrère

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #477 Gepost op: 23 oktober 2010 - 10:46:43
Bedankt voor de bijdrage Pico!

Tav Leiden krijgen wij dan het volgende:
- Het ziet er naar uit dat de Nieuwe Schaar en Robijn geen aanraders zijn.
- De Goede Schaar neutraal. (heb er enkel een keer een broek laten innemen, kan ik moeilijk een goed oordeel geven, maar dat was wel OK)
- De bij Diamant Schaar dus wel OK.

The Gent

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #478 Gepost op: 25 oktober 2010 - 09:07:51
De broeken zijn weer terug en ik moet zeggen dat het werk keurig is gedaan. Gezien de hoeveelheid die er in te nemen was (7-9 cm) had het denk ik niet beter gedaan kunnen worden. Bij de jeans zie je dat de stiknaad aan de zij- en achterkant niet helemaal dezelfde kleur is als het origineel, maar dit is verder niet storend.
Desondanks zal ik zulke aanpassingen niet meer laten doen denk ik, omdat de kosten van bijna 90 euro per broek het bijna nooit waard zijn.

Maar goed, het doel was om vooral snel weer een passende (basis)garderobe te hebben en dat is, ook dankzij wat nieuwe aanwinsten, gelukt.

Voor minder ingrijpende aanpassingen zullen de kosten overigens lager zijn, zie de posts van anderen hier over deze kleermaker.

Onlangs wat broeken weggebracht naar Het Kleermakertje in Amstelveen om dit bedrijf eens uit te proberen.

The Watchmaker

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #479 Gepost op: 18 november 2010 - 00:04:59
Mijne heren, na een paar jaar afwezigheid even een vraagje.

Heb een paar Borrelli shirts die enige aandacht nodig hebben, en als 010-er vond ik in een hele oude post een aanbeveling voor Uniek, schuin tegenover Van Assem.

Zijn er wellicht nog mensen die daar recent ervaringen mee hebben...? Een van de shirts, een prachtige donkere denim, mist (heb 'm al vaak gedragen) een knoop; en ik wil deze meteen allemaal opnieuw aan laten zetten; tevens heeft-ie wat loslatend stiksel rond de mouwaanzetten. Het andere shirt heb ik maar 1 keer gedragen en de maat is goed, maar hij valt wat ongelukkig rond de schouders. Zelfs als leek zie ik zo al wat er moet gebeuren, even wat stof innemen.

Beide shirts "goedkoop" op eBay gescoord maar wil ze wel perfect in orde hebben!  ;-)