Auteur Topic: Overhemden algemeen  (1041652 keer gelezen)

jordi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #1215 Gepost op: 02 april 2012 - 13:35:30
Wie maakt de shirts voor Ralph Lauren Purple Line?

De schoenen worden door Edward Green gemaakt en de jasje door Caruso nu vraag ik me dus af of de shirts inhouse ofwel ook utibesteed worden aan derden.
Een arm mens past bijna alles, een rijke heeft moeilijke maten

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #1216 Gepost op: 02 april 2012 - 13:38:48
Dacht dat Corneliani ( jasjes en pakken)verantwoordelijk is voor RLPL.

jordi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #1217 Gepost op: 02 april 2012 - 13:41:36
@Jo...

Ik denk dat jezelf het beste de vraag kan stellen wat je precies nodig hebt.
Als je merkt dat RTW-shirts jou al goed passen kan je met de shirts van bijvoorbeeld Susu goed slagen. Als je lichaamsbouw RTW-shirts niet toestaat, kan je het beste beginnen met betaalbaar MTM-shirts (bijvoorbeeld van Susu).

Ik heb bijvoorbeeld nog een paar shirts van Arrow (bijenkorf, overigens 2-ply) die ruim 8 jaar oud zijn, allemaal in goede staat, maar moesten wel flink verbouwd worden bij een kleermaker. Vanwege mijn lichaamsbouw (lange armen, scheve schouders en ga zo maar door) had ik MTM-shirts nodig. Als je daar eenmaal aan gaat beginnen ontdek je al snel dat je veel meer keuze hebt (stof, afwerking, vorm) dan bij shirts vanuit het rek.
Neem de tijd, ga dit voor jezelf uitzoeken.

Pico, ik heb ook 'last' van lange armen. Kreeg laatst nog een opmerking bij de kleervermaker dat ik een uiterst goede lichaamsbouw voor een zwemmer heb door mijn zeer lange armen. Kan je de mouwen van een shirt langer laten maken? Ga je dit niet zien op het manchet? Ik heb nog een dubbel manchet shirt liggen van Finamore waar de mouwen te kort van zijn lijkt mij onmogelijk om deze langer te laten maken.

jordi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #1218 Gepost op: 02 april 2012 - 13:43:40
Dacht dat Corneliani ( jasjes en pakken)verantwoordelijk is voor RLPL.

Je hebt gelijk Bogart  ;)

http://www.styleforum.net/t/94886/ralph-lauren-lines-and-who-makes-what-a-definitive-guide

Ik zal wel met de RRL lijn in de war zijn gweest  :-D

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Overhemden algemeen
Reactie #1219 Gepost op: 03 april 2012 - 12:43:51
Pico, ik heb ook 'last' van lange armen. Kreeg laatst nog een opmerking bij de kleervermaker dat ik een uiterst goede lichaamsbouw voor een zwemmer heb door mijn zeer lange armen. Kan je de mouwen van een shirt langer laten maken? Ga je dit niet zien op het manchet? Ik heb nog een dubbel manchet shirt liggen van Finamore waar de mouwen te kort van zijn lijkt mij onmogelijk om deze langer te laten maken.

Het is inderdaad onmogelijk om de mouwen van een overhemd langer te maken, er zit simpelweg nergens "extra" stof in om dit voor elkaar te krijgen.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.

Vanità - modern tailors

Patrick Bateman

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #1220 Gepost op: 03 april 2012 - 12:59:00
Wie maakt de shirts voor Ralph Lauren Purple Line?

De schoenen worden door Edward Green gemaakt en de jasje door Caruso nu vraag ik me dus af of de shirts inhouse ofwel ook utibesteed worden aan derden.

ik heb purple label shirts die door lorenzini zijn gemaakt. Wellicht dat het nu anders is...
He was a cop, and good at his job. But then he committed the ultimate sin and testified against other cops gone bad. Cops who tried to kill him, but got the woman he loved instead. Framed for murder, now he prowls the badlands. An outlaw hunting outlaws.

Mad Hatter

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #1221 Gepost op: 03 april 2012 - 15:26:16
Het is inderdaad onmogelijk om de mouwen van een overhemd langer te maken, er zit simpelweg nergens "extra" stof in om dit voor elkaar te krijgen.
Behalve dan bij sommige Engelse hemden, met een 'shoulder tuck'. Bij New & Lingwood bijvoorbeeld kan men deze plooi laten uitleggen waardoor de mouwlengte op maximaal 35" komt.

;)

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #1222 Gepost op: 03 april 2012 - 15:35:49
Heb je daar een voorbeeld dan? Ben wel benieuwd.

Vanità - modern tailors

Mad Hatter

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #1223 Gepost op: 03 april 2012 - 15:40:31
Helaas, ik heb geen voorbeeld uit de eigen garderobe. Als ik die wel had, dan was de 'tuck' natuurlijk uitgelegd...
 ;)
Op de website van het laatstgenoemde merk hebben ze het erover. Ik meen dat het bij Hilditch & Key ook zo werkt. Er zit een plooi extra stof bij de schouderaanzet die wordt losgelaten indien men daarom vraagt:

drawa

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #1224 Gepost op: 05 april 2012 - 09:27:20
Post op PutThisOn over de fit van shirts: http://putthison.com/post/20470105056/the-custom-shirts-series-part-ii-how-should-a.

Ik vind de fit op de bijgevoegde foto mooi rond het torso, maar wat ruim op de armen.

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #1225 Gepost op: 05 april 2012 - 11:12:51
Ik krijg de indruk dat het hemd op de body ook vrij ruim is maar dat door de manier van "vallen" en de foto het niet zo opvalt. Pasvorm is iets dat vrij persoonlijk is. In Amerika hebben ze een heel ander idee over juiste pasvorm dan in Italië of wij in Nederland.

Vanità - modern tailors

floriss

• Gebruiker
  • Rain Man
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #1226 Gepost op: 05 april 2012 - 11:32:52
Stupide plek voor initialen trouwens.
"The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten."

Velponi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #1227 Gepost op: 05 april 2012 - 12:10:18
Stupide plek voor initialen trouwens.

Heel traditionele plek. Het idee is dat je en public toch altijd een jasje aan hebt.

Wat natuurlijk niet wegneemt dat je het een stupide plek mag vinden.

patrique

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #1228 Gepost op: 05 april 2012 - 12:12:12
Dit wordt in Flusser als dé plek aangewezen om ze te plaatsen indien het borstzakje afwezig is. (Niet dat Flusser heilig is natuurlijk). Maar als je vrijwel altijd een jasje draagt zie ik het bezwaar tegen deze plek niet.

Laat ik duidelijk zijn: bij mij zitten ze een stuk lager, onder de band van de broek.

Edit: Wat velponi zegt, dus

GuyS

• Gebruiker
  • Quidquid Latine Dictum Sit, Altum Videtur
    • Bekijk profiel
    • Style over Substance
Overhemden algemeen
Reactie #1229 Gepost op: 05 april 2012 - 13:54:00
Ik vind de fit op de bijgevoegde foto mooi rond het torso, maar wat ruim op de armen.

Ik denk dat dit ook komt door het begeleidend schrijven waarin wordt gesteld dat een goed shirt dus niet zo baggy moet zijn als RTW, maar ook niet te extreem oncomfortabel strak zoals we op de fora terugzien. Het zou natuurlijk raar zijn als ie dan als voorbeeld wel een cut to the bone shirt laat zien ;)