Auteur Topic: Overhemden algemeen  (1038427 keer gelezen)

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Overhemden algemeen
Reactie #1140 Gepost op: 24 januari 2012 - 12:12:50
Bon, maar is dat niet een beetje in het straatje dat je er gewoon niet zo op let? Net zoals je vroeger bepaalde kleding perfect vond zitten terwijl je er nu niet dood in gevonden zou willen worden?
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.

Vanità - modern tailors

Charlie

• Gast
Overhemden algemeen
Reactie #1141 Gepost op: 24 januari 2012 - 12:17:42
Ja, ik let er eigenlijk nauwelijks op. Al moet ik wel zeggen dat ik een cutaway en een extreme cutaway er niet echt mooi vind uitzien omdat het te veel de aandacht trekt. Ik ben meer van de spreads.

bavb

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #1142 Gepost op: 24 januari 2012 - 13:09:05
Gaat het met dit soort dingen niet meer over het camoufleren van gebreken (sorry, verhoudingen kloppend maken) ? Dan zou het toch juist zo moeten zijn dat Roelof er goed aan doet cutaway te dragen door zo zijn smalle, lange hoofd niet te accentueren.
Citaat van: Mariano Rubinacci
We don't like to see the name of who made it and the brand of the fabric inside. The individual has to be himself, he has to dress for his own sake

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #1143 Gepost op: 24 januari 2012 - 13:11:34
Ik vind hem dusdanig breed en massief dat hij er beter aan zou doen dat niet te accentueren door lijnen die het geheel nog breder trekken. Dat doet deze boord in mijn ogen.

Vanità - modern tailors

bavb

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #1144 Gepost op: 24 januari 2012 - 13:13:19
Ik vind hem dusdanig breed en massief dat hij er beter aan zou doen dat niet te accentueren door lijnen die het geheel nog breder trekken. Dat doet deze boord in mijn ogen.

Toch wel hè, maar dat is iets anders dan waar PetBas mee aan kwam zetten.
We don't like to see the name of who made it and the brand of the fabric inside. The individual has to be himself, he has to dress for his own sake

Peter Bastian

• Gebruiker
  • //
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #1145 Gepost op: 24 januari 2012 - 13:15:26
Hij heeft inderdaad niet bepaald een smal bekkie. Roelof is dan ook het beste voorbeeld, of je het nu mooi vindt of niet; het trekt enorm de aandacht in beeld en dat is nu juist niet de bedoeling van een boord lijkt me.

Toch wel hè, maar dat is iets anders dan waar PetBas mee aan kwam zetten.

Ik schreef: Het zet een duidelijke streep onder z'n al niet smalle hoofd, wat mij betreft niet mooi.
Rare zin, i know ;)
//

bavb

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #1146 Gepost op: 24 januari 2012 - 13:21:39
ah, nee dan heb ik niets gezegd.

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #1147 Gepost op: 24 januari 2012 - 13:42:08
Hij heeft inderdaad niet bepaald een smal bekkie. Roelof is dan ook het beste voorbeeld, of je het nu mooi vindt of niet; het trekt enorm de aandacht in beeld en dat is nu juist niet de bedoeling van een boord lijkt me.

Ik schreef: Het zet een duidelijke streep onder z'n al niet smalle hoofd, wat mij betreft niet mooi.
Rare zin, i know ;)

Daarnaast ook niet de bedoeling van een nieuwslezer, het leidt af van de inhoud.
Laatst bewerkt op: 24 januari 2012 - 14:02:31 door Sergio

Vanità - modern tailors

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #1148 Gepost op: 24 januari 2012 - 13:51:15
Lijdt zelfs; pijnlijk.

(Hoi avvocato.)

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #1149 Gepost op: 24 januari 2012 - 14:02:47
Oeps! :oops:

Vanità - modern tailors

Avvocato

• Gebruiker
  • Huis-Consigliere
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #1150 Gepost op: 24 januari 2012 - 14:33:07
Ga maar weer in de hoek staan C [-(
The man with style, is the man who can smile

donshanto

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #1151 Gepost op: 25 januari 2012 - 12:41:16
Ik denk dat als je kijkt naar mensen die écht goed gekleed zijn je toch wel verschil ziet met mensen waarbij de verhoudingen wat minder goed kloppen. Wellicht is het ook een kwestie van er "oog" voor hebben, dat maakt het wat mij betreft niet direct overdreven of irrelevant.

Kleden gaat wat mij betreft veel meer over goede verhoudingen dan over spannende details.

Kritisch voor details, bijzonder, ben ik ook, alleen voor hetgeen waar ik goed in ben en dat is geen kleding. U zal hier een oog voor hebben en weten wat juist is en niet, ik zou hier nooit aan hebben gedacht, ook niet gekund denk ik zo. Ben ook ervan overtuigd dat iemand zich nooit perfect kan kleding voor ander omdat hier teveel meningsverschillen zijn. Kijk Steve Jobs, geweldige visionair, oog voor details in producten die hij beoordeelde (niet uitgevonden), producten reinvented en het veranderde de wereld op gebied van innovatie. Ondanks het innovatie  de wereld veranderde waren er toch mensen die niet van zijn producten hield, qua design tevens ook gebruik. Zo kijk ik zelf ook tegen het manier van kleden aan, de één zegt goed gekleed het ander vind het maar niks.

Nu heb ik Roelof even zitten Google'n, en ik sluit me bij jullie aan. Cutaway wat Roelof meestal draagt (http://www.rtlnieuws-fansite.nl/wp-content/uploads/2011/01/Roelof-Hemmen1-200x300.jpg) past minder goed bij hem dan (http://www.ahrn.nl/thomas/vormgeving2007/1800/roelof2.jpg). En ik heb zitten zoeken naar een persoon met smallere gezicht die hetzelfde shirt draagt (http://community.tmlewin.co.uk/files/tmlewin/imagepicker/d/DanTML/Shot_1_055.jpg) wat mij lijkt dat het hem mooier past. Waarom? Omdat het zoals voorheen is gezegd, horizontale lijn onder het gezicht benadrukt de breedte. Bij Roelof maakt het zijn gezicht dikker uitzien dan bij plaatje #2. Wat mij ook verschilt tussen de foto van Roelof en van Mr. small-faces is dat je daar duidelijk een nek ziet wat ook mooier oogt.
Laatst bewerkt op: 25 januari 2012 - 14:19:35 door donshanto
"Whatever else has been said about me personally is unimportant. When I do it, I believe. I'm honest."

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #1152 Gepost op: 25 januari 2012 - 13:10:13
Ik sluit me hier volledig bij aan. De foto's die je hebt gevonden geven het goed weer.

Vanità - modern tailors

Zeneize

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #1153 Gepost op: 25 januari 2012 - 17:40:43
Ik heb een vrij smal -misschien zelfs vrouwelijk, wanneer goed geschoren- gezicht en dus zou (volgens deze logica) cutaway bij me passen, alleen vind ik het probleem dan dat een grotere knoop in de das gewenst is. Vind ik niet zo mooi. Spread is voor mij de oplossing, maar toch is het een beperking in de mogelijkheden en dat vind ik weer jammer.. Iemand die daar lak aan heeft een gewoon een lekker kleine knoop bij cutaway doet?
"One should either be a work of art, or wear a work of art."

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #1154 Gepost op: 25 januari 2012 - 17:45:44
Ja. Volle knopen zijn overrated, wat mij betreft ook helemaal niet noodzakelijk bij een cut-away.

Vanità - modern tailors