Auteur Topic: [Pakken] Suit Supply  (2174594 keer gelezen)

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: [Pakken] Suitsupply
Reactie #1380 Gepost op: 24 december 2007 - 14:17:14
Citaat van: "Jesper"
Citaat van: "Migliore"
Suisupply
eertse
Lonen
engelenad
Savil Row

Wat drankjes gedaan, Migliore?  :P

:lol:  :lol:  :lol:
Was ook mijn eerste gedachte.

Migliore

• Gebruiker
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
    • www.pierrecorthay.blogspot.com
Reactie #1381 Gepost op: 24 december 2007 - 14:24:53
Citaat van: "Bogart"
Citaat van: "Jesper"
Citaat van: "Migliore"
Suisupply
eertse
Lonen
engelenad
Savil Row

Wat drankjes gedaan, Migliore?  :P

:lol:  :lol:  :lol:
Was ook mijn eerste gedachte.

Port !!!!!!!
Winnaar: SF-schoen van het jaar 2008 - Derby: Corthay Arca

Pierre Corthay on Blogspot

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1382 Gepost op: 24 december 2007 - 18:57:49
Citaat van: "Bachelor"
Citaat van: "Carwo"
Iemand ervaring met SuSu Den Bosch? Grootte assortiment, kundigheid verkopers enzovoort?

Moet je Aero even raadplegen, hij had daar volgens mij weleens iets gekocht.

Aero, kun jij iets meer over SuSu Den Bosch vertellen?

foto010101

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1383 Gepost op: 24 december 2007 - 19:40:02
(Mooie bestemming, Bachelor!)

Iemand ervaring met SuSu Den Bosch? Grootte assortiment, kundigheid verkopers enzovoort?

Ik heb helaas weinig referentiemateriaal. Wel ben ik een aantal keren in deze vestiging geweest. Aardig personeel. Ik vind het echter moeilijk om te beoordelen of men kundig is.

Een vriend van me had daar afgelopen week een RTW shirt aan dat voor geen meter zat. De verkoper: en hoe zit ie? Hij zou hem nog verkocht hebben ook... Gelukkig heb ik er een stokje voor gestoken :P. Oh ja, voor maatwerk moet je in ieder geval op zoek gaan naar een andere vestiging.

Overigens, in dezelfde straat (Verwersstraat) zit Piet Thielen. Dat is zeker de moeite waard!
Te koop: Caruso, Incotex en Hugo Boss

https://www.marktplaats.nl/verkopers/7084980.html

Bachelor

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1384 Gepost op: 24 december 2007 - 19:42:57
Citaat van: "foto010101"
(Mooie bestemming, Bachelor!)

Ik heb helaas weinig referentiemateriaal. Wel ben ik een aantal keren in deze vestiging geweest. Aardig personeel. Ik vind het echter moeilijk om te beoordelen of men kundig is.

Een vriend van me had daar afgelopen week een RTW shirt aan dat voor geen meter zat. De verkoper: en hoe zit ie? Hij zou hem nog verkocht hebben ook... Gelukkig heb ik er een stokje voor gestoken :P.

Overigens, in dezelfde straat (Verwersstraat) zit Piet Thielen. Dat is zeker de moeite waard!

Stukje terug zit ook nog een parfumerie die AdiP verkoopt (kaarsen, geuren en accessoires)
Quotidie potest esse ultimo die

foto010101

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1385 Gepost op: 24 december 2007 - 19:45:17

Stukje terug zit ook nog een parfumerie die AdiP verkoopt (kaarsen, geuren en accessoires)

Klopt, Mertens is dat. Ze hebben ook een uitgebreid assortiment van o.a. Creed, Floris, Carthusia en Annick Goutal! Den Bosch is verder een erg gezellige stad.

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1386 Gepost op: 24 december 2007 - 19:47:01
Een vriend van me had daar afgelopen week een RTW shirt aan dat voor geen meter zat. De verkoper: en hoe zit ie? Hij zou hem nog verkocht hebben ook... Gelukkig heb ik er een stokje voor gestoken :P.

Dat klinkt niet zo best, inderdaad. Misschien zijn ze beter met pakken. Hebben ze een eigen kleermaker? (Of hebben alle vestigingen die?)

Citaat

Ken ik. Maar ik wil even snel (en goedkoop) een pak tussendoor. (Ik ga er wel even kijken.) En in dezelfde straat - voor de cultuurliefhebbers - natuurlijk ook het Noordbrabants Museum.

foto010101

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1387 Gepost op: 24 december 2007 - 19:48:46

Dat klinkt niet zo best, inderdaad. Misschien zijn ze beter met pakken. Hebben ze een eigen kleermaker? (Of hebben alle vestigingen die?)

Er is volgens mij permanent iemand aanwezig die aanpassingen kan maken.

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1388 Gepost op: 24 december 2007 - 19:54:51

Mijn dank is groot.

Eventuele verdere info (bijvoorbeeld over de omvang van het assortiment; hebben ze alles wat op de website staat?) blijft welkom.

foto010101

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1389 Gepost op: 24 december 2007 - 19:58:59

Mijn dank is groot.

Eventuele verdere info (bijvoorbeeld over de omvang van het assortiment; hebben ze alles wat op de website staat?) blijft welkom.

Ze hebben een flinke collectie pakken, veel shirts, een aantal lange en wat kortere jassen zoals op de web site te zien is. Verder sokken, riemen et cetera. In ieder geval meer dan in Groningen.

BrunoDillen

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • http://www.artinthepicture.com
Reactie #1390 Gepost op: 24 december 2007 - 20:37:11

Om wat persoonlijke ervaring op te doen in de pakkenwereld ben ik onlangs langsgeweest bij SuitSupply Antwerpen. Ik bezie dit meer als een tussenstap om zelf te ervaren wat ik prettig vind om te dragen en welke fouten ik zeker niet meer wil meemaken naarmate ik hoger in de range ga.

Eerst de winkel zelf: ik ben niet echt bekend met de Nederland SuitSuppywinkels, dus een echte vergelijking kan ik niet maken. Ik hou wel van de zakelijke, open aankleding van de winkel zelf en vooral de 360°-spiegels was een aangename kennismaking voor mij. De verkoper in kwestie was zeer vriendelijk en behulpzaam maar leek me toch iemand die alles geweldig vindt staan bij iedereen.

De outfit zelf dan. Het is een gewoon rek uit het pak waarbij ik enkel de broek op de juiste lengte heb laten vermaken. Let vooral niet op het gebrek aan een riem/shirtmanchetten, dit was enkel en alleen omdat ik snel nog wat foto's van de fit van het pak wou hebben. In realiteit vallen de shirtmouwen waar ze horen te vallen en hoort er uiteraard een riem bij. De stof zelf is een zeer mooie donkergrijze S130 met een nog net iets donkerder streepje in. Voor de detaillisten hier: verder is er nog een paarse binnenvoering en zijn de knoopsgaten aan de mouwen werkend.

Er zijn twee zaken die voor mij persoonlijk (veel) beter kunnen. Zoals ook al eerder vermeld in de SuitSupplyreeks, viel het mij ook al op dat de taille door de plaatsing van de knopen kunstmatig net iets te hoog wordt gelegd. Op deze foto valt het nog goed mee, maar vanuit bepaalde posities merk je dat het een beetje uit balans is, wat de pasvorm van het pak niet ten goede komt. Het tweede probleem zijn de veel te wijde armaanzetten en bovenarmen. Dit laatste is natuurlijk ook redelijk subjectief en vooral op de SF-stijl gebaseerd, maar ik ben het er volkomen mee eens.

Al bij al ben ik redelijk tevreden over mijn eerste aanschaf en heb ik net weer wat meer inzicht gevonden in wat en hoe ik mijn volgende pakken wil.

Ook nog even over de bovenstaande discussie: als SF'er zou ik sowieso van de SuitSupply-shirts met mijn handen afblijven. De fit daarvan kon me helemaal niet bekoren.
url=http://www.artinthepicture.com]Art in the Picture.com[/url]

Aero

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1391 Gepost op: 26 december 2007 - 08:35:00

Aero, kun jij iets meer over SuSu Den Bosch vertellen?

Oops beetje late reactie   :oops:

Ik heb er nooit iets gekocht, maar ben er een keer binnen geweest om te informeren naar maatwerk, helaas wisten de verkopers daar niks vanaf en ik kreeg netjes het kaartje van de travelling tailor.

Piet Thielen is wel een leuke winkel als je casual wear zoekt. Ze zijn daar niet zo van de CTTB, verkopen geen JC 610 bijv omdat die te slanke pijpjes heeft en als je een shirt koopt die precies goed zit raden ze 1 of 2 maten groter aan ;)

In dezelfde straat zat ook Alvezzo nooit binnen geweest, maar in de etalage zag het er toch prima uit, maar die is inmiddels weer weg. Max kan je er ook nog vinden, maar daar hebben ze niet echt leuke dingen, soms wel wat grappig spul van Aeronautica of Etro. (wat ze aanprijzen als een nieuw merk, terwijl het al geruime tijd in de randstad verkrijgbaar is...)

Martens zit op de markt en heeft veel parfums zoals hier besproken, aardig en vakkundig personeel zolang je de goede verkopers spreekt ;)

Denk dat je bij SuSu beter een pak kunt kopen voor tussendoor of mss eentje bij Piet Thielen van de Corneliani Trend lijn in de sale. Succes iig

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1392 Gepost op: 26 december 2007 - 10:16:13
Thanks, Aero. Ik wil inderdaad even een tussendoorpak. Zal ook even bij Piet Thielen gaan kijken; die had 'vroeger' ook Canali, of niet? En Smits voor schoenen?

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1393 Gepost op: 26 december 2007 - 10:58:07
of naar Sluis. :idea:
Immanuel heeft nu zijn eigen lijn.
Even op zijn weblog kijken.
Denk dat je daar een stuk beter geholpen wordt.

http://www.blog.immanuel1970.nl/2007/11/29/immanuel-1970-pakken-en-jasjes/

Bontius

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1394 Gepost op: 26 december 2007 - 11:00:24
Citaat
Even op zijn weblog kijken.

Jammer dat je je daarvoor weer apart voor moet registreren. Weer gedoe met paswoorden en gebruikersnamen...