Auteur Topic: Overhemden algemeen  (1038419 keer gelezen)

Mediaman

• Gast
Overhemden algemeen
Reactie #1200 Gepost op: 18 maart 2012 - 17:38:26
Ik denk dat je de historische context in gedachten kan houden bij het bepalen in hoeverre je er van af wilt wijken.

Jaguarlover

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #1201 Gepost op: 18 maart 2012 - 18:31:05
Carnaval is toch al voorbij?
tsja dat vond ik eerlijk gezegd ook toen ik die etalage zag...
misschien op een sjiek engels tuinfeestje..?

Mediaman

• Gast
Overhemden algemeen
Reactie #1202 Gepost op: 18 maart 2012 - 18:37:48
Mensen stoppen in elk geval om in de etalage te kijken, de functie ve etalage.

Avvocato

• Gebruiker
  • Huis-Consigliere
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #1203 Gepost op: 26 maart 2012 - 11:22:27
Iemand ervaring met Emma Willis (http://www.emmawillis.com/)?

Ik liep haar winkel altijd voorbij op Jermyn Street omdat het voor mij niet echt een bekende naam is maar lees op Suitable Wardrobe dat ze erg bekend is en blijkbaar goed. Volgende keer eens kijken. Als het echt formeel moet gaat er niets boven een Jermyn Street style wit katoentje 8)
The man with style, is the man who can smile

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #1204 Gepost op: 26 maart 2012 - 11:30:39
Ik ben er een keer ingetrapt met Turnbull & Asser en dat doe ik dus niet meer. :mrgreen:. Ik las het vanmorgen ook, maar ik vond de foto niet bijzonder Avvo.

Avvocato

• Gebruiker
  • Huis-Consigliere
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #1205 Gepost op: 26 maart 2012 - 11:38:19
Tja. Ik heb wel wat Pink, Hilditch en TM Lewin (hoewel ook die inmiddels grotendeels verdeeld worden onder de Amsterdamse daklozen ;-)) en zeker slimfit is best te doen voor mij. Af en toe best mooi, met een klassieke boord en opgelegde knopenlijst IMHO

Jaguarlover

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #1206 Gepost op: 26 maart 2012 - 19:39:28
@ Avvocato, moest je nog in Londen zijn, ik heb vorige week 100GBP betaald voor 4 hemdjes bij Charles Thyrwitt.
Vandaag eentje aangehad en het lijkt allemaal nog best mee te vallen, zeker voor die prijs.
Dassen zijn 25GBP (redelijk qua kwaliteit) en de 7-folds 45GBP...

Avvocato

• Gebruiker
  • Huis-Consigliere
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #1207 Gepost op: 27 maart 2012 - 09:56:07
Ja, het is meer voor als ik er weer eens ben. Maar ik wil net iets betere kwaliteit dan Thyrwitt of TM Lewin.

Ik heb diverse kantoorgenoten die een keer in de zoveel maanden online een lading shirts bestellen bij TM Lewin. Ziet er best ok uit en voor die EUR 25-30 per stuk flikker je ze gewoon weg zodra ze slijtsporen vertonen (na een maand of wat). Het is maar net wat je leuk vindt ;-)

guest45

• Gast
Overhemden algemeen
Reactie #1208 Gepost op: 27 maart 2012 - 10:08:44
Is TM Lewin zo in kwaliteit gedaald?
Ik hervond onlangs namelijk een Jermyn street review in een oud schoolkrantje uit '01 waarin ze vrij loved waren over Lewin.

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #1209 Gepost op: 27 maart 2012 - 10:33:41
Ik weet het niet. Ik denk dat het vroeger een 'echt' Brits geproduceerd shirt was. Tegenwoordig is het duidelijk massaproductie. Maar zelfs bij LL zijn ze er over te spreken: http://www.thelondonlounge.net/forum/viewtopic.php?f=31&t=9494

guest45

• Gast
Overhemden algemeen
Reactie #1210 Gepost op: 27 maart 2012 - 10:39:59
Citaat van: London Lounge
It used to be a real bespoke shirtmaker but changed to a mostly mail-order company selling shirts made in the Third World, which allows it to offer constant half-off prices. It's one way of surviving, and it will one day kill the few quality shirtmakers left in Britain. I believe it was profiled in a New York Times blog recently.

Ah, dank. Dat verklaart het.

Jo

• Gebruiker+
  • Gebruiker
  • *
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #1211 Gepost op: 27 maart 2012 - 17:47:24
Ik vraag me eigenlijk af waar het verschil zit tussen verschillende hemden.  Ik heb het dan specifiek over de goedkopere hemden (onder de € 100) en de duurdere (€ 100+).
Ik ga er vanuit dat er sowieso al een verschil in stoffen zit, maar is dat verschil werkelijk merkbaar?  Daarnaast kan een hemd ook handgemaakt zijn, wat uiteraard ook voor de meerprijs zal zorgen.
Ik stel deze vraag omdat ik zelf opzoek ben naar een aantal nieuwe hemden, en ik met een beperkt budget zit.  Ik heb een hemd van de SuitSupply gekocht (RTW) met een pinpoint oxford stof.
Hoe zou het verschil tussen zo'n hemd en een goedkoper hemd zich verhouden?  Met goedkoper hemd bedoel ik dan vooral de hemden die te koop zijn in de grote ketens.
En, hoe groot is het verschil in kwaliteit tussen zo'n SuSu hemd t.o.v. een duurder hemd.  Gaat het verschil in stof dan nog merkbaar zijn, is het steviger, ...?
Daarnaast vroeg ik me ook af of tegenwoordig de meeste hemden double ply zijn, of er nog steeds single ply hemden zijn.  Ik heb namelijk gelezen dat double ply superieur is t.o.v. Single ply.

Timothy

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #1212 Gepost op: 27 maart 2012 - 18:06:29
Verschil zit hem vooral in de gebruikte stoffen en de afwerking. Daarnaast worden de duurdere shirts over het algemeen niet in sweatshops gemaakt en dat betekent dat de productie dus ook duurder is (afgezien van stof/afwerking).

Two ply (dubbel getwijnd) wil zeggen dat een draad nadat deze is gesponnen nog eens om zichzelf wordt gedraaid. Stoffen die met zulke draden zijn geweven zijn over het algemeen sterker en zullen minder snel 'pillen' (voor zover geweven katoen dat doet). Andere stoffen, die enkel getwijnd zijn, kunnen minder duurzaam (en luchtiger...) zijn.

Edit, om nog even op je echte vraag in te gaan:
RTW Suit Supply shirts zijn wat mij betreft prima maar gaan niet heel erg lang mee, hoewel dit natuurlijk ook afhangt van hoe jij er mee om gaat!
De stoffen zijn uiteraard niet de beste maar, wat wil je voor max. EUR 69,-.
Laatst bewerkt op: 27 maart 2012 - 18:08:04 door Timothy
"I feel sorry for people who don't drink, when they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day" - Frank Sinatra

Jaguarlover

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #1213 Gepost op: 27 maart 2012 - 20:31:07
ik heb hemdjes uit de soldenbak van vb Massimo Dutti max 40€ of zo die zonder problemen al 7 a 8 jaar meegaan, ontelbare keren gewassen al....
Prijs heeft niks met kreuken of slijtage te maken...

Pico

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #1214 Gepost op: 27 maart 2012 - 22:36:50
@Jo...

Ik denk dat jezelf het beste de vraag kan stellen wat je precies nodig hebt.
Als je merkt dat RTW-shirts jou al goed passen kan je met de shirts van bijvoorbeeld Susu goed slagen. Als je lichaamsbouw RTW-shirts niet toestaat, kan je het beste beginnen met betaalbaar MTM-shirts (bijvoorbeeld van Susu).

Ik heb bijvoorbeeld nog een paar shirts van Arrow (bijenkorf, overigens 2-ply) die ruim 8 jaar oud zijn, allemaal in goede staat, maar moesten wel flink verbouwd worden bij een kleermaker. Vanwege mijn lichaamsbouw (lange armen, scheve schouders en ga zo maar door) had ik MTM-shirts nodig. Als je daar eenmaal aan gaat beginnen ontdek je al snel dat je veel meer keuze hebt (stof, afwerking, vorm) dan bij shirts vanuit het rek.
Neem de tijd, ga dit voor jezelf uitzoeken.