Hij was -zoals gewoonlijk- heel pragmatisch.
Het zou volgens hem zelfs kunnen met een hemd van linnen of in een linnen-blend, omdat het afhangt van je referentiekader. Je eigen voorkeur en smaak moet hierbij leidend zijn. Het is in de meeste gevallen volgens A. toch wel 'correct' omdat de gemiddelde voorbijganger de nuance niet ziet. Enkel bij de zeer kleurrijke designs zei hij geloof ik dat het niet zo mooi zou worden.
Hij verklaarde bijvoorbeeld dat de heer die een tijd geleden via hem een tattersall bestelde met dubbele manchetten, een uitgesproken voorkeur had voor deze uitvoering. Hij draagt het hemd namelijk met een tweedpak bij informele gelegenheden maar vindt manchetknopen nu eenmaal leuk.
Daarentegen houdt A. zelf niet van dubbele manchetten vanwege het mindere comfort, dus is de keus voor hem vrij makkelijk. Hij draagt simpelweg nooit manchetknopen.
Nu neem ik hier natuurlijk voor mij zelf geen genoegen mee, omdat ik een validatie van het correcte toch meestal wel haal uit het feit of het traditioneel is of niet. Daarnaast kan ik het mij in bepaalde omgevingen niet voorstellen om een zuurstok sportief hemd met manchetknopen te dragen.