Ook hier even een kleine bijdrage van mijn kant.
Zoals eerder is gebleken zal mijn stijl niet helemaal alom geaccepteerd worden hier, maar verschil zal er altijd zijn.
Na aanschaf van mijn eerste 'fatsoenlijke' zonnebril, de Tom Ford, sloeg het virus toe en sindsdien heb ik besloten mijn collectie uit te gaan breiden.
Ik geloof niet dat er een zonnebril is die bij elk van mijn kleding stijlen past. Van een brakke zondag morgen tot een formal feestje. Vandaar dat ik meerder brillen heb en wil gaan kopen. Daarbij moet ik wel zeggen dat ik een zeer specifieke smaak heb en ook nog eens veel zonnebrillen mij niet staan. Dat maakt de keus niet bepaald overweldigend.
Voor mensen regio Den Bosch: al mijn zonnebrillen haal ik overigens bij
Van Warmerdam. Uitstekende service, mooie collectie brillen (niet alle topmerken, though) en zeker de moeite waard eens te bezichtigen.
Genoeg geklets: foto's!
Tom Ford.Daar krijg je net zoals vele, zo niet alle, Gucci artikelen een mooi boekje bij met de historie van het merk.
Het is een redelijk strakke zonnebril die toch bij veel gelegenheden gedragen kan worden. Kwalitatief een zeer goede bril.

Chanel.Mooie bril alleen is deze erg fragiel. Pootjes zijn zeer dun en kunnen gemakkelijk verbogen worden. De rand rondom het glas is bedekt met een zeer dun laagje leer. Dit liet bij de eerste bril een beetje los. Voor de meeste zou dit geen probleem zijn, maar ik ben nogal een 'kommaneuker' dus ben terug gegaan en zonder probleem en/of kosten werd een nieuwe voor me besteld.

Jean Paul Gaultier.Zeer degelijk bril. Zelfs een lelijke smakker met wintersport heeft hij zonder probleem doorstaan. Leuk detail is de opengewerkte veel te zien van de zijkanten. Minder leuk is het als er een haartje tussen komt

. Pasvorm is minder dankzij de rechte poot.

Rayban.Uiteraard mag een Rayban niet ontbreken. Leuke bril, draag hem amper. Deze had ik destijds tegelijk aangeschaft met de JPG omdat ik niet kon kiezen. Droeg hem eigenlijk nooit dus heb besloten hier glazen op sterkte in te laten zetten omdat we op vakantie gingen naar Italië en je daar een tweede bril op sterkte moet hebben als bestuurder van een voertuig.

En nog even een overzichtje:

Ik had nog een Prada bril maar die heeft een vriend, en mede forum gebruiker, overgenomen aangezien die hem beter stond dan mij.
Overigens heb ik nog een Oakley (het alom bekende montuur) en Adidas zonnebril maar die zijn echt puur voor de wintersport en voegen niets toe aan dit topic