Auteur Topic: Edward Green  (425776 keer gelezen)

Migliore

• Gebruiker
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
    • www.pierrecorthay.blogspot.com
Edward Green - Deel I
Reactie #105 Gepost op: 11 februari 2006 - 14:09:02
Citaat van: "FFW"
edward green is top! waarom zou berluti beter zijn?
:-({|=  =D>
Winnaar: SF-schoen van het jaar 2008 - Derby: Corthay Arca

Pierre Corthay on Blogspot

Migliore

• Gebruiker
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
Edward Green - Deel I
Reactie #106 Gepost op: 11 februari 2006 - 14:12:23
Citaat van: "Alboreto"
Citaat van: "Merlino"
Over het teveel betalen voor de naam: dat ben ik volledig met je eens. Maar dat doen we hier voor wel meer merken, niet? :-k Maakt ook niet uit, iets is waard wat men ervoor wil betalen...

Overigens vind ik de alessandro wholecut erg mooi maar zeker niet het enige mooie Berluti model!

Natuurlijk, dat is onderdeel van het spel om het zo maar eens te zeggen. Het hoort erbij. Ik geloof dat je er van mag uitgaan dat de werkelijke produktiekosten van een paar schoenen minder dan de helft van de verkoopprijs bedragen. En er is niets mis met betalen voor een naam als dat er voor zorgt dat de schoenen niet door diegenen wordt gedragen die jou zouden doen besluiten ze dan maar niet meer te dragen. Als half mannelijk Nederland Santoni zou dragen zou het voor mij niet meer hoeven. Het zorgt er voor dat een fabrikant kan blijven bestaan en ook in de toekomst schoenen kan maken die jij als consument wil dragen (en zelf niet zou kunnen produceren of je moet wel heel handig zijn).

Ik vind zeker niet alle modellen van Green mooi, maar wel meer dan van Berluti. En ik denk dat Green meer bang for the buck geeft dan Berluti. Maar als je naar de totale collecties kijkt, denk ik niet dat het merken zijn die elkaar echt beconcurreren, althans niet in het RTW segment. Green is meer voor zakenmensen (en wannabees  :wink: ) en Berluti lijkt me meer iets voor mensen die het helemaal gemaakt hebben en om die reden lak kunnen hebben aan conventies, en voor kunstenaars en andere creatieven voor wie sowieso andere regels gelden.

Ook ik vind niet alles van Green mooi hoor. Mijn gevoel zegt nog altijd Santoni, vanwege de mooie leesten. Maar oms een iets degelijk brits te proberen toch voor Green gekozen, maar dan wel de slankste en modernste leest. Daarom MTO, kon het model dan zelf kiezen bij de juiste leest!!

Migliore

• Gebruiker
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
Edward Green - Deel I
Reactie #107 Gepost op: 11 februari 2006 - 20:39:59
Citaat van: "Migliore"
Citaat van: "Jason"
Deze Stowe is toch Edward Green for RL purple lable? Die foto heb ik vaker gezien, volgens mij staat er RL op de spanners. Niet dat het uitmaakt, vooral die Stowe vind ik prachtig.

Migliore als je de Stowe koopt vind ik je echt een held!

Maar wel een arme held... Die Ladbroke kost me waarschijnlijk al ħEUR 825,-   :?  :cry:  8-[

:shock: Voor 55E meer had je Berluti gehad!

Tja en ga zo maar door, en uiteindelijk kan ik bespoke Lobb kopen

Camiceria

• Gebruiker
  • Respect Perry
    • Bekijk profiel
Edward Green - Deel I
Reactie #108 Gepost op: 11 februari 2006 - 20:46:58
Uiteindelijk sowieso wel denk ik Migliore :D
Cami schrijft een blogje op www.heerlijkbynvn.blogspot.com

Hobson: 'Ah yes, Arthur, bathing is a lonely business.' Arthur: 'Except for fish. Fish all bathe together.'

Migliore

• Gebruiker
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
Edward Green - Deel I
Reactie #109 Gepost op: 11 februari 2006 - 21:54:42
Citaat van: "Camiceria"
Uiteindelijk sowieso wel denk ik Migliore :D

Mmmmm.. denk het toch niet hoor. Die grens ligt me toch echt te hoog!
Weet je, EUR 825,- is wel gewoon 1820 ouderwetse guldentjes!! Niet mis zou ik zeggen voor RTW (MTO is in principe gewoon RTW, maar je mag zelf enkele dingetjes bepalen)

Eli

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Edward Green - Deel I
Reactie #110 Gepost op: 11 februari 2006 - 22:23:23
Deze Stowe is toch Edward Green for RL purple lable? Die foto heb ik vaker gezien, volgens mij staat er RL op de spanners. Niet dat het uitmaakt, vooral die Stowe vind ik prachtig.

Migliore als je de Stowe koopt vind ik je echt een held!

Maar wel een arme held... Die Ladbroke kost me waarschijnlijk al ħEUR 825,-   :?  :cry:  8-[

:shock: Voor 55E meer had je Berluti gehad!

Tja en ga zo maar door, en uiteindelijk kan ik bespoke Lobb kopen

Uiteindelijk koop ik er liever een leuke vakantie van ;) normaal heb ik vrij weinig scrupules aangaande smakken geld uitgeven maar er is inderdaad een grens, dat ben ik roerend met je eens!
T don't mean a thing if IT ain't got that swing.

Jason

• Gast
Edward Green - Deel I
Reactie #111 Gepost op: 12 februari 2006 - 23:39:38

deze lijken op de Stowe, het zijn echter Wakely's, volgens de website waar ik de foto's vandaan heb. Zie hier de RL spanners.

Migliore

• Gebruiker
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
Edward Green - Deel I
Reactie #112 Gepost op: 13 februari 2006 - 07:15:51

deze lijken op de Stowe, het zijn echter Wakely's, volgens de website waar ik de foto's vandaan heb. Zie hier de RL spanners.

Dan ga ik toch weer vermoeden dat de Stowe van Edward Green een voorloper is van de Oundle en dat ze het model Stowe aan RL hebben verkocht/uitgeleend en dat RL ze onder de naam Wakely uitgeeft :roll:
Iemand hier die deze gedachte kan delen?!

C&A

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Edward Green - Deel I
Reactie #113 Gepost op: 13 februari 2006 - 11:46:45
Dan ga ik toch weer vermoeden dat de Stowe van Edward Green een voorloper is van de Oundle en dat ze het model Stowe aan RL hebben verkocht/uitgeleend en dat RL ze onder de naam Wakely uitgeeft :roll:

Volgens mij is Wakely weer ander model dan Stowe en Oundle

Als ik mij goed herinner is de Oundle wel bedoeld als opvolger van Stowe. Maar bij de afgelopen sale en de sale van zomer 2005 stonden beide modellen iig nog bij Burlington Arcade winkel, en is stowe nog steeds te bestellen.
Kastopruiming, dassen van Tie your Tie, Passaggio, Sozzi, Rubinacci, Classico Como

http://www.stijlforum.nl/SMF/index.php?topic=8878.new#new

Migliore

• Gebruiker
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
Edward Green - Deel I
Reactie #114 Gepost op: 13 februari 2006 - 13:10:29
Citaat van: "C&A"

Volgens mij is Wakely weer ander model dan Stowe en Oundle

Als ik mij goed herinner is de Oundle wel bedoeld als opvolger van Stowe. Maar bij de afgelopen sale en de sale van zomer 2005 stonden beide modellen iig nog bij Burlington Arcade winkel, en is stowe nog steeds te bestellen.

Maar de Stowe in het middelste plaatje heeft wel de zelfde RL spanners als de Wakely rechts?!?

Eli

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Edward Green - Deel I
Reactie #115 Gepost op: 13 februari 2006 - 13:25:25
Volgens mij zijn die 2 rechtsen ook dezelfde schoenen, het lijntje lijkt wel anders te lopen maar dit ligt mijns inziens aan de hoek van de foto.
T don't mean a thing if IT ain't got that swing.

C&A

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Edward Green - Deel I
Reactie #116 Gepost op: 13 februari 2006 - 14:16:11
Maar de Stowe in het middelste plaatje heeft wel de zelfde RL spanners als de Wakely rechts?!?

Ik denk dat alleen Edward Green zelf licht in deze duisternis kan scheppen.

Misschien moet je even informeren bij

edwardg AT powernet.co.uk

Ik ben benieuwd

Citaat van: "Jest_one"
Volgens mij zijn die 2 rechtsen ook dezelfde schoenen, het lijntje lijkt wel anders te lopen maar dit ligt mijns inziens aan de hoek van de foto.

Ze hebben inderdaad dezelfde spanners, maar aan de andere kant hebben de schoenen zelf weer een heel andere kleur. Misschien is het hetzelfde model, het is in elk geval een andere uitvoering.
Kastopruiming, dassen van Tie your Tie, Passaggio, Sozzi, Rubinacci, Classico Como

http://www.stijlforum.nl/SMF/index.php?topic=8878.new#new

Jason

• Gast
Edward Green - Deel I
Reactie #117 Gepost op: 13 februari 2006 - 20:25:02

dit zijn de overige foto's, het gaat dus inderdaad om een Ralph Lauren model, maar de foto's zijn getiteld edward green - wakely monkstraps...

Migliore

• Gebruiker
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
Edward Green - Deel I
Reactie #118 Gepost op: 14 februari 2006 - 07:27:06

dit zijn de overige foto's, het gaat dus inderdaad om een Ralph Lauren model, maar de foto's zijn getiteld edward green - wakely monkstraps...

Mistery solved =D>

Alboreto

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Edward Green Ladbroke MTO
Reactie #119 Gepost op: 20 maart 2006 - 19:16:49
Gisteren mijn Made to Order Ladbroke's opgehaald bij Sir Max. Kleur Burnt Pine Antique, leest 808. De leest wijkt dus af van de standaard leest (888). Verder heb ik gekozen voor een lichte finish van hak en zool. Bij de RTW-versie is het contrast tussen de burnt pine kleur van het bovenwerk en de kleur van de hak en zool groter. Ik vind de schoen er harmonieuzer uitzien wanneer dit kleurverschil minder groot is.

1.

2.

3.

en tot slot

4.

Ik ben er erg blij mee (en dazzzun understatement. Ik voel me al half Brits). :D
esus saves, George Nelson withdraws!