Auteur Topic: Overhemden algemeen  (1040539 keer gelezen)

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Overhemden algemeen
Reactie #480 Gepost op: 19 november 2008 - 00:55:08
Het doet me pijn aan de ogen.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.

Vanità - modern tailors

adelante

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #481 Gepost op: 19 november 2008 - 08:33:42
kekke schouderpartij :D
Lees deze reactie aandachtig, voor je het weet is ie weg.
Distracting older women since 1980

J

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #482 Gepost op: 19 november 2008 - 10:57:39
Het doet me pijn aan de ogen.

Oef. :x

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #483 Gepost op: 19 november 2008 - 11:21:46
Heeft iemand ervaring met de business shirts van Kool? Moet zeggen dat ze me er goed uit zagen toen ik even snel langs liep.

Daedalus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #484 Gepost op: 19 november 2008 - 15:40:42
Dikke lol, zag vandaag een link op het messageboard waar ik werk van onderstaande bedrijf:

http://giglio.nl/enter.html

Ze bieden maathemden aan voor 49,95. Volgens de site kan je uit 1400 stoffen kiezen. Exclusive clothing.  :lol:

De liefhebber zal hier niet voor warmlopen maar ik denk wel degelijk dat de onderneming van deze jongens een succes kan worden. Hun site ziet er goed uit en ze hanteren de juiste prijs voor hun doelgroep.

Dragoon

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #485 Gepost op: 19 november 2008 - 16:38:28
Eens met je observatie Daedalus. De prijs die ze vragen is minder dan een gemiddeld RTW-shirt waar ik al niet (meer) ingezien wil worden. Ik vind het alleen een deflatie van het concept maathemd.

Wens ze ook veel succes, wellicht is dit opmaat voor mensen naar meer kwaliteit :)

Daedalus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #486 Gepost op: 19 november 2008 - 16:41:39
Eens met je observatie Daedalus. De prijs die ze vragen is minder dan een gemiddeld RTW-shirt waar ik al niet (meer) ingezien wil worden. Ik vind het alleen een deflatie van het concept maathemd.

Wens ze ook veel succes, wellicht is dit opmaat voor mensen naar meer kwaliteit :)

Wen er maar aan, ook hier wordt een mtm pak een maatpak genoemd terwijl mij dit toch niet het geval lijkt. Maar terug ontopic.  :mrgreen:

Stef

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #487 Gepost op: 19 november 2008 - 17:41:20
Het is natuurlijk ook een verschil of je het over bespoke hebt of over maat. Overigens moet ik zeggen dat sommige MTM's van een basismodel uitgaan en daar het overhemd voor jou op aanpassen. Suit Supply bijvoorbeeld. Maar ik heb ook overhemden van Shirby, die hebben me volledig opgemeten, die overhemden worden ook precies voor mij gemaakt, geen basismodel verder, en ik kan daar zelfs opties nemen die speciaal voor mij gemaakt worden. Maar omdat ik moet kiezen uit een motief toch MTM. Ik vind het voor 80 euro toch lichtelijk bespoke in dit geval...

Voor 50e kan je hier trouwens wel leuke kroegshirts kopen. Ik denk dat ik er wel eens eentje ga bestellen binnenkort.

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #488 Gepost op: 19 november 2008 - 17:45:31
Er zit totaal geen verschil tussen iemand een pashemd aantrekken (op basis van een bestaand patroon dus) of maten nemen en die toepassen op een bestaand patroon.

Voor bespoke zijn een heel aantal dingen belangrijk maar het belangrijkste is toch wel dat de maatnemer en tevens cutter een patroon geheel en enkel voor jou tekent, zonder daar enige bestaande patronen voor te gebruiken.

Vanità - modern tailors

Stef

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #489 Gepost op: 19 november 2008 - 18:28:55
Als er deels patronen speciaal voor jou gemaakt worden aan een hemd, een bepaald soort manchet bijvoorbeeld, komt dat dan niet lichtelijk in de buurt daarvan?

Janusz

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #490 Gepost op: 19 november 2008 - 18:42:07
Stef, geloof mij maar. Shirby komt geenszins in de buurt van bespoke. En ik zeg dat als klant zijnde.

Ik durf je te garanderen dat de methode die Suitsupply hanteert mogelijk handiger werkt. Bij het opmeten van maten ben je altijd afhankelijk van de interpretatie van de shirtmaker qua taillering en dergelijke. Door te werken met zekere passhirts krijgt de klant alvast een gevoel bij het eindresultaat.
"Rugby is a hooligans game played by gentlemen; soccer is a gentleman's game played by hooligans; football is a hooligans game played by hooligans."

Daedalus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #491 Gepost op: 19 november 2008 - 18:46:02
Als er deels patronen speciaal voor jou gemaakt worden aan een hemd, een bepaald soort manchet bijvoorbeeld, komt dat dan niet lichtelijk in de buurt daarvan?

Ik denk dat er hier sprake is van een verwarring van begrippen. Met patroon bedoelt Sergio dit:

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #492 Gepost op: 19 november 2008 - 18:55:57
Stef, geloof mij maar. Shirby komt geenszins in de buurt van bespoke. En ik zeg dat als klant zijnde.

Ik durf je te garanderen dat de methode die Suitsupply hanteert mogelijk handiger werkt. Bij het opmeten van maten ben je altijd afhankelijk van de interpretatie van de shirtmaker qua taillering en dergelijke. Door te werken met zekere passhirts krijgt de klant alvast een gevoel bij het eindresultaat.

Het werken met een pashemd zou je kunnen zien als een soort tussenpas. Wanneer een bespoke kleermaker maten neemt en daarna een patroon maakt en je komt terug voor de eerste pas is het niet bepaald wat je in gedachten had. Veel groter en vormlozer dan was je wil. Dit is de grove vorm. Daarna gaat de kleermaker pas kijken hoe hij het 't beste kan aanpassen aan jouw lichaam.
Werken met een pashemd is dus tot op zekere hoogte te vergelijken met een eerste pas. Het geeft zowel jou als de kleermaker een beter inzicht in hoe hemd gaat worden en welke aanpassingen er nodig zijn.

Vanità - modern tailors

Stef

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #493 Gepost op: 19 november 2008 - 19:25:24
Ok, helder. Heb me inderdaad vergist in de begrippen.
Ik heb nog veel te leren ;)

Monsieur Seriziat

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #494 Gepost op: 19 november 2008 - 20:10:49
Wat de jongens van Il Gigolo zeggen is dat ze een prijs hanteren van EUR 49,95. Maar iets verderop staat weer dat je na het kiezen van een stof een offerte via de e-mail krijgt. Is EUR 49,95 dan een vanaf prijs (excl. verzendkosten)? Daar is wel ruimte voor als ik dat zo lees.