Auteur Topic: [Pakken] Suit Supply  (2166703 keer gelezen)

Confrère

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: [Pakken] Suitsupply
Reactie #2520 Gepost op: 11 augustus 2009 - 13:10:19
Laatste keer dat ik bij SuSu was waren alle pakjes die ik gepast heb geplakt, dit bevestigde ook de verkoper.
Ook de modellen die ik gepast heb van 299+.
Enige uitzondering waren de ongevoerde zomerpakjes, maar dat ik dan ook wel logisch.

Ik meen mij te herinneren dat ik in het verleden wel ongeplakt RTW spul bij SuSu tegengekomen ben, al ben ik ondanks dat ik het een mooi bedrijf vind slechts enkele malen daadwerkelijk bij ze langs geweest sinds de oprichting, dus ik kan mij vergissen... Maar waar ik mij zeker niet in vergis is het feit dat wat ik aan mijn lijf gehad heb zeer duidelijk geplakt was (met modern dun lijmvlies).

Ik moet nog steeds een keer de tijd nemen om een paar MTMtjes daar te laten maken, dus zal het de volgende keer eens intensief doornemen ;)

Het meest shocking vond ik trouwens, zoals ik eerder geschreven heb, de opmerking van de verkoper dat het verstandig is bij MTM speciaal aan te geven dat je echt geen geplakt spul wil...
Nu hoop ik dat hij een overdreven voorzichtig persoon was, maar je zou denken dat hij het toch ergens op moet baseren...
Ging trouwens om een verkoper van SuSu Schiphol, daar doen ze zelf geen MTM.

Oh, en ik sluit mij bij Carwo aan: Mijn definitie van een plakpak is het gebruik van fusible canvas (vlieseline) ipv een ingenaaid stuk canvas aan de voorkant.

Gebruik van vlieseline op enkele punten kom je eigenlijk overal wel tegen, heb zo'n beetje al mijn pakken van Osjee open gehad (Caruso, Corneliani, Cantarelli) en allemaal zat er wel ergens een klein stukje vlieseline. Nothing to worry about.
Laatst bewerkt op: 11 augustus 2009 - 13:14:45 door Confrère

Timothy

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2521 Gepost op: 11 augustus 2009 - 13:32:38
De MTM pakken van SuitSupply zijn niet geplakt... vertelde de verkoper.
"I feel sorry for people who don't drink, when they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day" - Frank Sinatra

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2522 Gepost op: 11 augustus 2009 - 13:42:11
De verschillende beweringen komen gewoon voort uit de verschillende interpretaties van de termen 'geplakt' en 'plakpak'.

Timothy

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2523 Gepost op: 11 augustus 2009 - 14:01:51
De verschillende beweringen komen gewoon voort uit de verschillende interpretaties van de termen 'geplakt' en 'plakpak'.

Dat zal wel ja. Maar dan blijft de vraag, wat is de juiste interpretatie ;)
"I feel sorry for people who don't drink, when they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day" - Frank Sinatra

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2524 Gepost op: 11 augustus 2009 - 14:34:27
In essentie wordt er met een plakpak bedoelt dat men plak gebruikt voor de constructie van het pak. Dat wil zeggen lijmen op plekken waar normaliter draad wordt gebruikt.
Plakvlieseline valt daar in principe niet onder daar het niet wordt gebruikt voor de constructie van het pak maar enkel te versteviging van bepaalde delen. Dit kan bijvoorbeeld te maken hebben met 't beperkte gewicht van de stof of de beperkte drape.

Er zijn ook pakken in het hogere segment die beschikken over een canvas binnenwerk waar toch vlieseline in zit verwerkt.

Ik denk dat dit wel een juiste interpretatie is.

J

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2525 Gepost op: 11 augustus 2009 - 14:41:46
Lijkt mij ook. Het gaat te ver om te beweren dat bijvoorbeeld de geliefde Caruso-pakken plakpakken zijn. Ik heb Sergio's uitleg voor de volledigheid bij de veelgestelde vragen geplaatst.

Cambiare

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2526 Gepost op: 11 augustus 2009 - 14:47:02
De MTM pakken van SuitSupply zijn niet geplakt... vertelde de verkoper.

Ik heb mij onlangs uitgebreid over MTM laten voorlichten bij Suit Supply in Rotterdam (veel beter dan SuSu Den Haag).
en ik heb ook uitgebreid een MTM-pak in mijn handen gehad en getest >> zeker weten dat het zwevend canvas is.

Ramone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2527 Gepost op: 11 augustus 2009 - 14:48:04
Lijkt mij ook. Het gaat te ver om te beweren dat bijvoorbeeld de geliefde Caruso-pakken plakpakken zijn. Ik heb Sergio's uitleg voor de volledigheid bij de veelgestelde vragen geplaatst.

Durfde je de spelfout niet uit de quote te halen?   :wink:

Velponi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2528 Gepost op: 11 augustus 2009 - 14:52:23

Voor mijn trouwpak dat in één dag draag overkomelijk.

Voor een trouwdag zou ik er zelf ook niet zo heel erg mee zitten.

WTF, zit ik per ongeluk op het Fok!forum ofzo?

Want?

Want, sinds wanneer vinden we hier plakpakken eigenlijk not done, maar voor een speciale gelegenheid wel oké? Je bevindt je op een hellend vlak Mediaman! [-X

:P

Cambiare

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2529 Gepost op: 11 augustus 2009 - 14:58:52

Huren?

Cambiare

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2530 Gepost op: 11 augustus 2009 - 14:59:57

Mediaman

• Gast
Reactie #2531 Gepost op: 11 augustus 2009 - 15:03:06
Bovenstaand lezend is er nogal wat verschil in inzicht wat een typisch 'plakpak' precies is. Vervolgens breng is de nuancering aan dat mijn eigen kennis en de plek waar ik het koop zoals bijvoorbeeld KOOL of Oger garant zal staan voor een acceptabel SF-basisniveau met een acceptabele hoeveelheid plakspul voor één dag dragen. Dus wees gerust ik zal geen typisch GAKO-plakpak kopen.

Mediaman

• Gast
Reactie #2532 Gepost op: 11 augustus 2009 - 15:03:58

Cambiare

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2533 Gepost op: 11 augustus 2009 - 15:10:03
Dank voor de tip, maar ik doe er niks mee, goed? :mrgreen:

;) That's allright

Humphrey

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2534 Gepost op: 11 augustus 2009 - 15:32:48
Dus wees gerust ik zal geen typisch GAKO-plakpak kopen.

Ik moest even opzoeken wat een GAKO-pak was.

Wat voor pak beb je exact in gedachten voor de trouwdag?
Style is never out of fashion