Auteur Topic: Meermin  (916272 keer gelezen)

Leone

• Gebruiker
  • carpe diem et dolce far niente
    • Bekijk profiel
Re: Meermin
Reactie #360 Gepost op: 27 juni 2012 - 12:26:07
De door Jordi een pagina hiervoor getoonde SB monk in suede is fraai, mooier dan die hierboven imho. zoiets is wel wat voor een jonge vent die uiteraard nog niet toe is aan loafers.  :wink:
Laatst bewerkt op: 27 juni 2012 - 12:30:02 door Leone
„Style is very personal.
It has nothing to do with fashion.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

DrJkll

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #361 Gepost op: 27 juni 2012 - 12:28:35
Foto van de Single Monk staat ietsje meer naar boven.

Die bruine suede single monk? Dat is best een aardige schoen.

Een dubbele monk lijkt me ook wel leuk, maar in gladleer lijken me deze iets te formeel om met chino & hemd te dragen.

Daar heb je in principe gelijk in, maar dat hangt een beetje af van de schoen. En hoe stringent je 'de universele SF regels' wilt hanteren.

Jo

• Gebruiker+
  • Gebruiker
  • *
    • Bekijk profiel
Reactie #362 Gepost op: 27 juni 2012 - 12:30:59
De door Jordi getoonde SB monk in suede is fraai, mooier dan die hierboven imho. zoiets is wel wat voor een jonge vent die uiteraard nog niet toe is aan loafers.  :wink:

Toonde Jordi dan een single monk in suède?  :?  Of bedoel je die Single monk waarvan ik een foto heb gepost?
Ik denk ook dat ik nog niet toe ben aan dit soort loafers (een iets slanker, spitser paar misschien wel), ik voel me een beetje zoals een oude vent die aan de open haard een boekje zit te lezen.

Die bruine suede single monk? Dat is best een aardige schoen.

Daar heb je in principe gelijk in, maar dat hangt een beetje af van de schoen. En hoe stringent je 'de universele SF regels' wilt hanteren.

Ik denk dat die dubbele monk sowieso niet op voorraad is, dus dan zou het de Single monk worden.

Mediaman

• Gast
Reactie #363 Gepost op: 27 juni 2012 - 12:44:09
Zeer persoonlijk, maar ongeacht model vind ik slankere leesten dynamischer en spannender.

DrJkll

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #364 Gepost op: 27 juni 2012 - 12:46:19
Daar ben ik het zonder meer mee eens, MM.

Jo

• Gebruiker+
  • Gebruiker
  • *
    • Bekijk profiel
Reactie #365 Gepost op: 27 juni 2012 - 12:47:27
Zeer persoonlijk, maar ongeacht model vind ik slankere leesten dynamischer en spannender.

Daar ben ik het wel mee eens, al kan ik de Tricker's van Carwo ook wel appreciëren als casual schoen.
Ik denk dat ik ze ga proberen te ruilen voor de Single monk.  De leest daarvan is wat spitser, en de kleur is iets lichter denk ik.
Hopelijk mag ik ze nog ruilen van Sandro, want dit zou al de tweede keer zijn.  Daarnaast zou het allemaal nogal snel moeten gebeuren, aangezien ik zondag op vakantie vertrek.

Emilio

• Gebruiker
  • Vintage Rolex/Omega | 32 inch Televisie| Tram 1
    • Bekijk profiel
    • Instagram
Reactie #366 Gepost op: 27 juni 2012 - 12:55:35
:)

Ik moet er denk ik nog wat aan wennen.  Ik kom van sneakers, dus dan is dit wel een behoorlijke stap.

Ken dit van mij zelf, denk dat je dat wel een erg grote stap neemt. En je er ook niet bepaald comfortabel in gaat voelen bij je "maatjes" etc.

Mijn eerste gekledere schoen was een choco pipo van magnanni, gevolgd door een suede single monk van magnanni. Hier heb ik me vanaf het begin prettig bij gevoeld, en draag ze nog steeds met veel plezier.

Dit verhaaltje klinkt wel een beetje gay, maargoed ](*,)

Jo

• Gebruiker+
  • Gebruiker
  • *
    • Bekijk profiel
Reactie #367 Gepost op: 27 juni 2012 - 13:01:50
Ken dit van mij zelf, denk dat je dat wel een erg grote stap neemt. En je er ook niet bepaald comfortabel in gaat voelen bij je "maatjes" etc.

Mijn eerste gekledere schoen was een choco pipo van magnanni, gevolgd door een suede single monk van magnanni. Hier heb ik me vanaf het begin prettig bij gevoeld, en draag ze nog steeds met veel plezier.

Dit verhaaltje klinkt wel een beetje gay, maargoed ](*,)

Ik heb intussen al een mailtje naar Sandro gestuurd, en uitgelegd dat ik een beetje misleidt was door een mooie foto van José van de loafer.  Ik heb hierin ook gevraagd of ik ze zou kunnen ruilen.
Hopelijk moet ik de verzending deze keer ook niet zelf betalen, maar als dat zo is, dan is het maar zo.  Ik wil het niet riskeren om met een schoen te zitten die ik eigenlijk niet mooi vind, en daarom nooit aandoe.
Dat heb ik al meegemaakt met mijn van Bommels, en dat zou ik liever niet weer meemaken. 
De single monk lijkt me dan ook beter, ik heb al eens een schoen aangehad op dezelfde leest, en dat zag er redelijk uit.  Het model vond ik niet helemaal perfect, dus ik denk dat een Single monk wel mooier zal zijn.
Het enige dat ik niet zo geweldig vind aan die Single Monk is de rubberen zool gemengd met een leren zool.  Het feit dat de zool slecht half rubber is, biedt volgens mij wel de mogelijkheid om ze te laten verzolen naar een volledig leren zool. 

Swann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #368 Gepost op: 27 juni 2012 - 13:03:50
Raar topic aan het worden dit. Meer foto's, minder terugsturen.

Jo

• Gebruiker+
  • Gebruiker
  • *
    • Bekijk profiel
Reactie #369 Gepost op: 27 juni 2012 - 13:11:50

427

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #370 Gepost op: 27 juni 2012 - 13:20:28
Over twee tot drie weken komen mijn MTO-monks binnen. Ik wilde de 'classico'-lijn ook eens proberen, dus ik heb gisteren ook een paar RTW-monks besteld. T.z.t. maak ik een paar vergelijkende foto's. Wel zo handig.

Ben vooral benieuwd naar je ervaringen t.o.v. C&J Handgrade en Alfred Sargent.

Leone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #371 Gepost op: 27 juni 2012 - 13:25:58
Toonde Jordi dan een single monk in suède?  :?  Of bedoel je die Single monk waarvan ik een foto heb gepost?
Ik denk ook dat ik nog niet toe ben aan dit soort loafers (een iets slanker, spitser paar misschien wel), ik voel me een beetje zoals een oude vent die aan de open haard een boekje zit te lezen.

Ik denk dat die dubbele monk sowieso niet op voorraad is, dus dan zou het de Single monk worden.

Deze SB monk bedoelde ik maar dan in suede zoals Jordi opperde:
http://www.stijlforum.nl/SMF/index.php/topic,7634.msg452197.html#msg452197

De andere SB monk is zoals de loafer: 13 in een dozijn en dan is de "jordi" monk toch een stuk spannender.
„Style is very personal.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

jordi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #372 Gepost op: 27 juni 2012 - 13:34:40
Ze nemen MTO pas weer aan vanaf 1 augustus en de levertijd is dan zo'n 12 weken.
Een arm mens past bijna alles, een rijke heeft moeilijke maten

Velponi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #373 Gepost op: 27 juni 2012 - 13:52:54
Raar topic aan het worden dit. Meer foto's, minder terugsturen.

Juist. Gewoon gaan dragen die loafers, is echt niks mis mee.

Leone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #374 Gepost op: 27 juni 2012 - 13:54:00
Ze nemen MTO pas weer aan vanaf 1 augustus en de levertijd is dan zo'n 12 weken.

De prijs van het succes, of gewoon vakantietijd?  :wink:
„Style is very personal.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“