Auteur Topic: Meermin  (916281 keer gelezen)

Mediaman

• Gast
Re: Meermin
Reactie #405 Gepost op: 27 juni 2012 - 21:16:29
Aha, de 348 leest van C&J vind ik idd mooi.

De single monk vind ik misschien niet mooi qua leest en model, maar het is wel een elegante schoen.

Doen.

Amadeus

• Gebruiker
  • I have no iPhone! I have a life.
    • Bekijk profiel
Reactie #406 Gepost op: 27 juni 2012 - 21:21:26

Ik denk dat je met die monk ook een hele mooie schoen hebt. Die 'amandelvormige' leest is zo op het eerste gezicht elegant maar

Ik ben net als media een fan van de slanke leesten, echter ook van single monks.

Ben het verder met Had Hatter eens hier ga je echt een mooie elegante schoen aan hebben.

Ik zeg doen!
L'art donne les règles ; le goût, les exceptions

At the highest levels a man's clothing must be imperfect, no matter how hard he has to work to achieve that imperfection.

Jo

• Gebruiker+
  • Gebruiker
  • *
    • Bekijk profiel
Reactie #407 Gepost op: 27 juni 2012 - 21:26:08
Het is al zo goed als gedaan :)  Morgen stuurt Sandro hopelijk de single monks op, en ik ontvang ze waarschijnlijk vrijdag al.
Er is sowieso al iets positief aan de single monk, ik ken mijn maat erin.  Ik had namelijk een suède wholecut (zelfs als Bogart) in maat 8,5, en deze was te klein.  Deze single monk op dezelfde leest, in een half maatje groter zou dus goed moeten passen.
Wel grappig dat Sandro me normaal die Single Monks ging opsturen, maar dat hij toch nog voor de loafers ging zoeken omdat ik die iets liever wou.  Ik hoopte er een schoen bij te krijgen die goed geschikt was voor de zomer, maar dat viel dus wat tegen...  :oops:

roen

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #408 Gepost op: 27 juni 2012 - 21:28:13
Over twee tot drie weken komen mijn MTO-monks binnen.

Hoe pak je zoiets aan eigenlijk, MTO via internet? Op de gok leest en maat kiezen, of heb je eerst wat RTW-paren laten komen?

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #409 Gepost op: 27 juni 2012 - 22:56:05
Hoe pak je zoiets aan eigenlijk, MTO via internet? Op de gok leest en maat kiezen, of heb je eerst wat RTW-paren laten komen?

Beetje informatie inwinnen op SF.net, waar mensen vergelijkingen weten te maken tussen verschillende leesten van verschillende merken. Vervolgens navraag doen bij Meermin zelf en bestellen maar. Tot nu toe nooit mis gegaan, maar het is en blijft een risico. Daarom kies ik altijd een schoenmodel die ik zou kunnen door verkopen op SF.nl of SF.net

Jo

• Gebruiker+
  • Gebruiker
  • *
    • Bekijk profiel
Reactie #410 Gepost op: 27 juni 2012 - 22:59:30
Beetje informatie inwinnen op SF.net, waar mensen vergelijkingen weten te maken tussen verschillende leesten van verschillende merken. Vervolgens navraag doen bij Meermin zelf en bestellen maar. Tot nu toe nooit mis gegaan, maar het is en blijft een risico. Daarom kies ik altijd een schoenmodel die ik zou kunnen door verkopen op SF.nl of SF.net

Als aanvulling hierop:

Op SF.net zie je ook veel mensen eerst een paar uit hun Classic Collection kiezen, om de juiste maat te weten te komen.  Hierna bestellen ze dan een MTO paar.

---

Ik kreeg overigens op SF.net net een bericht van iemand die mijn loafers heel mooi vindt, en ze direct zou bestellen, waarschijnlijk een bejaarde!   :P

Jo

• Gebruiker+
  • Gebruiker
  • *
    • Bekijk profiel
Reactie #411 Gepost op: 29 juni 2012 - 21:57:39
Ik moet toch echt wel zeggen dat de support van Meermin ontzettend goed is!
De ruil is al zo goed al geregeld, en volgende week ontvang ik waarschijnlijk mijn single monks.  Ze zijn heel flexibel, en het contact loopt altijd vlot.
Gisteren kreeg ik even geen mails meer van Sandro, maar hij was niet op kantoor, waar hij zich de volgende dag ook voor verontschuldigde.  Al bij al is alles toch nog zeer snel geregeld.  Ik verwacht dat ze maandag of dinsdag verzonden worden.
Ook over TNT Express ben ik zeer tevreden.  De verzending kwam bij mij altijd de volgende werkdag aan, en de ophaling voor retour was ook snel geregeld.
De kwaliteit kan ik volgens mij na twee paar schoenen van hen gezien te hebben, ook vrij goed beoordelen.  Ik vind de kwaliteit redelijk goed, al lijkt de kwaliteitscontrole niet top te zijn.  Aan beide paren waren wel kleine gebreken te ontdekken, maar dat werd snel opgelost door Meermin in de vorm van een ruil. De afwerking is netjes, maar ook niet perfect.  Als je het bijvoorbeeld vergelijkt met Carmina, is de afwerking wel wat minder.  De schoenen van de 'Classic Line' van Meermin kosten dan ook wel minder dan de helft.  Het leer kan ik moeilijk beoordelen, aangezien ik geen andere suède schoenen heb.  Als ik het vergelijk met foto's die ik zie van bijvoorbeeld Carmina's suède, lijkt het wel wat minder.  Ik heb volgens mij ook een riem gemaakt van hun duurdere suède in chocolade bruin, en dat suède is toch wel van iets betere kwaliteit denk ik.  Logisch ook aangezien hun 'Linea Maestro' 100 euro duurder is. 
Al bij al lijken het me geweldige schoenen voor de prijs!  Voor 150 euro vind je geen andere schoen die van vergelijkbare kwaliteit is.
Ik kijk in ieder geval al uit naar mijn single monks, aangezien beide paren eigenlijk iets te klein waren, en het model me niet helemaal beviel.  Ik zal ook zeker proberen om wat goede (!) foto's te trekken in daglicht.  Ik zal ze volgende week ook meteen proberen te uploaden, maar ik ben niet zeker of dat gaat lukken. 

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #412 Gepost op: 29 juni 2012 - 23:03:59
Die man wordt knettergek van jullie.

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #413 Gepost op: 29 juni 2012 - 23:08:57
Haha C.

guest45

• Gast
Reactie #414 Gepost op: 29 juni 2012 - 23:10:12
Dat zat ik ook al te denken.

Bill Splates

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #415 Gepost op: 29 juni 2012 - 23:12:37
Die man wordt knettergek van jullie.

Net als de postbode.

Jo

• Gebruiker+
  • Gebruiker
  • *
    • Bekijk profiel
Reactie #416 Gepost op: 29 juni 2012 - 23:17:12
Hopelijk geeft het hem dan een beetje voldoening als hij eindelijk hét mailtje van me ontvangt waarin ik zeg dat ik eindelijk tevreden ben.  :mrgreen:
Gelukkig zijn het altijd andere chauffeurs van TNT die langskomen, anders zou ik me een beetje schamen om telkens dezelfde doos in ontvangst te nemen en terug te geven.  :P

Mediaman

• Gast
Reactie #417 Gepost op: 29 juni 2012 - 23:19:11
Onze TNT chauffeur noemt mijn vrouw bij haar voornaam, true story.

marcos

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #418 Gepost op: 29 juni 2012 - 23:19:52
Dat zat ik ook al te denken.

Loopt iemand er al op of worden ze alleen maar heen en weer gestuurd? Conclusie is dus het is niet heel bijzonder maar ook niet duur en die Sandro heeft engelengeduld?

HGW

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #419 Gepost op: 30 juni 2012 - 12:33:54
Onze TNT chauffeur noemt mijn vrouw bij haar voornaam, true story.

En hij weet ook welk behang je op de slaapkamer hebt, heel raar.....  :lol:
if i stop lying i just disappoint you