Auteur Topic: [Schoenen - Verzolen] Waar? Hoe duur? Wat?  (729127 keer gelezen)

Charlie

• Gast
Re: [Schoenen - Verzolen] Waar? Hoe duur? Wat?
Reactie #570 Gepost op: 27 april 2010 - 17:51:26
Ja, breng of stuur hem op naar Nils.

Schweino

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #571 Gepost op: 12 juni 2010 - 12:55:53
Ik ondertussen alle schoenmakers in Nijmegen geprobeerd en dat zonder goed resultaat. Zijn er forumleden die hun schoenen naar een schoenmaker opsturen? Ik heb geen tijd om naar Amsterdam/Rotterdam af te reizen voor een goede schoenmaker namelijk.

Ook ik ben op zoek naar een goede schoenmaker in de buurt van Nijmegen en stuitte na een zoektocht via Google op Ambachtelijke Schoenmakerij Piep Van Tuijn en Zn.  uit Grave.

Ik heb ze gebeld en er werd aangegeven dat goodyear zolen altijd goodyear vervangen werden en ze ook Rendenbach zolen tot hun beschikking hebben. Volledige zool + hak kost overigens 75 euro daar werd me verteld wat me erg concurrerend lijkt.

Heeft iemand wervaring met deze schoenmaker?

Charlie

• Gast
Reactie #572 Gepost op: 12 juni 2010 - 13:04:00
Nee, maar je kunt je schoenen ook voor €13 verzendkosten (€500 verzekerd) naar Nils Kalf in Amsterdam toezenden.

Pierlala

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #573 Gepost op: 12 juni 2010 - 13:45:41
Nee, maar je kunt je schoenen ook voor €13 verzendkosten (€500 verzekerd) naar Nils Kalf in Amsterdam toezenden.

Vandaag een paar schoenen opgehaald bij Nils Kalf, waar hij steeltips onder heeft gezet.
Neusje van de Zalm die Nils.
Het is maar hoe je het bekijkt..

Schweino

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #574 Gepost op: 18 juni 2010 - 22:16:44

En wat zouden de totaalkosten dan zijn inclusief verzendkosten heen, terug + totale verzoling + hak? Volgens mij ruim boven de 75 euro, zo niet het dubbele?

Ik heb een paar weggebracht naar Grave en zal het resultaat posten zodra ik de schoenen terug heb.

Charlie

• Gast
Reactie #575 Gepost op: 18 juni 2010 - 22:46:09
Nou, ik stuur ze altijd verzekerd op voor €13.00. Het plaatsen van embouts kost €17.00 en verzendkosten zijn €6.00, daar komt dan nog even €1.38 BTW bij, dus in totaal zit je aan de: €37.38.

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #576 Gepost op: 18 juni 2010 - 23:06:54
Lezen, Charlie.

En wat zouden de totaalkosten dan zijn inclusief verzendkosten heen, terug + totale verzoling + hak? Volgens mij ruim boven de 75 euro, zo niet het dubbele?

Charlie

• Gast
Reactie #577 Gepost op: 18 juni 2010 - 23:31:36
Ah, in dat geval moet je even per draad of per e-mail contact opnemen voor een offerte. Dat weet ik niet. Wellicht dat Carwo iets meer informatie heeft in het kader van verzolingen...

Ach

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #578 Gepost op: 18 juni 2010 - 23:51:56
Ik zou even bellen, e-mails worden niet echt snel beantwoord. Zelf ben ik, gezien een niet al te grote collectie schoenen, vier weekenden naar het hoofdstedelijke afgereisd voor het laten verzolen en/of laten plaatsen van steeltips bij zes paar schoenen (2 paar per keer). Heb het nu wel even gehad met Nils Kalf. Voor een adres in Den Haag die vergelijkbare kwaliteit aflevert in Den Haag hou ik mij dus nog steeds van harte aanbevolen. 

Charlie

• Gast
Reactie #579 Gepost op: 19 juni 2010 - 00:39:10
Ik zou even bellen, e-mails worden niet echt snel beantwoord.

Nog nooit last van gehad. Het antwoorden gebeurt bij mij altijd vrij snel...  :?

Ach

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #580 Gepost op: 19 juni 2010 - 02:28:38
Dan nog, om maar van de cliches weg te blijven, is de beller altijd sneller  :wink:

bavb

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #581 Gepost op: 20 juni 2010 - 09:04:46
Ik krijg van Nils ook altijd snel bericht terug per mail.

De prijzen van gehele verzoling zijn ongeveer even hoog als die van de Nijmegense schoenmaker maar varieren afhankelijk van welke zool je kiest (rendenbach e.d.).
Citaat van: Mariano Rubinacci
We don't like to see the name of who made it and the brand of the fabric inside. The individual has to be himself, he has to dress for his own sake

Schweino

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #582 Gepost op: 21 juni 2010 - 09:37:14
OK, ik heb zaterdag een mail gestuurd, ik wacht even het antwoord af.

Weten jullie overigens welke schoenmaken originele Dainite zolen gebruikt om schoenen mee te verzolen? Of kent iemand een webshop waar je losse Dainite zolen + hakken kan bestellen om ze vervolgens aan mijn eigen schoenmaker te overhandigen?

Pierlala

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #583 Gepost op: 21 juni 2010 - 10:01:03
....
..
Weten jullie overigens welke schoenmaken originele Dainite zolen gebruikt om schoenen mee te verzolen?
..
....

Nils K.
Het is maar hoe je het bekijkt..

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #584 Gepost op: 21 juni 2010 - 11:54:55
Ook Berlioz kan dat.