Een aantal keren werd er al in dit topic gediscussieerd over de lage prijzen bij SuSu, helaas zonder duidelijke antwoorden. Ik vraag me nog steeds af hoe ze het voor elkaar krijgen, aangezien men hier toch vrij tevreden is over de kwaliteit.
Krijgt SuSu dit voor elkaar door slechts ateliers te kiezen in lage lonen landen? Of zijn er toch echt bepaalde (essentiële) kwaliteitsaspecten waar SuSu, in vergelijking met duurdere merken, niet aan beantwoordt?
De belangrijkste aspecten waar SuSu op bespaard zijn de volgende: eigen inkoop stoffen (grootschalig!), eigen productielijnen bij de producenten (lagelonen landen), relatief weinig marketing (veelal via "bevriende" bedrijven), scherpe invoertarieven, de grote productie aantallen en geen eigen ontwikkelingsafdeling. Er word natuurlijk wel ieder seizoen een nieuwe collectie samengesteld maar er worden geen noviteiten ontwikkeld. SuSu doet veel in eigen beheer dus er hoeft weinig aan derden te worden afgedragen. De stoffen komen wel van gerenomeerde weverijen (barberis, reda af en toe zegna of loro piana) dus kwalitatief is het zeker een goed product, helemaal voor de prijs. Het is alleen niet hoogstaand afgewerkt, daarmee bedoel ik dus geen handwerk details.
Hoop je hiermee wat wijzer te hebben gemaakt. Heb lang bij SuSu gewerkt, dus heb er wat verstand van.