Auteur Topic: Kleer(ver)makers, stomers en strijkers  (478877 keer gelezen)

Pierlala

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Kleermakers, stomers en strijkers
Reactie #450 Gepost op: 15 juli 2010 - 08:57:05
Ik las in een eerder bericht dat deze (S)wannabee al ondernemer is en zijn collectie hoeden al in Italië laat maken.
Napoli waarschijnlijk.
Het is maar hoe je het bekijkt..

Swann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #451 Gepost op: 15 juli 2010 - 09:06:44
Ah, daar heb ik overheen gelezen, Pierlala. Plusje voor de beste man voor het niet (opzichtig) maken van reclame.

bavb

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #452 Gepost op: 16 juli 2010 - 10:57:23
Nee is toch een mevrouw had ik begrepen? :o
Citaat van: Mariano Rubinacci
We don't like to see the name of who made it and the brand of the fabric inside. The individual has to be himself, he has to dress for his own sake

Mr.Barry

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #453 Gepost op: 04 oktober 2010 - 12:16:52
Recent enkele broeken laten vermaken en repareren bij 't Kleermakertje.

De prijzen zijn er stevig, ter indicatie:
Broek verkorten 18.50
Broek versmallen 39.50
Taille verplaatsen 20
Taille innemen 20
Reparatie van jeans (gescheurd in kruis) 15 euro - zeer goede oplossing, dacht dat ik de jeans kon weggooien.

Kennis van zaken en de kwaliteit van het geleverde werk zijn zeer goed te noemen imo.

Mitchell

• Gebruiker
  • 100% Cashmere
    • Bekijk profiel
Reactie #454 Gepost op: 05 oktober 2010 - 12:51:50
Zijn er nog heren uit de omgeving Alkmaar - Heerhugowaard - Schagen hier? Tot op heden is het mij nog niet gelukt een goede stomerij te vinden in deze omgeving.

Zojuist weer een jasje opgehaald bij een stomerij waar ik eerder nog niet geweest was (Heerhugowaard, bij dat oude winkelcentrum). Ondanks dat ik de vriendelijke Turkse meneer vóóraf, in 30 talen mét hand- en voetgebaren erbij, duidelijk had gemaakt wat de bedoeling was, heeft-ie het weer gepresteerd het te verkloten. Mijn 2.5-knoops jasje is niet meer. Ik heb nu een 3-knoops jasje, met mooie platgestreken revers.   ](*,)

Ik ben dan ook naarstig op zoek naar een stomerij die zijn vak wél verstaat en waarbij de zaken wel in 1 x goed gaan. Aanraders?

Swann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #455 Gepost op: 05 oktober 2010 - 19:57:55
(...) Mijn 2.5-knoops jasje is niet meer. Ik heb nu een 3-knoops jasje, met mooie platgestreken revers.  (...)

Oei. Dit is inderdaad een nachtmerrie, maar probeer het maar eens aan normale mensen uit te leggen.

explorator

• Gebruiker
  • Textilreinigungsmeister
    • Bekijk profiel
Reactie #456 Gepost op: 05 oktober 2010 - 22:16:29
Zijn er nog heren uit de omgeving Alkmaar - Heerhugowaard - Schagen hier? Tot op heden is het mij nog niet gelukt een goede stomerij te vinden in deze omgeving.

Zojuist weer een jasje opgehaald bij een stomerij waar ik eerder nog niet geweest was (Heerhugowaard, bij dat oude winkelcentrum). Ondanks dat ik de vriendelijke Turkse meneer vóóraf, in 30 talen mét hand- en voetgebaren erbij, duidelijk had gemaakt wat de bedoeling was, heeft-ie het weer gepresteerd het te verkloten. Mijn 2.5-knoops jasje is niet meer. Ik heb nu een 3-knoops jasje, met mooie platgestreken revers.   ](*,)

Ik ben dan ook naarstig op zoek naar een stomerij die zijn vak wél verstaat en waarbij de zaken wel in 1 x goed gaan. Aanraders?

is deze " stomerij" echt een stomerij waar ze zelf reinigen of een depot die het ergens laat reinigen?  en waarom zou je van een 3 knoops rever niet weer terug kunnen werken naar een 2,5 knoops rever?
Laatst bewerkt op: 05 oktober 2010 - 22:18:45 door explorator

Mitchell

• Gebruiker
  • 100% Cashmere
    • Bekijk profiel
Reactie #457 Gepost op: 05 oktober 2010 - 22:40:17
is deze " stomerij" echt een stomerij waar ze zelf reinigen of een depot die het ergens laat reinigen?  en waarom zou je van een 3 knoops rever niet weer terug kunnen werken naar een 2,5 knoops rever?

Het jasje zal vast weer van 3-knoops naar 2.5-knoops omgetoverd kunnen worden. Dat is het probleem ook niet. 'tis Alleen zo vervelend dat het niet in 1 keer goed gaat, ondanks dat je van te voren duidelijk uitlegt wat er moet gebeuren en de vriendelijke stoom-meneer "iesch goed, mieneer" zegt.

Ze werken overigens met een depot, inderdaad. Echter lijkt iedere winkel hier in de buurt dat te doen. Vandaar ook mijn vraag of er hier nog aanraders zijn qua echt goede stomerijen (waarbij dit niet het geval is).

The Gent

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #458 Gepost op: 11 oktober 2010 - 09:46:11
Onlangs wat broeken weggebracht naar Het Kleermakertje in Amstelveen om dit bedrijf eens uit te proberen. Zoals eerder gezegd zijn de prijzen stevig te noemen, maar er zit dan ook wel wat werk aan, omdat ik in korte periode flink ben afgevallen:

Broek 1 + 2 (beiden Zegna) :
-Taille 7 cm innemen over 3 naden + tussenbeen indraaien.
-1.5 cm verkorten

Broek 3 (jeans):
-Taille 9 cm  over 3 naden, verkorten met behoud originele onderkant.
Totaal 267 euro (!)

Heb al besloten dat de rest van de garderobe gewoon vervangen zal worden ipv aangepast, omdat aanpassen met deze bedragen het over het algemeen niet waard is.

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #459 Gepost op: 11 oktober 2010 - 10:10:44
tussenbeen indraaien.

Extra pijpje?

The Gent

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #460 Gepost op: 11 oktober 2010 - 12:05:09
 :mrgreen:  geen idee eigenlijk, staat zo op de factuur..

bavb

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #461 Gepost op: 11 oktober 2010 - 12:23:41
Allemachtig dat is toch een veel te hoog bedrag, ik denk dat jij letterlijk en figuurlijk genaaid bent
Citaat van: Mariano Rubinacci
We don't like to see the name of who made it and the brand of the fabric inside. The individual has to be himself, he has to dress for his own sake

Confrère

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #462 Gepost op: 11 oktober 2010 - 12:38:49
Het zijn inderdaad wel erg heftige prijzen....
Ik hoor al jaren goede verhalen over die toko, en het lijkt mij een goede optie voor dingen die echt extra-extra care nodig hebben... En dan het volgende punt: is het dan nog wel de moeite waard om zaken die echt goed moeten te laten verbouwen?
Zelf laat ik enkel kleine aanpassingen doen, en grote aanpassingen enkel bij zaken die niet 100% perfect hoeven te zijn. Zo heb ik sporters benen en koop daarom mijn broeken 2 maten te groot om genoeg ruimte voor mijn bovenbenen over te laten,  het is dan verder wel nodig om ALLES te verbouwen: resultaat is goed genoeg voor dagelijks gebruik maar als je goed kijkt zie je her en der natuurlijk wel wat imperfecties (kreukjes die er niet horen te zijn). Maar ik denk niet dat ik beter resultaat krijg als ik dubbel zou betalen: het patroon is gewoon niet gemaakt om zoveel aangepast te worden. Wil ik beter, dan laat ik gewoon een broek maken op mijn eigen patroon.

Dus voor 'dagelijkse comsumptie' begin ik niet aan zulke prijzen....

PS, de tussenbeen is misschien een kruis-spie? Die ingreep ken ik enkel bij te strakke broeken... Maar wie weet? Of stukje extra voering dat je ook nog wel eens ziet bij betere broeken (soort sousbras voor je kruis)?
Laatst bewerkt op: 11 oktober 2010 - 12:41:13 door Confrère

The Gent

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #463 Gepost op: 11 oktober 2010 - 13:33:55
In een normale situatie laat je natuurlijk niet zoveel verbouwen aan een broek, maar ik zit nu opeens met een complete garderode die echt niet meer past (ben van mt. 56 naar 50/52 gegaan).

Ik heb het voor deze broeken laten doen omdat ik ze misschien 1 keer gedragen had en de aanschafprijs ook vrij hoog was. Inmiddels zijn er ook al weer 3 nieuwe broeken bijgekomen, omdat je toch wat aan moet  :wink:

Confrère

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #464 Gepost op: 11 oktober 2010 - 13:43:51
Ik snap 'em.

Zoals geschreven, ik laat broeken van het rek altijd minimaal 2 maten innemen wegens sporters bovenbenen (ook wel eens meer, bijvoorbeeld bij een koopje). Dus verbouwen zal bij mij altijd gebeuren (behalve bij maatwerk natuurlijk).

Mocht je er meer broeken hebben die je niet weg wil gooien, maar die het niet waard zijn de bedragen van 't Kleermakertje voor neer te tellen zou ik het eens proberen bij een fatsoenlijke terzi (Turkse kleermaker). Kost een stuk minder, en heb er zelf goede ervaringen mee voor dagelijks gebruik.

Maar verwacht geen perfectie bij een aanpassing van dit formaat... Aan de andere kant, verwacht geen perfectie bij spullen van het rek ;).