Auteur Topic: Meermin  (916307 keer gelezen)

patrique

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Meermin
Reactie #390 Gepost op: 27 juni 2012 - 16:03:31
Je hebt loafers en loafers

Ah gelukkig!
Ik draag ze weer vol zelfvertrouwen  :mrgreen:

Amadeus

• Gebruiker
  • I have no iPhone! I have a life.
    • Bekijk profiel
Reactie #391 Gepost op: 27 juni 2012 - 16:11:24
Ah gelukkig!
Ik draag ze weer vol zelfvertrouwen  :mrgreen:

Ik wist dat je net dat steuntje in de rug nodig had Patrique  :wink:
L'art donne les règles ; le goût, les exceptions

At the highest levels a man's clothing must be imperfect, no matter how hard he has to work to achieve that imperfection.

427

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #392 Gepost op: 27 juni 2012 - 17:05:50
Laat ik weten :). Idealiter had ik ook een paar Carmina meegenomen in de vergelijking, maar die heb ik niet.

Het was idd beter geweest als je met een C&J Benchgrade vs handgrade vs AS Exclusive vs AS Handgrade vs Meermin vs Carmina vergelijkje kon komen  \:D/

Jo

• Gebruiker+
  • Gebruiker
  • *
    • Bekijk profiel
Reactie #393 Gepost op: 27 juni 2012 - 20:06:21
Bedankt voor al het advies, ik heb mail terug van Sandro en ik mag ze omruilen.  Ik verwacht vrijdag dus de Single Monk.
Ik denk overigens ook dat de schoenen d.m.v. een halve verzoling kunnen voorzien worden van een volledige leren zool, wat positief is moest ik de half rubberen zool toch beu worden.
Ik vond trouwens ook een 'aan de voet' foto van de Single Monk, ziet er best goed uit volgens mij.

DrJkll

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #394 Gepost op: 27 juni 2012 - 20:31:24
Zeker, erg mooi.

Emilio

• Gebruiker
  • Vintage Rolex/Omega | 32 inch Televisie| Tram 1
    • Bekijk profiel
    • Instagram
Reactie #395 Gepost op: 27 juni 2012 - 20:32:12
Jo... Ziet er zeker goed uit, alleen moet je volgens mij geen santoni achtige leest verwachten. Ook deze monk zal er klassiek uit zien..

Mediaman

• Gast
Reactie #396 Gepost op: 27 juni 2012 - 20:47:21
Prima neus/leest van de double monk, zoiets bedoel ik.

Jo

• Gebruiker+
  • Gebruiker
  • *
    • Bekijk profiel
Reactie #397 Gepost op: 27 juni 2012 - 20:50:16
Prima neus/leest van de double monk, zoiets bedoel ik.

Dat is een Carmina.  Wat denk je van de single monk?

guest45

• Gast
Reactie #398 Gepost op: 27 juni 2012 - 21:02:21
Simpson?

Jo

• Gebruiker+
  • Gebruiker
  • *
    • Bekijk profiel
Reactie #399 Gepost op: 27 juni 2012 - 21:03:15
Simpson?

Ik denk dat het de Rain is.

Of nee, het is volgens mij een Crockett & Jones op de 348 leest.
Laatst bewerkt op: 27 juni 2012 - 21:04:52 door Jo...

Mad Hatter

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #400 Gepost op: 27 juni 2012 - 21:05:23
Excusez moi Jo...
Soms heb ik last van kleurendoofheid.
Hoe dan ook, als je je er 'onzeker' bij voelt moet je ze zeker ruilen. Soms vraagt het alleen even lef om de overstap naar het klassieke te maken. Vervolgens wil je dan niet meer zo snel terug naar de hippe schoenen omdat je die te koket vindt. Zo gaat het althans bij mij op het moment. Wat niet wegneemt dat ik de hippere paren af en toe nog wel draag overigens.

Ik denk dat je met die monk ook een hele mooie schoen hebt. Die 'amandelvormige' leest is zo op het eerste gezicht elegant maar klassiek.

Daarbij ben ik vast niet de enige die inmiddels van mening is dat de service van Meermin boven gemiddeld goed is!

Amadeus

• Gebruiker
  • I have no iPhone! I have a life.
    • Bekijk profiel
Reactie #401 Gepost op: 27 juni 2012 - 21:06:02
De C&J armina double monk vind ik qua leest veel mooier en ook dat type neus spreekt mij veel meer aan.
Echter de Meermin single monk die je laat zien, is een klassieke neus en leest. Iets voller ook bij waist. Het is een mooie klassieke schoen. Denk dat zelfs Wolf deze kan apricieren.

De vraag moet echter niet zijn wat mediaman of een ander lid ervan vindt. Het gaat er om wat jij er van vindt.
Laatst bewerkt op: 27 juni 2012 - 21:31:19 door Amadeus
L'art donne les règles ; le goût, les exceptions

At the highest levels a man's clothing must be imperfect, no matter how hard he has to work to achieve that imperfection.

Mediaman

• Gast
Reactie #402 Gepost op: 27 juni 2012 - 21:06:08
Dat is een Carmina.  Wat denk je van de single monk?

Ziet er al wel een stuk slanker uit dan de loafer, maar naar mijn smaak te rond en ik ben geen fan van single monks.

guest45

• Gast
Reactie #403 Gepost op: 27 juni 2012 - 21:08:36
Ik vond m al 348ig :)

Jo

• Gebruiker+
  • Gebruiker
  • *
    • Bekijk profiel
Reactie #404 Gepost op: 27 juni 2012 - 21:11:13
Excusez moi Jo...
Soms heb ik last van kleurendoofheid.
Hoe dan ook, als je je er 'onzeker' bij voelt moet je ze zeker ruilen. Soms vraagt het alleen even lef om de overstap naar het klassieke te maken. Vervolgens wil je dan niet meer zo snel terug naar de hippe schoenen omdat je die te koket vindt. Zo gaat het althans bij mij op het moment. Wat niet wegneemt dat ik de hippere paren af en toe nog wel draag overigens.

Ik denk dat je met die monk ook een hele mooie schoen hebt. Die 'amandelvormige' leest is zo op het eerste gezicht elegant maar klassiek.

Daarbij ben ik vast niet de enige die inmiddels van mening is dat de service van Meermin boven gemiddeld goed is!

De service is fantastisch inderdaad, en dat heb ik ook aan Sandro gezegd :)

De Carmina double monk vind ik qua leest veel mooier en ook dat type neus spreekt mij veel meer aan.
Echter de Meermin single monk die je laat zien, is een klassieke neus en leest. Iets voller ook bij waist. Het is een mooie klassieke schoen. Denk dat zelfs Wolf deze kan apricieren.

De vraag moet echter niet zijn wat mediaman of een ander lid ervan vindt. Het gaat er om wat jij er van vindt.

Crockett & Jones Double Monk  :oops:

Het gaat er inderdaad om wat ik ervan vind, maar de mening van anderen kan soms wel helpen om zelf een goede mening te vormen, en zelf een voorkeur te ontwikkelen.

Ziet er al wel een stuk slanker uit dan de loafer, maar naar mijn smaak te rond en ik ben geen fan van single monks.

Helemaal rond is de punt natuurlijk niet, het is een 'soft square', voor mij is de schoen overigens niet te rond.  Smaken verschillen, en ik vind single monks best wel mooi eigenlijk.

Ik vond m al 348ig :)

Ja, ik had me vergist.  In de post waarin die foto werd geplaatst, stond wat over Carmina én Crockett & Jones, waardoor ik verward geraakte.

---

Ik denk overigens wel dat het duidelijk is dat de ruil van Loafer naar Single Monk positief is. :)