Auteur Topic: Edward Green  (425780 keer gelezen)

Migliore

• Gebruiker
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
    • www.pierrecorthay.blogspot.com
Edward Green - Deel I
Reactie #90 Gepost op: 10 februari 2006 - 15:45:48
Citaat van: "C&A"
Citaat van: "Migliore"

Dat is de Oundle !!!!!

Maar wat ook kan is dat er een naamswijziging heeft plaats gevonden.
Dat gebeurt wel eens vaker. oftewel de Stowe = Oundle

Volgens mij zit er toch wel een verschil tussen deze twee modellen. Bij de oundle loopt de "flap" over die over het geleng valt eerst iets naar binnen, en loopt vervolgens weer naar buiten. Een soort halve maan. Bij de stowe loop die flap ietsje omhoog en dan naar buiten. Heb het proberen aan te geven in deze plaatjes.

Oh nu zie ik het... das misschien een alternatief!!
Tnx!!!
Winnaar: SF-schoen van het jaar 2008 - Derby: Corthay Arca

Pierre Corthay on Blogspot

Jason

• Gast
Edward Green - Deel I
Reactie #91 Gepost op: 10 februari 2006 - 15:57:11
Deze Stowe is toch Edward Green for RL purple lable? Die foto heb ik vaker gezien, volgens mij staat er RL op de spanners. Niet dat het uitmaakt, vooral die Stowe vind ik prachtig.

Migliore als je de Stowe koopt vind ik je echt een held!

Satyr

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Edward Green - Deel I
Reactie #92 Gepost op: 10 februari 2006 - 21:30:21
Citaat van: "Vodka"
Als je toch bij Sir Max ben loop dan gelijk even bij Skins binnen (zelfde buurt). Lekkere geurtjes 8)

Kreeg al van een bepaald iemand een PM met het advies in de 9 straatjes te gaan kijken. Ook bij Skins bv.... Hebben ze daar ook Aqua di Parma?

Eerste post en meteen off-topic: Men loopt binnen bij de Bijenkorf te Rotterdam en zie daar: een bescheiden AdP-stand, zowel de gele als de blauwe lijn 8)

Looking to improve

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Edward Green - Deel I
Reactie #93 Gepost op: 10 februari 2006 - 22:51:39
Oh nu zie ik het... das misschien een alternatief!!
Tnx!!!

Anytime...  8)

MtB
Waar zal ik nu eens niet op reageren...

Migliore

• Gebruiker
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
    • www.pierrecorthay.blogspot.com
Edward Green - Deel I
Reactie #94 Gepost op: 11 februari 2006 - 10:15:24
Citaat van: "Jason"
Deze Stowe is toch Edward Green for RL purple lable? Die foto heb ik vaker gezien, volgens mij staat er RL op de spanners. Niet dat het uitmaakt, vooral die Stowe vind ik prachtig.

Maar wel een arme held... Die Ladbroke kost me waarschijnlijk al ħEUR 825,-   :?  :cry:  8-[
Winnaar: SF-schoen van het jaar 2008 - Derby: Corthay Arca

Pierre Corthay on Blogspot

Merlino

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Edward Green - Deel I
Reactie #95 Gepost op: 11 februari 2006 - 11:34:05
Citaat van: "Jason"

Maar wel een arme held... Die Ladbroke kost me waarschijnlijk al ħEUR 825,-   :?  :cry:  8-[

:shock: Voor 55E meer had je Berluti gehad!
"It takes a man to suffer ignorance, and smile" - Gordon Sumner

Alboreto

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Edward Green - Deel I
Reactie #96 Gepost op: 11 februari 2006 - 11:52:17
Citaat van: "Merlino"

Maar wel Berluti by StefanoBi. 880 euro voor Blake gemaakte skuunkes, dure hobby. Het patina is wel erg mooi natuurlijk en het leer is ook van goede kwaliteit, maar ik denk dat je bij Berluti te veel voor de naam betaalt. 880 lijkt mij eigenlijk nog vrij weinig, ik dacht dat Berluti zo rond de 1000 zat.
esus saves, George Nelson withdraws!

Merlino

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Edward Green - Deel I
Reactie #97 Gepost op: 11 februari 2006 - 11:54:07
Citaat van: "Alboreto"

Maar wel Berluti by StefanoBi. 880 euro voor Blake gemaakte skuunkes, dure hobby. Het patina is wel erg mooi natuurlijk en het leer is ook van goede kwaliteit, maar ik denk dat je bij Berluti te veel voor de naam betaalt.

Berluti per StefanoBi of Berluti da StefanoBi? (het laatste betekent dat ze gemaakt zijn door StefanoBi, het eerste dat ze gemaakt zijn voor StefanoBi). Op de Berluti site staan de clubs die hier toch al menigmaal bejubeld zijn voor 880E.

FFW

• Gast
Edward Green - Deel I
Reactie #98 Gepost op: 11 februari 2006 - 13:08:38
edward green is top! waarom zou berluti beter zijn?

Merlino

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Edward Green - Deel I
Reactie #99 Gepost op: 11 februari 2006 - 13:19:40
Berluti is zeker niet beter maar ik vind het persoonlijk veel mooiere schoenen en veel exclusiever.

FFW

• Gast
Edward Green - Deel I
Reactie #100 Gepost op: 11 februari 2006 - 13:29:26
Ik denk dat een edward green er na 5 jaar veel beter uitziet dan een berluti. Berluti wordt elke dag lelijker een green niet.

Vortex

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Edward Green - Deel I
Reactie #101 Gepost op: 11 februari 2006 - 13:36:20
Citaat van: "FFW"
Ik denk dat een edward green er na 5 jaar veel beter uitziet dan een berluti. Berluti wordt elke dag lelijker een green niet.

Hoeveel Berluti's heb jij gehad dan?

Alboreto

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Edward Green - Deel I
Reactie #102 Gepost op: 11 februari 2006 - 13:40:45
Citaat van: "Alboreto"

Maar wel Berluti by StefanoBi. 880 euro voor Blake gemaakte skuunkes, dure hobby. Het patina is wel erg mooi natuurlijk en het leer is ook van goede kwaliteit, maar ik denk dat je bij Berluti te veel voor de naam betaalt.

Berluti per StefanoBi of Berluti da StefanoBi? (het laatste betekent dat ze gemaakt zijn door StefanoBi, het eerste dat ze gemaakt zijn voor StefanoBi). Op de Berluti site staan de clubs die hier toch al menigmaal bejubeld zijn voor 880E.

Ik had mezelf al gecorrigeerd.  :) De schoenen zijn geproduceerd door StefanoBi voor Berluti. Er is niets mis met StefanoBi, maar als je over 800 euro of meer praat koop ik liever een paar schoenen werkelijk gemaakt door de fabrikant die ook naamgever van het merk is dan van een fabrikant die de produktie uitbesteedt aan een andere fabrikant die ik geloof de schoenen voor alle merken onder de LVMH paraplu produceert. En natuurlijk gebruikt StefanoBi voor Berluti schoenen ander leer dan voor de eigen StefanoBi schoenen die de helft kosten. Maar bij Green koop je Engelse schoenen die in Engeland door Britten worden gemaakt. Bij Berluti koop je Franse schoenen die in Italie worden geproduceerd. Tot begin jaren '90 werd Berluti RTW gewoon in Frankrijk gemaakt. Ik houd niet van outsourcen door multinationals. Maak die schoenen dan maar gewoon duurder. De enige echte Berluti's voor mij zijn de bespoke modellen die wel in Frankrijk worden gemaakt. Nu betaal je heel veel voor de naam terwijl het enige "Berluti aan die schoenen" het ontwerp is.

De Alessandro wholecut en een andere wholecut zijn de enige modellen van Berluti RTW die de moeite waard zijn. De rest is gewoontjes tot butt ugly. De finish van de schoenen is bijzonder, maar voor 880 euro koop je 2 paar Santoni's die er imho niet veel slechter uitzien. Qua constructie is er dan ook geen verschil. Wil je kwaliteit, dan kies je beter voor Edward Green.

Ik wil hier nog aan toevoegen dat Berluti als het niet was overgenomen door LVMH waarschijnlijk niet of minder snel met StefanoBi in zee zou zijn gegaan om de produktie aan uit te besteden.

Merlino

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Edward Green - Deel I
Reactie #103 Gepost op: 11 februari 2006 - 13:47:07
Over het teveel betalen voor de naam: dat ben ik volledig met je eens. Maar dat doen we hier voor wel meer merken, niet? :-k Maakt ook niet uit, iets is waard wat men ervoor wil betalen...

Overigens vind ik de alessandro wholecut erg mooi maar zeker niet het enige mooie Berluti model!

Alboreto

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Edward Green - Deel I
Reactie #104 Gepost op: 11 februari 2006 - 13:57:44
Over het teveel betalen voor de naam: dat ben ik volledig met je eens. Maar dat doen we hier voor wel meer merken, niet? :-k Maakt ook niet uit, iets is waard wat men ervoor wil betalen...

Overigens vind ik de alessandro wholecut erg mooi maar zeker niet het enige mooie Berluti model!

Natuurlijk, dat is onderdeel van het spel om het zo maar eens te zeggen. Het hoort erbij. Ik geloof dat je er van mag uitgaan dat de werkelijke produktiekosten van een paar schoenen minder dan de helft van de verkoopprijs bedragen. En er is niets mis met betalen voor een naam als dat er voor zorgt dat de schoenen niet door diegenen wordt gedragen die jou zouden doen besluiten ze dan maar niet meer te dragen. Als half mannelijk Nederland Santoni zou dragen zou het voor mij niet meer hoeven. Het zorgt er voor dat een fabrikant kan blijven bestaan en ook in de toekomst schoenen kan maken die jij als consument wil dragen (en zelf niet zou kunnen produceren of je moet wel heel handig zijn).

Ik vind zeker niet alle modellen van Green mooi, maar wel meer dan van Berluti. En ik denk dat Green meer bang for the buck geeft dan Berluti. Maar als je naar de totale collecties kijkt, denk ik niet dat het merken zijn die elkaar echt beconcurreren, althans niet in het RTW segment. Green is meer voor zakenmensen (en wannabees  :wink: ) en Berluti lijkt me meer iets voor mensen die het helemaal gemaakt hebben en om die reden lak kunnen hebben aan conventies, en voor kunstenaars en andere creatieven voor wie sowieso andere regels gelden.