Auteur Topic: Overhemden algemeen  (1038432 keer gelezen)

Desiderata

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #1245 Gepost op: 14 april 2012 - 17:17:32
Kan prima, heb daar wel mooie voorbeelden van gezien. Mijn shirt van Ring Jacket is ook niet hagelwit, ziet er echt niet onfris uit. Wel casual dragen.

Ik zie het ook nog wel slagen onder een pak uit een stof met een patroon waarbij wit net te veel afsteekt. Een goede ruit of herringbone ofzo.

drawa

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #1246 Gepost op: 14 april 2012 - 17:24:46
Ik heb mijn overhemden liever naar het gebroken wit toe dan hagelwit. Hagelwit maakt m'n huid erg bleek.

patrique

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #1247 Gepost op: 14 april 2012 - 17:26:32
@drawa
Daarom draag ik veel (licht)blauw

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #1248 Gepost op: 14 april 2012 - 18:19:03
Niet met jullie eens. De combinatie van een hoog armsgat (denk ik te kunnen zien), een wat wijdere en langere mouw en een goed aansluitende manchet zorgt voor optimale bewegingsvrijheid en een manchet dat altijd op zijn plek blijft zitten. Een lossere manchet zou funest zijn. Bedenk (ook kijkend naar het boord) dat een dress shirt als het goed is onder een jasje schuilgaat.

Ik hoor wat je zegt, maar in dit geval toch écht iets te wijd én te lang denk ik, zoals al is gezegd. Kijk nog maar eens, een aantal serieuze vouwen bij de elleboog én dan nog steeds aardig wat stof over aan het manchet.

Leone

• Gebruiker
  • carpe diem et dolce far niente
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #1249 Gepost op: 14 april 2012 - 19:17:44
Te wijd vind ik persoonlijk wel wat meevallen; hij wil waarschijnlijk wat meer bewegingsvrijheid hebben, maar te lang zijn ze zeker wel.
„Style is very personal.
It has nothing to do with fashion.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

Mad Hatter

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #1250 Gepost op: 15 april 2012 - 14:33:14
Kan prima, heb daar wel mooie voorbeelden van gezien. Mijn shirt van Ring Jacket is ook niet hagelwit, ziet er echt niet onfris uit. Wel casual dragen.
Dank V, dat was dan ook een van de inspiratiebronnen. ;-)
Goed om te zien dat je weer actief bent trouwens!

Wat betreft de gebroken witte hemden, ik denk dat het staat of valt met de combinatie. Ik zou denk ik in dit geval even doen alsof er een ruitje op het hemd zit en enkele manchetten kiezen... Daarnaast wellicht een zachtere voering, wederom geïnspireerd op het hemd van Ring Jacket.

Om in te gaan op de discussie wat betreft pasvorm:
Ik ben ook van mening dat de mouwen niet te kort en slank moeten zijn, maar dat het manchet wel moet aansluiten. Zou blijft het manchet bij elke beweging op zijn plaats en is er genoeg ruimte om te bewegen. Dat een formeel hemd er wat dat betreft gestroomlijnd uit moet zien is eigenlijk vreemd, want het gaat zoals gezegd schuil onder een jasje. Wel is het zonde van het beeld als er teveel stof uit het jasje en de broek komt wapperen.
Dat resulteert wat mij betreft dus in een slanke body en iets meer vrijheid op de armen met een strak manchet.

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #1251 Gepost op: 15 april 2012 - 14:36:26
Mijn persoonlijke beleving is trouwens dat je bewegingsvrijheid niet zozeer wordt beperkt door slanke mouwen, maar vooral door een (te) hoog armsgat. Ik ben benieuwd naar wat Sergio hierover kan zeggen, of een van onze andere maatwerkleveranciers natuurlijk. ;-)

Mad Hatter

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #1252 Gepost op: 15 april 2012 - 14:50:10
Ja daar heb je gelijk in MF. Met name de beweging van de arm naar voren toe zorgt ervoor dat een te krap armsgat kan aansnijden in de oksel. Ik heb dit bij sommige RTW-hemden met een slanke pasvorm ervaren.

Ik bedoelde eigenlijk meer dat het manchet zal verschuiven, of dat de mouw zal 'trekken' als ze te slank is en te precies op lengte (te kort).

Mediaman

• Gast
Overhemden algemeen
Reactie #1253 Gepost op: 24 april 2012 - 22:07:25

Malle Beer

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #1254 Gepost op: 24 april 2012 - 22:24:10
Grappig dat je dat post, Mediaman. Heb er vandaag namelijk weer 3 besteld.

Bill Splates

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #1255 Gepost op: 24 april 2012 - 22:28:47
Over puntje 4: rolt iemand weleens alleen z'n manchet om om zo inktvlekken te vermijden? Lijkt mij een oplossing voor een zelfverzonnen probleem.
Verder mooi shirt heur.

GuyS

• Gebruiker
  • Quidquid Latine Dictum Sit, Altum Videtur
    • Bekijk profiel
    • Style over Substance
Overhemden algemeen
Reactie #1256 Gepost op: 24 april 2012 - 22:59:18
Ik was me dat ook al aan het afvragen...

Leone

• Gebruiker
  • carpe diem et dolce far niente
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #1257 Gepost op: 29 april 2012 - 13:43:01
Dat button down lijkt toch wel typisch Amerikaans of vergis ik mij daar in? Persoonlijk ben ik er noch immer niet gecharmeerd van en punt vier zal nog wel een overblijfsel zijn vanuit de beginperiode 1818.
„Style is very personal.
It has nothing to do with fashion.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

marcos

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #1258 Gepost op: 29 april 2012 - 13:49:04
Ik vind een vrij suf hemd eerlijk gezegd (tenzij Agnelli of zo het ook altijd gedragen heeft).

wolf

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #1259 Gepost op: 07 mei 2012 - 13:38:04
deze maar eens voor de zomer

live and let die