Auteur Topic: Overhemden algemeen  (1040536 keer gelezen)

Velponi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #450 Gepost op: 07 augustus 2008 - 11:25:08
Bewaar je je Matuozzo's in een aparte kast?  :P

J

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #451 Gepost op: 07 augustus 2008 - 11:27:44
Citaat van: "Velponi"

Huey heeft vast aparte kasten voor RTW, MTM en bespoke.  8)

adelante

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #452 Gepost op: 07 augustus 2008 - 11:34:09
Dat verandert wel als er een mevrouw Huey is, dan heeft hij nog één onderkastje en is de rest afgestaan. :cry:
Lees deze reactie aandachtig, voor je het weet is ie weg.
Distracting older women since 1980

Daedalus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #453 Gepost op: 07 augustus 2008 - 18:03:14
Citaat van: "Velponi"

Verschil moet er zijn.  :P

DaanL

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #454 Gepost op: 09 augustus 2008 - 09:49:46
Eén kast per merk.

Huey

• Gast
Overhemden algemeen
Reactie #455 Gepost op: 11 augustus 2008 - 17:19:40

Huey heeft vast aparte kasten voor RTW, MTM en bespoke.  8)
RTW?

J

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #456 Gepost op: 11 augustus 2008 - 17:39:00
RTW?

Was niet beledigend bedoeld, Huey. :wink:

Bachelor

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #457 Gepost op: 11 augustus 2008 - 18:10:18
Was niet beledigend bedoeld, Huey. :wink:

Die gebruikt hij als poetslap ;)
Quotidie potest esse ultimo die

jiskefetjos

• Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #458 Gepost op: 20 augustus 2008 - 14:02:57
Hallo!

1) Ik vraag me af of het 'kan' om een overhemd met dubbele manchet te dragen zonder dat je je jasje van je pak aan hebt.

Ik heb namelijk een gelegenheid waar een business suit niet verplicht is, maar er wordt wel verwacht dat je je netjes kleedt.

2)Daarnaast graag jullie advies m.b.t. het dragen van de broek van mijn pak met een overhemd erop op deze gelegenheid. Kan dit? of moet je echt een ander soort pantalon aanschaffen. (eigenlijk in het kort: kun je je broek van het pak dragen zonder jasje met erboven een overhemd?)

heel erg bedankt alvast voor het advies!

Edit Sergio: Post verplaatst. Is hier beter op z'n plek. Gelieve niet voor dit soort vragen een nieuw topic aan te maken.
Laatst bewerkt op: 20 augustus 2008 - 14:06:30 door Sergio

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #459 Gepost op: 20 augustus 2008 - 14:23:00
2x ja.

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #460 Gepost op: 20 augustus 2008 - 14:25:02
Heb je gewoon een hekel aan het dragen van je jasje of hangt het bij de stomerij?  :)

Als het dragen van een pak al niet vereist is, en er van uitgaande dat je tussen een gemiddeld Nederlands zakelijk gezelschap bevindt in een informele setting, dan zal niemand hier over vallen denk ik.

Als de broek gemaakt is van een stof is in een effen patroon, vind ik het minder storend om geen jasje te dragen, dan bijvoorbeeld bij een broek van krijtstreepstof. :idea:

jiskefetjos

• Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #461 Gepost op: 20 augustus 2008 - 15:53:04
@Mikey Fuoco: Nou de meeting is in een vrij warm land, dus als het even zonder jasje kan, dan prefereer ik dat :-D

bedankt voor alle antwoorden! Heb ik echt iets aan!

Mr.Barry

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #462 Gepost op: 20 augustus 2008 - 16:16:12
@Mikey Fuoco: Nou de meeting is in een vrij warm land, dus als het even zonder jasje kan, dan prefereer ik dat :-D

bedankt voor alle antwoorden! Heb ik echt iets aan!

Linnen jasje geen optie?

jiskefetjos

• Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #463 Gepost op: 20 augustus 2008 - 16:28:08
nou, bij dresscode stond iets van "business suit not required, but dress smart in the style of the company blablabla"

dus ik dacht dat als ik toch jasje aan zou doen het ietwat overdressed zou overkomen...maar als jullie daar anders over denken hoor ik het graag.

en wat betreft dat linnen jasje...goed plan!

Desiderata

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #464 Gepost op: 20 augustus 2008 - 18:05:00
Hallo!

1) Ik vraag me af of het 'kan' om een overhemd met dubbele manchet te dragen zonder dat je je jasje van je pak aan hebt.

Ik heb namelijk een gelegenheid waar een business suit niet verplicht is, maar er wordt wel verwacht dat je je netjes kleedt.

2)Daarnaast graag jullie advies m.b.t. het dragen van de broek van mijn pak met een overhemd erop op deze gelegenheid. Kan dit? of moet je echt een ander soort pantalon aanschaffen. (eigenlijk in het kort: kun je je broek van het pak dragen zonder jasje met erboven een overhemd?)

heel erg bedankt alvast voor het advies!

Edit Sergio: Post verplaatst. Is hier beter op z'n plek. Gelieve niet voor dit soort vragen een nieuw topic aan te maken.

1. Antwoord
2. Dat hangt af van de stof van de broek en de stof van het overhemd. Wat je wilt voorkomen is de indruk dat je je jasje ergens op een stoel hebt laten hangen. Die indruk wordt mijns inziens gewekt door (bijvoorbeeld) dubbele manchetten, maar ook door een broek met een krijtstreep en een effen wit/blauw hemd. Verder is het nog wel van belang om te weten of je je broek in combinatie met een riem of bretels draagt. In mijn beleving versterken bretels het beeld dat je een incompleet pak aan hebt. 

Groeten,
Don

PS. Wellicht is het van belang om je te verdiepen in de nationaliteiten van het overige publiek. Als het een Nederlandse aangelegenheid is kun je bijna doen wat je wilt, tenzij de koningin aanwezig is lijkt het. Voor andere landen ligt dat nog al eens gevoeliger.
Laatst bewerkt op: 20 augustus 2008 - 18:10:56 door Don