De modellen van Green zijn wat behoudender dan die van bijvoorbeeld Santoni. Het zijn echte klassiekers. Als je een beetje om je heen kijkt zul je zien dat vrijwel iedere fabrikant, en zeker de Britse en van origine Britse (JLP), zijn eigen twist aan die klassieke modellen geeft. Die modellen zijn grotendeels voor de Tweede Wereldoorlog ontworpen door de toentertijd toonaangevende bespoke schoenmakers. Wat mij aanspreekt aan Green is dat ik, als ik over 10-15 jaar dit paar finaal heb versleten, gewoon weer hetzelfde model Ladbroke kan kopen. Santoni heeft natuurlijk ook zijn klassiekers (de suede chukka keert elk seizoen terug en zo zijn er ongetwijfeld meer modellen), maar het is naar mijn mening toch meer een modemerk. Ik vind zeker niet elk model van Green mooi, zoals ik zeker niet elk model van Santoni mooi vindt. Met Crockett & Jones heb ik gek genoeg bijna niets (2 of 3 modellen die ik wel zou willen kopen). Het is gewoon een kwestie van smaak. Misschien denk je er over een paar jaar anders over, misschien niet. Ik zal het je niet aanrekenen.