Auteur Topic: Edward Green  (401088 keer gelezen)

C&A

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.851
    • Bekijk profiel
Edward Green - Deel I
Reactie #30 Gepost op: 08 februari 2006 – 12:33:59
Citaat van: "Jason"
Voorbeel van een sunken metal toe tip, op een paar Lobb Paris, niet van mij.


Ziet er niet erg "sunken" uit. Weet jij of dit "af fabriek" is, of er later door een schoenmaker is opgeprutst?
Kastopruiming, dassen van Tie your Tie, Passaggio, Sozzi, Rubinacci, Classico Como

http://www.stijlforum.nl/SMF/index.php?topic=8878.new#new

Jason

  • Gast
Edward Green - Deel I
Reactie #31 Gepost op: 08 februari 2006 – 12:48:18
Nee ik weet niet of dit af fabriek is, idd is dit niet verzonken.

Napoleon

  • Gast
Edward Green - Deel I
Reactie #32 Gepost op: 08 februari 2006 – 14:10:19
Zon metal toe tip lijkt me ideaal, dat is ook bij mijn schoenen de voornaamste slijtplek. Hebben gewone schoenmakers dat ook?

C&A

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.851
    • Bekijk profiel
Edward Green - Deel I
Reactie #33 Gepost op: 08 februari 2006 – 14:19:50
Citaat van: "Napoleon"
Hebben gewone schoenmakers dat ook?


ja

ben er niet zo'n fan van. maakt tikkend geluid. beetje tapdanser. maar er zijn ook mensen die er bij zweren. toen ik in parijs rondsnuffelde bij altan bottier bleek dat ook hij een adept was van het metalen plaatje. volgens eigen zeggen verkocht hij bijna alleen maar schoenen met zo'n beschermstukje en verzekerde hij mij dat ze naganoeg geen geluid zouden veroorzaken. maar omdat ik uiteindelijk besloot schoenen bij marc guyot te kopen kan ik verder niet uit ervaring spreken.
Kastopruiming, dassen van Tie your Tie, Passaggio, Sozzi, Rubinacci, Classico Como

http://www.stijlforum.nl/SMF/index.php?topic=8878.new#new

Napoleon

  • Gast
Edward Green - Deel I
Reactie #34 Gepost op: 08 februari 2006 – 14:21:09
ok, dank je

ga morgen even langs de schoenmaker vragen wat de mogelijkheden zijn, dan kan ik meteen posten hoe het loopt..

Alboreto

  • Gebruiker
  • Berichten: 374
    • Bekijk profiel
Prijzen MTO en 808/888 leest
Reactie #35 Gepost op: 08 februari 2006 – 19:21:53
At Migliore: de meeste Greens kosten 699 euro. Voor MTO komt daar zoals Looking to improve al aangeeft 15% bij. Dit is bij Shoes & Shirts zo (al gaven ze daar aan dat EG eigenlijk 20% rekent, en dat S&S de koper dus tegemoet komt. Misschien rekende S&S vroeger wel gewoon 20%; ik weet niet of jij daar op doelt, Looking to improve?). Bij Sir Max is het gewoon 15% en wordt over sponseren e.d. niet gesproken. Hoe dan ook, je bent dus rond de 800 euro kwijt voor de meeste MTO Greens. De Dover en varianten daarop (dus de Norwegians - en daarmee doel ik op de maakwijze van het bovenwerk, de schoenen zijn Goodyear gemaakt) kosten RTW 769 euro. Ik kan ook bevestigen dat het mogelijk is om de linker- of de rechterschoen een halve maat groter te bestellen bij MTO.

Wat de 808 leest betreft: die is slechts als MTO leverbaar en je kunt hem passen bij Sir Max. Ik weet niet of S&S deze leest heeft staan. Ik zou je adviseren de verschillende leesten echt te passen want als je over dergelijke bedragen praat wil je ook wat echt het beste past. Ik wilde eigenlijk de triple eight, maar de instep van die leest bleek te ruim, dat was gewoon niet mooi. De instep van de 808, welke eigenlijk een "moeilijker" leest is, daarom is hij ook geschrapt uit het RTW-programma van Green, sloot wel mooi aan. Als ik de 808 niet had kunnen passen, had ik genoegen genomen met de 888 en was ik er vermoedelijk later achter gekomen dat ik net niet de beste keus had gemaakt. Dat lijkt mij een vervelend gevoel. Ik krijg mijn schoenen overigens pas in de tweede helft van maart. De levertijd is ongeveer 3 maanden, dat is wel iets om rekening mee te houden. Als ik de schoenen heb, zal ik wel foto's posten want volgens mij (maar smaken verschillen natuurlijk) worden ze bijzonder mooi.
esus saves, George Nelson withdraws!

Migliore

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.373
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
    • www.pierrecorthay.blogspot.com
Re: Prijzen MTO en 808/888 leest
Reactie #36 Gepost op: 08 februari 2006 – 20:02:11
Citaat van: "Alboreto"
At Migliore: de meeste Greens kosten 699 euro. Voor MTO komt daar zoals Looking to improve al aangeeft 15% bij. Dit is bij Shoes & Shirts zo (al gaven ze daar aan dat EG eigenlijk 20% rekent, en dat S&S de koper dus tegemoet komt. Misschien rekende S&S vroeger wel gewoon 20%; ik weet niet of jij daar op doelt, Looking to improve?). Bij Sir Max is het gewoon 15% en wordt over sponseren e.d. niet gesproken. Hoe dan ook, je bent dus rond de 800 euro kwijt voor de meeste MTO Greens. De Dover en varianten daarop (dus de Norwegians - en daarmee doel ik op de maakwijze van het bovenwerk, de schoenen zijn Goodyear gemaakt) kosten RTW 769 euro. Ik kan ook bevestigen dat het mogelijk is om de linker- of de rechterschoen een halve maat groter te bestellen bij MTO.

Wat de 808 leest betreft: die is slechts als MTO leverbaar en je kunt hem passen bij Sir Max. Ik weet niet of S&S deze leest heeft staan. Ik zou je adviseren de verschillende leesten echt te passen want als je over dergelijke bedragen praat wil je ook wat echt het beste past. Ik wilde eigenlijk de triple eight, maar de instep van die leest bleek te ruim, dat was gewoon niet mooi. De instep van de 808, welke eigenlijk een "moeilijker" leest is, daarom is hij ook geschrapt uit het RTW-programma van Green, sloot wel mooi aan. Als ik de 808 niet had kunnen passen, had ik genoegen genomen met de 888 en was ik er vermoedelijk later achter gekomen dat ik net niet de beste keus had gemaakt. Dat lijkt mij een vervelend gevoel. Ik krijg mijn schoenen overigens pas in de tweede helft van maart. De levertijd is ongeveer 3 maanden, dat is wel iets om rekening mee te houden. Als ik de schoenen heb, zal ik wel foto's posten want volgens mij (maar smaken verschillen natuurlijk) worden ze bijzonder mooi.


Bedankt voor de heldere tips!!
Bij S&S staan inderdaar de 202, de 808 en de 888. Ik kan dus naar hartenlust passen en voelen wat het beste zit! :D
Winnaar: SF-schoen van het jaar 2008 - Derby: Corthay Arca


Pierre Corthay on Blogspot

gusto napolitano

  • Gebruiker
  • Berichten: 18.177
    • Bekijk profiel
Edward Green - Deel I
Reactie #37 Gepost op: 08 februari 2006 – 20:03:10
Ben je van plan er een paar te laten maken Migliore.
Support your local Mikey Fuoco chapter.

Migliore

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.373
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
    • www.pierrecorthay.blogspot.com
Edward Green - Deel I
Reactie #38 Gepost op: 08 februari 2006 – 20:08:59
Citaat van: "gusto napolitano"
Ben je van plan er een paar te laten maken Migliore.


Moet bekennen dat ik er wel heel sterk over aan het denken ben!
Het feit dat je kunt kiezen wat je zelf wil, spreekt me erg aan. Tja, en dat budget..... mmm Ik schijn in maart weer een goede bonus over 2005 te krijgen, dus het makkelijk kunnen!
Winnaar: SF-schoen van het jaar 2008 - Derby: Corthay Arca


Pierre Corthay on Blogspot

Migliore

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.373
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
    • www.pierrecorthay.blogspot.com
Edward Green - Deel I
Reactie #39 Gepost op: 08 februari 2006 – 20:14:13
Ik ben morgen in amsterdam, bij welke zwartjens moet ik zijn? OP het gelderland plein? of de utrechtsestraat? Welke ligt het dichtst bij Oger?
En hoe ver is het naar sir max vanaf Oger?
Winnaar: SF-schoen van het jaar 2008 - Derby: Corthay Arca


Pierre Corthay on Blogspot

Looking to improve

  • Gebruiker
  • Berichten: 421
    • Bekijk profiel
Edward Green - Deel I
Reactie #40 Gepost op: 08 februari 2006 – 20:30:50
Citaat van: "C&A"
MtB, heb je daar een foto van?

't lijkt heel erg op de foto die Jason al plaatste, maar dit is af fabriek van EG:

en om het verzinken te laten zien:
.

Het paar waarvan hier één schoen in beeld is, heb ik nu een jaar. Het grote voordeel voor mij is inderdaad -en zoals C&A al schrijft- het tegengaan van slijtage. Dat doet het wat mij betreft érg goed. Ik wil niet anders meer. Het tikkende geluid vind ik erg meevallen. Af en toe als ik een stenen trap oploop, maar meer niet. Ook parketvloeren kan ik gewoon overheen zonder die te beschadigen... 't Enige was dat ik in het begin af en toe met de neus van mijn schoen 'weggleed' maar toen de schoenen wat meer waren ingelopen had ik ook daar geen last meer van.

Citaat van: "Alboreto"
Dit is bij Shoes & Shirts zo (al gaven ze daar aan dat EG eigenlijk 20% rekent, en dat S&S de koper dus tegemoet komt. Misschien rekende S&S vroeger wel gewoon 20%; ik weet niet of jij daar op doelt, Looking to improve?).

Nee, ik meen me te herinneren dat S&S vroeger nog meer sponsorde en een vaste toeslag van €50,00 (of daaromtrent) hanteerde. 't Was in ieder geval wel voordeliger dan de toeslag van EG...

Citaat van: "Alboreto"
Ik zou je adviseren de verschillende leesten echt te passen want als je over dergelijke bedragen praat wil je ook wat echt het beste past.

Hier sluit ik me van harte bij aan. Ga eerst passen en zorg dat je goed advies krijgt! Sterker nog: wellicht is een trip naar A'dam de moeite waard. Sir Max heeft in aanvulling op de leesten die S&S heeft staan volgens mij ook nog de 606 en de 82. 't Verbaast me overigens dat S&S de 606 niet (meer) heeft. De 82 is overigens alleen interessant als je een ronde neus wil.

Zie hier voor een klein overzichtje van beschikbare leestvormen. De 808 zit tussen de 606 en de 888 in.

MtB
Waar zal ik nu eens niet op reageren...

gusto napolitano

  • Gebruiker
  • Berichten: 18.177
    • Bekijk profiel
Edward Green - Deel I
Reactie #41 Gepost op: 08 februari 2006 – 20:32:12
Citaat van: "Migliore"
Ik ben morgen in amsterdam, bij welke zwartjens moet ik zijn? OP het gelderland plein? of de utrechtsestraat? Welke ligt het dichtst bij Oger?
En hoe ver is het naar sir max vanaf Oger?
Volgens mij kan je beter in de utrechtsestraat zijn is ook wat meer in de buurt van sir max om het zo maar te zeggen.
Support your local Mikey Fuoco chapter.

Migliore

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.373
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
    • www.pierrecorthay.blogspot.com
Edward Green - Deel I
Reactie #42 Gepost op: 08 februari 2006 – 20:35:52
Citaat van: "gusto napolitano"
Citaat van: "Migliore"
Ik ben morgen in amsterdam, bij welke zwartjens moet ik zijn? OP het gelderland plein? of de utrechtsestraat? Welke ligt het dichtst bij Oger?
En hoe ver is het naar sir max vanaf Oger?
Volgens mij kan je beter in de utrechtsestraat zijn is ook wat meer in de buurt van sir max om het zo maar te zeggen.


Tnx :!:
Kan ik beter naar sirmax gaan?
Winnaar: SF-schoen van het jaar 2008 - Derby: Corthay Arca


Pierre Corthay on Blogspot

Jacob

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.233
    • Bekijk profiel
Edward Green - Deel I
Reactie #43 Gepost op: 08 februari 2006 – 20:39:41
Citaat van: "Migliore"
Citaat van: "gusto napolitano"
Citaat van: "Migliore"
Ik ben morgen in amsterdam, bij welke zwartjens moet ik zijn? OP het gelderland plein? of de utrechtsestraat? Welke ligt het dichtst bij Oger?
En hoe ver is het naar sir max vanaf Oger?
Volgens mij kan je beter in de utrechtsestraat zijn is ook wat meer in de buurt van sir max om het zo maar te zeggen.


Tnx :!:
Kan ik beter naar sirmax gaan?


Als je een schoenengek zoekt wel, sowieso is sir max meer een bezoekje waard vanuit maastricht dan zwartjes.

SM is te lopen vanaf het centraal, voor Oger tram 2 of 5.

Alboreto

  • Gebruiker
  • Berichten: 374
    • Bekijk profiel
Edward Green - Deel I
Reactie #44 Gepost op: 08 februari 2006 – 20:39:41
Sir Max heeft veel meer modellen Green dan Zwartjes. Ik zou naar Sir Max gaan.
esus saves, George Nelson withdraws!