Auteur Topic: De zonnebril  (544393 keer gelezen)

GSA

• Gast
Re: De zonnebril
Reactie #450 Gepost op: 11 februari 2009 - 17:07:24
my bad.. dan viel het mij bij mr blonde het meeste op.

Daedalus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #451 Gepost op: 12 februari 2009 - 21:18:11
Beiden(Keitel en Madsen) dragen een Wayfarer.

Mr. Pink, Mr. Brown, Mr. White, Mr. Blonde, Mr. Blue and Mr. Orange from "Reservoir Dogs" (played by Steve Buscemi, Quentin Tarantino, Harvey Keitel, Michael Madsen, Eddie Bunker and Tim Roth)

http://www.nationmaster.com/encyclopedia/Ray_Ban-Wayfarer

Mr Pink volgens mij ook. Mr Orange draagt een Wayfarer Max.

Jim-Jorden

• Gebruiker
  • modern' talking
    • Bekijk profiel
Reactie #452 Gepost op: 10 maart 2009 - 11:46:28
Heb er zo een:

Ben er erg blij mee
"Greed is good"

SjoerdK

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #453 Gepost op: 10 maart 2009 - 15:21:32
Ik heb sinds een maandje onderstaande Persol, polaroid glazen. Bevalt heerlijk, prachtig montuur en heerlijk donkere glazen, het was de prijs meer dan waard!

J

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #454 Gepost op: 19 maart 2009 - 17:24:55
Omdat de zon hier lekker schijnt, zomaar een fotootje:

De bril is nog van mijn vader geweest en is, zoals te zien is, door de tand des tijds aangetast. Maar het blijft het een leuke zonnebril.

Daedalus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #455 Gepost op: 19 maart 2009 - 17:27:18
Omdat de zon hier lekker schijnt, zomaar een fotootje:

De bril is nog van mijn vader geweest en is, zoals te zien is, door de tand des tijds aangetast. Maar het blijft het een leuke zonnebril.

Is juist goed. Vlekken, krassen en verkleuringen zijn mooi.

Pico

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #456 Gepost op: 19 maart 2009 - 21:16:10
heb deze, de Silhouette M8561. Erg lichtgewicht zodat je de bril nauwelijks voelt

GuyS

• Gebruiker
  • Quidquid Latine Dictum Sit, Altum Videtur
    • Bekijk profiel
    • Style over Substance
Reactie #457 Gepost op: 19 maart 2009 - 22:23:13
Is juist goed. Vlekken, krassen en verkleuringen zijn mooi.
Zolang ze maar niet op de glazen zitten...

M.

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #458 Gepost op: 22 maart 2009 - 10:38:15
De eerste zonnestralen, dus tijd voor een nieuwe zonnebril, ofja, twee zonnebrillen ;)
Crosspost uit het ik-heb-net-dit-en-dat-gekocht-topic

Mr. X

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #459 Gepost op: 05 april 2009 - 15:38:07
Ook hier even een kleine bijdrage van mijn kant.
Zoals eerder is gebleken zal mijn stijl niet helemaal alom geaccepteerd worden hier, maar verschil zal er altijd zijn.

Na aanschaf van mijn eerste 'fatsoenlijke' zonnebril, de Tom Ford, sloeg het virus toe en sindsdien heb ik besloten mijn collectie uit te gaan breiden.
Ik geloof niet dat er een zonnebril is die bij elk van mijn kleding stijlen past. Van een brakke zondag morgen tot een formal feestje. Vandaar dat ik meerder brillen heb en wil gaan kopen. Daarbij moet ik wel zeggen dat ik een zeer specifieke smaak heb en ook nog eens veel zonnebrillen mij niet staan. Dat maakt de keus niet bepaald overweldigend.
Voor mensen regio Den Bosch: al mijn zonnebrillen haal ik overigens bij Van Warmerdam. Uitstekende service, mooie collectie brillen (niet alle topmerken, though) en zeker de moeite waard eens te bezichtigen.

Genoeg geklets: foto's!

Tom Ford.
Daar krijg je net zoals vele, zo niet alle, Gucci artikelen een mooi boekje bij met de historie van het merk.
Het is een redelijk strakke zonnebril die toch bij veel gelegenheden gedragen kan worden. Kwalitatief een zeer goede bril.

Chanel.
Mooie bril alleen is deze erg fragiel. Pootjes zijn zeer dun en kunnen gemakkelijk verbogen worden. De rand rondom het glas is bedekt met een zeer dun laagje leer. Dit liet bij de eerste bril een beetje los. Voor de meeste zou dit geen probleem zijn, maar ik ben nogal een 'kommaneuker' dus ben terug gegaan en zonder probleem en/of kosten werd een nieuwe voor me besteld.

Jean Paul Gaultier.
Zeer degelijk bril. Zelfs een lelijke smakker met wintersport heeft hij zonder probleem doorstaan. Leuk detail is de opengewerkte veel te zien van de zijkanten. Minder leuk is het als er een haartje tussen komt :wink:. Pasvorm is minder dankzij de rechte poot.

Rayban.
Uiteraard mag een Rayban niet ontbreken. Leuke bril, draag hem amper. Deze had ik destijds tegelijk aangeschaft met de JPG omdat ik niet kon kiezen. Droeg hem eigenlijk nooit dus heb besloten hier glazen op sterkte in te laten zetten omdat we op vakantie gingen naar Italië en je daar een tweede bril op sterkte moet hebben als bestuurder van een voertuig.

En nog even een overzichtje:

Ik had nog een Prada bril maar die heeft een vriend, en mede forum gebruiker, overgenomen aangezien die hem beter stond dan mij.
Overigens heb ik nog een Oakley (het alom bekende montuur) en Adidas zonnebril maar die zijn echt puur voor de wintersport en voegen niets toe aan dit topic :wink:
Hoog water.. Want we wonen niet voor niets in Nederland.

RdB

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #460 Gepost op: 05 april 2009 - 16:03:58
Tom Ford vind ik altijd erg leuk, met name door zn reclamecampagnes en hoe hij in interviews praat. Welke Oakley heb je? Een M-frame?

Mr. X

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #461 Gepost op: 05 april 2009 - 16:25:23
Het zoeken duurde even maar heb hem gevonden!
Hieronder de foto's. Gelijk ook de Adidas erbij gepakt en weer een van het overzichtje.

Oakley.
De Oakley heb ik al een jaar of 7 als ik me niet vergis. Ieder jaar ziet hij ongeveer maar 2 weken daglicht, de rest van de tijd zit hij netjes in het zakje in de doos. Vandaar dat de doos redelijk gehavend eruit ziet. Kwalitatief ook erg goed. Deze bril heeft meerde grote smakkers meegemaakt. Pootjes zijn zelfs uit hun 'kom' geschoten maar nooit gebroken of iets dergelijks. Made in the USA.

Adidas.
Heb hem te kort om er iets over te zeggen. Was minder duur en ook deze draag ik louter op wintersport. Door de grote keus in brillen en het mooie weer van de afgelopen keer is deze bril niet uit de doos geweest en geef ik de voorkeur aan de JPG  8)

Op het overzichtje is ook mijn Scott bril te zien als het écht hondenweer is. Zo nu en dan durf ik hem ook in combinatie met mijn pak te dragen, ahoewel dat niet vaak voorkomt  :lol:

*edit
Foto van het overzicht even recht gezet
Laatst bewerkt op: 05 april 2009 - 18:04:41 door Mr. X

Janusz

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #462 Gepost op: 05 april 2009 - 16:48:01
Oakley minute zo te zien.
"Rugby is a hooligans game played by gentlemen; soccer is a gentleman's game played by hooligans; football is a hooligans game played by hooligans."

Mr. X

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #463 Gepost op: 05 april 2009 - 17:31:55
Klopt, het is een Oakley Minute. Het staat echter niet op de verpakking.

De M-frame vind ik meer voor wielrenners  :-D

Marien

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #464 Gepost op: 06 april 2009 - 02:29:23
4075 van rayban nu al een weekje goed aan het dragen en er best tevreden mee. Ik heb nogal een smal hoofd dus 9 van de 10 brillen vallen af. Deze geeft nog wel iets ruimte aan de onderkant van me oogkas maar voor de rest een leuk brilletje.

droeg voorheen ook nooit een zonnnebril, dus het was eventjes wennen  :roll: