Om wat persoonlijke ervaring op te doen in de pakkenwereld ben ik onlangs langsgeweest bij SuitSupply Antwerpen. Ik bezie dit meer als een tussenstap om zelf te ervaren wat ik prettig vind om te dragen en welke fouten ik zeker niet meer wil meemaken naarmate ik hoger in de range ga.
Eerst de winkel zelf: ik ben niet echt bekend met de Nederland SuitSuppywinkels, dus een echte vergelijking kan ik niet maken. Ik hou wel van de zakelijke, open aankleding van de winkel zelf en vooral de 360°-spiegels was een aangename kennismaking voor mij. De verkoper in kwestie was zeer vriendelijk en behulpzaam maar leek me toch iemand die alles geweldig vindt staan bij iedereen.
De outfit zelf dan. Het is een gewoon rek uit het pak waarbij ik enkel de broek op de juiste lengte heb laten vermaken. Let vooral niet op het gebrek aan een riem/shirtmanchetten, dit was enkel en alleen omdat ik snel nog wat foto's van de fit van het pak wou hebben. In realiteit vallen de shirtmouwen waar ze horen te vallen en hoort er uiteraard een riem bij. De stof zelf is een zeer mooie donkergrijze S130 met een nog net iets donkerder streepje in. Voor de detaillisten hier: verder is er nog een paarse binnenvoering en zijn de knoopsgaten aan de mouwen werkend.
Er zijn twee zaken die voor mij persoonlijk (veel) beter kunnen. Zoals ook al eerder vermeld in de SuitSupplyreeks, viel het mij ook al op dat de taille door de plaatsing van de knopen kunstmatig net iets te hoog wordt gelegd. Op deze foto valt het nog goed mee, maar vanuit bepaalde posities merk je dat het een beetje uit balans is, wat de pasvorm van het pak niet ten goede komt. Het tweede probleem zijn de veel te wijde armaanzetten en bovenarmen. Dit laatste is natuurlijk ook redelijk subjectief en vooral op de SF-stijl gebaseerd, maar ik ben het er volkomen mee eens.
Al bij al ben ik redelijk tevreden over mijn eerste aanschaf en heb ik net weer wat meer inzicht gevonden in wat en hoe ik mijn volgende pakken wil.
Ook nog even over de bovenstaande discussie: als SF'er zou ik sowieso van de SuitSupply-shirts met mijn handen afblijven. De fit daarvan kon me helemaal niet bekoren.