Auteur Topic: Overhemden algemeen  (1040535 keer gelezen)

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #420 Gepost op: 03 juni 2008 - 10:39:58
Het armsgat bedoelde ik ook één centimeter in hoogte, dus twee centimeter meer stof.

Je kan toch ook kiezen voor een andere maatvoering op het voorpand zonder het achterpand daarin te betrekken?

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Overhemden algemeen
Reactie #421 Gepost op: 03 juni 2008 - 10:43:21
Citaat van: "Mikey Fuoco"
Je kan toch ook kiezen voor een andere maatvoering op het voorpand zonder het achterpand daarin te betrekken?

Dat is heel sterk afhankelijk van het atelier, voor de meeste is het niet in hun patroon te verwerken.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.

Vanità - modern tailors

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #422 Gepost op: 03 juni 2008 - 11:41:54
Leerzame analyse, heren.

Storm

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #423 Gepost op: 03 juni 2008 - 11:55:07
Citaat van: "JBA"
Citaat van: "Janusz"
Als ik mijn armen extreem over elkaar doe dan trekt mijn hemd ook. Denk dat dat hier bij meer mensen wel gebeurd met al die fitted shirts.

In de winkel bij SuSu zie ik ook vaak dat mensen pakken te strak vinden zitten als ze allerlei rare bewegingen gaan maken. Als je pak/shirt bij normaal gebruik goed zit dan is het prima. Dat een shirt gaat trekken als je rare moves gaat maken vind ik logisch.

Maar post gewoon een fotootje.

En bij deze zoals gisteren al beloofd de foto's. Ik heb het meeste last van het trekken van de stof bij mijn oksels, ik heb er een foto van geprobeerd te maken maar ik weet niet of jullie daar voldoende aan kunnen zien. Shirt moet trouwens nog wel gewassen worden  of teruggestuurd  :?

Is dit een shirt van SbH?
A trouser should hang from the shoulders, not from the waist.’
-Oscar Wilde-

JBA

• Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #424 Gepost op: 03 juni 2008 - 17:06:53
Citaat van: "Storm"
Citaat van: "JBA"
Citaat van: "Janusz"
Als ik mijn armen extreem over elkaar doe dan trekt mijn hemd ook. Denk dat dat hier bij meer mensen wel gebeurd met al die fitted shirts.

In de winkel bij SuSu zie ik ook vaak dat mensen pakken te strak vinden zitten als ze allerlei rare bewegingen gaan maken. Als je pak/shirt bij normaal gebruik goed zit dan is het prima. Dat een shirt gaat trekken als je rare moves gaat maken vind ik logisch.

Maar post gewoon een fotootje.

En bij deze zoals gisteren al beloofd de foto's. Ik heb het meeste last van het trekken van de stof bij mijn oksels, ik heb er een foto van geprobeerd te maken maar ik weet niet of jullie daar voldoende aan kunnen zien. Shirt moet trouwens nog wel gewassen worden  of teruggestuurd  :?

Is dit een shirt van SbH?

Jeps.

Ik doe het shirt vandaag in de was en ben benieuwd hoe het eruit gaat komen. Eerlijkheidshalve moet ik wel toegeven dat het shirt me vandaag wat beter zit dan gisteren (alsof het door het dragen iets meer ruimte heeft gekregen). Ik ben alleen wel bang dat het na het wassen me toch echt te strak gaat zitten.

Ik hou jullie op de hoogte. In ieder geval al wel bedankt voor jullie (scherpe) analyse.

foto010101

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #425 Gepost op: 03 juni 2008 - 22:03:44
Wat is jullie ervaring met Sea Island katoen? Nemen jullie eerder slijtage waar dan bij de reguliere katoenen stoffen? Is Sea Island aanzienlijk minder duurzaam?
Te koop: Caruso, Incotex en Hugo Boss

https://www.marktplaats.nl/verkopers/7084980.html

Vin

• Gast
Overhemden algemeen
Reactie #426 Gepost op: 03 juni 2008 - 22:23:42
Sae Island en een goede Egyptische katoen hebben een aantal eigenschappen waar je rekening moet houden.

De draden zijn fijner (lees: dunner). Hierdoor voelen ze zeer zacht aan en daarnaast zijn ze in staat om beter te ademen dan 'gewoon' katoen. Ook de kleuren komen door de fijnere draden beter tot hun recht. Het is een wat  vollere kleur.
Tot zover de up side......

Doordat de draden fijner zijn, is slijtage eerder zichtbaar dan bij 'ordinair' katoen.

Afhankelijk van hoe en waar je je shirt wilt dragen zul je dus je keuze moeten bepalen. Voor intensieve fysieke arbeid is dus een normale katoen beter. Terwijl voor een luxe dress shirt op kantoor een Sea island of Egyptisch katoen beter is.
Ook het klimaat kan een rol spelen. Het ademend vermogen van Sea Island en Egyptisch katoen is gewoon hoger, waardoor zweet sneller afgevoerd kan worden.

Succes!
Vin

shirtboy2

• Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #427 Gepost op: 20 juni 2008 - 09:05:26
Citaat van: "david"
Zoals beloofd nog een aantal shirts:

Hacket, cutaway, dubbele manchet

Vittorio Marchesi, herringbone, dubbele manchet

Pakkend, lichtblauw witte contrastboord en enkele manchet

La Martina (via internet gekocht), enkele manchet

La Mosca Bianca; vijfknoops (!) boord. Ooit gekocht vanwege het 'over the top' gehalte, 1 keer gedragen onder een trui.

En kun je dat ook met das dragen? Nee, maar voor SF wel gedaan: oordeel zelf:

Het overhemd van La Martina bevalt eigenlijk het minst, Hacket is een beetje ruim. Vittorio Marchesi heeft mooiste stof en pasvorm. La Mosca Bianca is meer een curiositeit. Ben benieuwd wat jullie er van vinden.

Hey David, WOOOOW MAN DAT LA MOSCA BIANCI IS ONGELOOFLIJK MOOI!!!!! IK BEN AL LANG OP ZOEK NAAR ZULKE SHIRTS! IK ZOU HET ECHT HEEL GRAAG VAN JE KOPEN MIJN EMAIL ADRES IS dirklescrinier163@hotmail.com Ik hoop dat het je het me verkoopt! groetje Dirk

J

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #428 Gepost op: 20 juni 2008 - 09:16:15
Niet onnodig veel foto's quoten, niet schreeuwen en je kunt David het beste even een PM sturen.

Fay

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #429 Gepost op: 20 juni 2008 - 10:09:15
Citaat van: "Jesper"
Niet onnodig veel foto's quoten, niet schreeuwen en je kunt David het beste even een PM sturen.

Niet schreeuwen...... :roll:

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #430 Gepost op: 20 juni 2008 - 10:18:25
Als je caps lock aanstaat, staat dat voor 'schreeuwen'.

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #431 Gepost op: 01 juli 2008 - 13:43:55
Een belangrijke vraag des levens die mij bezighoudt:

Kennen jullie het verschijnsel dat één boordpunt de neiging heeft 'hol' te krullen en de andere 'bol'?

Als je stevige baleinen gebruikt zal je hier minder snel last van hebben dan wanneer ze wat slapper zijn. Ook wanneer je geen das draagt zal het fenomeen zich eerder manifesteren. Ik denk dat dit waarschijnlijk komt doordat de stof van de kraag eenmaal in één richting geweven is en er misschien weinig aan te doen is. Andere baleinen misschien? Jullie ervaringen?

*stelt vraag en geeft zelf al antwoord, dus naar de bekende weg vraagt*  :lol:

paulbrussel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #432 Gepost op: 01 juli 2008 - 14:06:21
Citaat van: "Mikey Fuoco"
Andere baleinen misschien? Jullie ervaringen?
Dat denk ik ook, maar bij sommige overhemden werkt ook dat volgens mij niet. Maar ik zal er eens op gaan letten hoe dat bij die enkele hemden van mij zit.

Klikspaan

• Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #433 Gepost op: 01 juli 2008 - 15:43:18
Citaat van: "Bachelor"
Citaat van: "InMotion"
Ik hoop dat ik hier niet een vraag stel die al (te) vaak gevraagd is maar zijn plooitjes op de rug van een shirt altijd een teken van handwerk? Of kunnen deze plooitjes ook machinaal er ingezet worden.

Sander

Er zijn tegenwoordig veel dingen die de machine kan doen, ook het faken van 'handwerk' (onregelmatige / 'slordige' steken)

Kun je wat merken noemen die deze techniek gebruiken?
Ben ze denk ik nog niet tegengekomen, of ben er ingetrapt ;).

adelante

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #434 Gepost op: 16 juli 2008 - 22:07:05
Iemand een goed adres voor een smokinggshirt op maat, de meeste shops hier in de regio doen wel maatshirts maar geen maatwerk voor smokingsshirts :(
Lees deze reactie aandachtig, voor je het weet is ie weg.
Distracting older women since 1980