Auteur Topic: Overhemden algemeen  (1040539 keer gelezen)

Ramone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #465 Gepost op: 23 oktober 2008 - 13:16:40
Verplaatst in dit topic op verzoek van Sergio:

Nu weten we allemaal dat het zo 'hoort' om bij je jasje het onderste knoopje open te laten (bestaat er eigenlijk een eenduidige verklaring hiervoor, ik hoor dat men vaak een wat gezette Engelse koning hiervan de schuld geeft), en de meesten zullen bij het vestje ook een knoopje openlaten, maar hoe zit het nu bij het shirt?

Uiteraard draag je een shirt in beginsel IN je broek (zeker wanneer je een pak draagt), maar wat nu als je een casual shirt draagt (bijvoorbeeld een Hilfiger als je naar de kroeg gaat en het zonde vindt om een mooi shirt aan te trekken)?

Een maat van mij draagt altijd het onderste knoopje van zijn shirt open, en ik vind het er eigenlijk niet uitzien. Zelf heb ik ook wel wat causual shirts die te kort zijn om in de broek te dragen, maar ik doe toch altijd alle knoopjes dicht (behalve de bovenste natuurlijk, en soms zelfs de tweede). Wat jullie, onderste knoopje open of dicht?

Tom | .IT

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #466 Gepost op: 23 oktober 2008 - 14:23:37
Tsja, dicht lijkt me. Heeft in ieder geval geen jota te maken met het onderste knoopje van je vest open laten (volgens sommigen overigens alleen in geval van een even aantal knopen).

Persoonlijk ga ik voor dicht: je moet er toch niet aan denken dat het afslagmatje onder je navel te zien zou zijn in het openbaar?!   [-X

DL

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #467 Gepost op: 01 november 2008 - 10:19:06
Ik ga vandaag mijn 1ste(eigenlijk 2de maar met mijn 1ste is iets misgegaan) maatshirt op laten meten. Wat zijn de dingen waar je op moet letten? Wat zijn mooie stoffen? Je kan eigenlijk alles zelf bepalen en heb gekozen voor een klassiek boord met Napolitaanse manchetten. Het shirt wordt sowieso lichtblauw, weet alleen nog geen stof.

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #468 Gepost op: 01 november 2008 - 12:17:41
Ik ga vandaag mijn 1ste(eigenlijk 2de maar met mijn 1ste is iets misgegaan) maatshirt op laten meten. Wat zijn de dingen waar je op moet letten? Wat zijn mooie stoffen? Je kan eigenlijk alles zelf bepalen en heb gekozen voor een klassiek boord met Napolitaanse manchetten. Het shirt wordt sowieso lichtblauw, weet alleen nog geen stof.

Dat ligt er aan welk doel je met het shirt voor ogen hebt, Duco. Wil je een formeel shirt, of een shirt dat je ook casual kan dragen? Met een effen lichtblauw kan je alle kanten op, zonder das ook prima casual te dragen. Een streepje wordt in principe al iets minder formeel en volgens oude normen is een ruitje nog informeler. Maar als je een fijn ruitje aanhebt onder een pak, zal in de regel niemand je hier op aanspreken.

Waar je vooral op moet letten is dat degene die jou het shirt aanmeet, begrijpt wat jij van het shirt verwacht.  ;) Geef duidelijk aan welke pasvorm je voorkeur heeft, superstrak, gewoon strak, wat losser, etc..

Zeker met een eerste shirtje zou ik zeggen, hou het simpel, neem gewoon een effen kleurtje lichtblauw in een stofje dat jij mooi vindt. Wide spread of full-cut-away boord, enkel knoopje op de manchetten, géén tierelantijntjes zoals contrasterende boorden, géén wilde kleuren garen voor je knopen en géén boorden met twee of meer knopen.  ;)

Succes met je keuze!

Laatst bewerkt op: 01 november 2008 - 12:24:18 door Mikey Fuoco

Desiderata

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #469 Gepost op: 01 november 2008 - 12:39:39

Super is iets anders dan superieur.

Groeten,
Don

DL

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #470 Gepost op: 01 november 2008 - 15:10:18
Ik heb even de tijd gehad om er over na te denken. En ga met een goed bedacht lijstje naar de kleermaker.
Mikey, heel erg bedankt voor de informatie. Ik denk dat ik toch een lichtblauw effen shirt neem. Dit omdat het én formeel én casual gedragen kan worden.
Ik wil sowieso een erg strak shirt, anders wordt het met mijn lichaamsbouw al snel een vuilniszak.
Ik denk aan een Wide spread boord, hier kan je alle kanten mee op, ik heb nog geen shirt met zo'n boord en bovenal vind ik het mooi. Ik zat er over na te denken om mijn initialen erin op te laten nemen met een zachtroze garen, dit ga ik ook zeker doen. Ik heb een shirt van Ralph Lauren met contrasterende ''Wall Street''-boorden en er zal zeker nog een keer zo'n shirt bij komen maar dit shirt krijgt een wat simpelere boord.

- Lichtblauw effen
- Erg strak
- Wide spread boord
- Napolitaanse manchetten
- Lichtroze initialen

PS: Dit verhaal is misschien een beetje warrig, maar ik ben er nog over na aan het denken, dus dit zijn een beetje mijn hersenspinsels.
PPS: Don, ik snap niet wat je(?) bedoelt.

Janusz

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #471 Gepost op: 01 november 2008 - 16:04:48
Ik zou normale manchetten met 2 knoopjes nemen. Napolitaanse manchetten maakt je basic lichtblauwe shirt meteen weer een stuk minder basic en bijkomend minder veelzijdig. Ik zou dat soort fratsen een keer doen bij een wat aparter shirt en niet bij een lichtblauwe.
"Rugby is a hooligans game played by gentlemen; soccer is a gentleman's game played by hooligans; football is a hooligans game played by hooligans."

DL

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #472 Gepost op: 01 november 2008 - 17:24:28
Ik heb toch de Napolitaanse manchetten genomen, ik hou er van!
Verder is alles zoals ik het hierboven opgenoemd heb behalve het boord! Ik heb een semi cut-away boord genomen.
De man die mijn shirt aan mat stond versteld van mijn kennis, met dank aan dit forum.

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #473 Gepost op: 01 november 2008 - 17:29:44
Uiteindelijk moet je natuurlijk gewoon kiezen wat je zelf het leukst vindt. Welke shirtmaker is het geworden?

DL

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #474 Gepost op: 01 november 2008 - 17:44:39
De plaatselijke herenmode zaak: (:oops:) Nick&Son
Zij verkopen shirts voor het bedrijf Munro, dat ik nergens kan vinden op internet, ze gebruiken mooie stoffen, de stof die ik heb gekozen is een P.... S100. Geen SF-waardige stof, denk ik. Maar voor een eerste maathemd wel. Ik zal foto's posten als ik het shirt binnen heb.

Dragoon

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #475 Gepost op: 18 november 2008 - 19:12:24
Dikke lol, zag vandaag een link op het messageboard waar ik werk van onderstaande bedrijf:

http://giglio.nl/enter.html

Ze bieden maathemden aan voor 49,95. Volgens de site kan je uit 1400 stoffen kiezen. Exclusive clothing.  :lol:

maxxie

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #476 Gepost op: 18 november 2008 - 19:20:14
49.95+6.95 voor verzendkosten
maar dat is nog steeds niks

Dragoon

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #477 Gepost op: 18 november 2008 - 22:13:11

Ik zou zeggen: wie durft :P ;)

J

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #478 Gepost op: 18 november 2008 - 22:15:49
Ik zou zeggen: doe maar niet.

Gibson

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #479 Gepost op: 18 november 2008 - 23:25:30

Mooi concept! Zie duidelijke gelijkenissen met een andere shirtboer, maar om nou direct nee te zeggen...

Ik zie er wel wat in om ze is te proberen. Wellicht dat we als forum een leuke startaanbieding kunnen bedingen :D
Great people talk about ideas. Small people talk about other people