Auteur Topic: Meermin  (916317 keer gelezen)

Mediaman

• Gast
Re: Meermin
Reactie #420 Gepost op: 30 juni 2012 - 12:35:30
En hij weet ook welk behang je op de slaapkamer hebt, heel raar.....  :lol:

Die zag ik écht niet aankomen!  :wink:

Amadeus

• Gebruiker
  • I have no iPhone! I have a life.
    • Bekijk profiel
Reactie #421 Gepost op: 30 juni 2012 - 12:49:50
En hij weet ook welk behang je op de slaapkamer hebt, heel raar.....  :lol:

LMAO  :lol:
L'art donne les règles ; le goût, les exceptions

At the highest levels a man's clothing must be imperfect, no matter how hard he has to work to achieve that imperfection.

HGW

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #422 Gepost op: 30 juni 2012 - 12:50:39
Die zag ik écht niet aankomen!  :wink:

Ik pak graag de open deuren en schiet ook graag in open doelen. Anders had Mikey hem wel gemaakt. :P
if i stop lying i just disappoint you

Amadeus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #423 Gepost op: 30 juni 2012 - 12:51:57
Pas op voor de in NL beroemde twee spitsen strijd. Voor je het weet is er weer coach werkloos.

At the highest levels a man's clothing must be imperfect, no matter how hard he has to work to achieve that imperfection.

Jo

• Gebruiker+
  • Gebruiker
  • *
    • Bekijk profiel
Reactie #424 Gepost op: 30 juni 2012 - 20:05:46
Hier trouwens nog een interessant stukje over hun rubberen zolen.  Ze zouden beter zijn dan Dainite zolen.

Citaat van: Meermin
Well our rubber soles, have the same design as the Dainite has, but the material is different, our is slightly softer and is more durable.
We have achieved that composite, since we were the shoe supplier for the officers of the British and French armies, whose shoes use an extra high quality rubber, extra durable, but a bit expensive.
With that experience we made a rubber sole with the same design, with a mix between the original rubber and the 'french army' rubber, to get our current rubber sole.

Amadeus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #425 Gepost op: 30 juni 2012 - 23:27:09
Gewoon meer koolstof/carbon aan het natuurrubber toegevoegd, duurzamer en een fractie minder grip.
Kunnen ze bij Meermin wel een chic verhaal over verzinnen, is alleen een heel simpele oplossing.

Mad Hatter

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #426 Gepost op: 01 juli 2012 - 11:05:30
Het zou kunnen, maar tegenwoordig zitten rubbercomposieten wel iets ingewikkelder in elkaar dan slechts latex en koolstof.
Men voegt er bijvoorbeeld ook steeds vaker silicium aan toe.

Amadeus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #427 Gepost op: 01 juli 2012 - 12:47:18
Correct, Mad Hatter. Silicium afval om precies te zijn, hoogwaardig silicium gaat allemaal in de micro chips en zonnencellen, daaraan is een groot tekort op de wereldmarkt. Silicium wordt met name gebruikt in gekleurde zolen en niet in de zwarte. Ook in fiets- en autobanden.

floriss

• Gebruiker
  • Rain Man
    • Bekijk profiel
Reactie #428 Gepost op: 02 juli 2012 - 10:25:16

New Shell Cordovan Offerings available! Now available at our website.
Linea Maestro - Split toe Norwegian derby - Rui last - Cuero Shell Cordovan - Double leather soles - Sky welt.
"The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten."

floriss

• Gebruiker
  • Rain Man
    • Bekijk profiel
Reactie #429 Gepost op: 02 juli 2012 - 10:26:48

Meermin Constructions:
- Handwelted goodyear (GY·2)
- Machine welted Goodyear (GY·1)
- Norvegesse (NW·3)
"The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten."

Mad Hatter

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #430 Gepost op: 02 juli 2012 - 11:45:55
Correct, Mad Hatter. Silicium afval om precies te zijn, hoogwaardig silicium gaat allemaal in de micro chips en zonnencellen, daaraan is een groot tekort op de wereldmarkt. Silicium wordt met name gebruikt in gekleurde zolen en niet in de zwarte. Ook in fiets- en autobanden.
Klopt, het zal geen hoogwaardig silicium zijn. Net als met bepaalde metalen zoals Rodium en Palladium is er een schaarste op dat gebied en het eersteklas spul zal in andere producten verwerkt worden. Maar dat was dan ook niet mijn punt.

Het gaat mij erom dat er naar mijn idee wel degelijk een bepaalde wetenschap aan het samenstellen van een compound vooraf gaat en dat het een beetje te kort door de bocht is door te zeggen dat het 'marketingverhaal' nergens op gebaseerd is. Zo zijn er verschillende koolstofverbindingen die aan een mengsel toegevoegd kunnen worden.

HGW

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #431 Gepost op: 02 juli 2012 - 21:20:51
Wel mooi dat ze de maakwijze laten zien. Wat zit er nou in, zaagselachtig?

Bill Splates

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #432 Gepost op: 02 juli 2012 - 21:21:36
Kurk.

HGW

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #433 Gepost op: 02 juli 2012 - 21:31:46
Thx.

Amadeus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #434 Gepost op: 02 juli 2012 - 22:08:52
Het gaat mij erom dat er naar mijn idee wel degelijk een bepaalde wetenschap aan het samenstellen van een compound vooraf gaat en dat het een beetje te kort door de bocht is door te zeggen dat het 'marketingverhaal' nergens op gebaseerd is. Zo zijn er verschillende koolstofverbindingen die aan een mengsel toegevoegd kunnen worden.

Het opvallende is dat ze bij meermin  -zonder enige onderbouwing-  claimen, dat de zolen zachter en duurzamer zijn.
Zachter en duurzamer? WOW! Dat is nu precies een combinatie die per definitie onmogelijk is als we over rubber compound praten.
De facto staat zachter en duurzamer lijnrecht tegenover elkaar. Het is in de wereld van rubber compound een contradictio in terminis

Dit is ook waarom ik dus schreef, dat het een mooi verhaaltje is.
Bandenfabrikanten komen ook altijd met dat soort oncontroleerbare claims.

Feitelijk is zachter dus altijd meer grip en minder slijtvast.

Ik ben er van overtuigd dat Meermin enig onderzoek heeft gedaan, of laten doen.
Ik geloof echter niet dat de onderzoeksresultaten consistent zullen zijn met de claim "zachter en duurzamer".