Auteur Topic: De zonnebril  (544382 keer gelezen)

carpe diem

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: De zonnebril
Reactie #510 Gepost op: 09 mei 2009 - 19:21:53
Ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat op een imitatiemerkbril ook niet een imitatie uv beschermingssticker zit. Ik kijk niet de hele dag recht in de zon, maar ben wel zuinig op mijn ogen en wil na een lange autorit of een dag strand, waarbij je in de spiegelende zee kijkt etcetera, geen hoofdpijn of sterretjes zien. Dat werkt bij mij met een bril met goede glazen en een polariserend effect. Test het anders zelf eens

Be yourself no matter what they say

Ramone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #511 Gepost op: 09 mei 2009 - 19:22:09
Voor wat betreft die sloopratio, het is met een dure zonnebril net als met een mooie pen. Daar ben je toch zuinig op?wat overigens ook voor al je andere mooie spullen geldt?

Dat is zo, maar zonnebrillen zijn voor mij een wonderbaarlijke uitzondering. Ik begrijp ook niet hoe het komt, al mijn andere spullen blijven als nieuw, werkelijk waar. Ik denk dat ik een natuurlijke aversie tegen brillen heb en ze daarom constant overal achteloos laat liggen waardoor er ongelukken gebeuren.  #-o

Mr. X

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #512 Gepost op: 09 mei 2009 - 19:23:45

Dat is zo, maar zonnebrillen zijn voor mij een wonderbaarlijke uitzondering. Ik begrijp ook niet hoe het komt, al mijn andere spullen blijven als nieuw, werkelijk waar. Ik denk dat ik een natuurlijke aversie tegen brillen heb en ze daarom constant overal achteloos laat liggen waardoor er ongelukken gebeuren.  #-o

Een paar keer een dure bril kopen en deze verliezen doet wonderen  :-D
Hoog water.. Want we wonen niet voor niets in Nederland.

Ramone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #513 Gepost op: 09 mei 2009 - 19:25:00
Ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat op een imitatiemerkbril ook niet een imitatie uv beschermingssticker zit. Ik kijk niet de hele dag recht in de zon, maar ben wel zuinig op mijn ogen en wil na een lange autorit of een dag strand, waarbij je in de spiegelende zee kijkt etcetera, geen hoofdpijn of sterretjes zien. Dat werkt bij mij met een bril met goede glazen en een polariserend effect. Test het anders zelf eens

Ik heb ook duurdere brillen bezeten, met Polaroid-glazen e.d. (of hoe dat ook precies heet). Geen merkjes op de zijkant dus die waren maximaal 50 euro. Ik merkte vooral verschil in de 'kijk-kwaliteit'/scherpte (hoewel geen denderend verschil imo); niet in de hoeveelheid hoofdpijn oid. Nogmaals, als ik op een zonnige dag mijn zonnebril vergeet mee te nemen is er ook geen man overboord. Ik functioneer prima, zoals blijkbaar zoveel mensen die ik dan zonder zonnebril op straat zie lopen.

Ramone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #514 Gepost op: 09 mei 2009 - 19:29:09
Een paar keer een dure bril kopen en deze verliezen doet wonderen  :-D

Ik ben van de winter zelfs een ski-bril kwijtgeraakt doordat ik hem even weglegde tijdens het eten. Toen ik de ski's een eindje verderop aanklikte en me realiseerde dat ik iets kwijt was, was de bril verdwenen toen ik terugliep. Was maar een bril van 60 euro, toch zonde. Zonder skibril ben je niets op de piste.

Misschien dat ik het ooit leer, maar ik wil de gok nog even niet nemen zolang mijn inkomen op student-niveau blijft ;)

Ramone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #515 Gepost op: 09 mei 2009 - 19:35:37

Even voor de duidelijkheid: het is hier geen 'imitatie-merkbril'. Er staat nergens dat het een Ray-ban moet voorstellen, het is gewoon het (niet-beschermde) wayfarer-model dat ik toevallig erg mooi vind. Geen nep-Ray-ban dus (wat me overigens een paar pagina's terug wel werd 'geadviseerd').

Mijn bril kun je in allerlei bekende drogisterijen en warenhuizen kopen (zoals ik heb gedaan) en heeft, lijkt me, daarom wel de basis-UV400-keurtesten doorstaan. Het is geen binnengesmokkelde clandestiene imitatiewaar (zoals de eerder voorgestelde nep-Rolex dat wel is), die de merkgeile maar 'zuinige' massa moet dienen. Wilde ik even duidelijk hebben  :)

GSA

• Gast
Reactie #516 Gepost op: 09 mei 2009 - 19:40:08
..en heeft, lijkt me, daarom wel de basis-UV400-keurtesten doorstaan.

ook gepolariseerde glazen?

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #517 Gepost op: 09 mei 2009 - 19:45:35

Gaja

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #518 Gepost op: 09 mei 2009 - 19:50:33
Wat is eigenlijk het officiële typenummer van de Wayfarer? Als je Wayfarer zoekt op de RB site krijg je meerdere modelletjes.
Life is too short to drink bad wine

Ramone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #519 Gepost op: 09 mei 2009 - 19:52:01
ook gepolariseerde glazen?

Nee, dan zou dat er wel opstaan denk ik.

Al weet ik niet of elk Ray-ban-model ook voorzien is van gepolariseerde glazen..

Even los hiervan: het lijkt wel of iedereen in deze thread denkt dat ik betoog dat mijn V&D-bril even 'goed' is als een Ray-ban. Dat is nadrukkelijk niet het geval. Ik denk alleen dat 129,95 veel te duur is voor een 'originele' bril, daarom heb ik voor 1/16e van de prijs een bril gekocht die in mijn ogen goed (en mooi) GENOEG is voor waar ik hem voor gebruik.
Ook: als de Ray-ban wat minder prominent was voorzien van het logo op de zijkant én een bescheidener 50-60 euro kostte, had ik hem zo gekocht. Als SF-er waardeer ik betere kwaliteit ook, maar niet als de verhoudingen zoek zijn zoals (IMO) hier het geval is. Ik houd er niet van om minstens 50% van het aankoopbedrag (voorzichtige schatting om niet nogmaals geemotioneerde reacties uit te lokken van bepaalde mensen) voor het 'merkje' te betalen. Daar koop ik mijn Santoni's bijv ook niet voor. Hoe lang ik dat bij Santoni nog kan zeggen weet ik niet, maar dat is een andere discussie...

RdB

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #520 Gepost op: 09 mei 2009 - 19:54:01
Als je je brillen kwijtraakt koop je toch zo'n koordje waarmee de bril om je nek kan hangen :P
Ben je voor 2 euro klaar.

GSA

• Gast
Reactie #522 Gepost op: 09 mei 2009 - 19:56:53

Nee, dan zou dat er wel opstaan denk ik.

Al weet ik niet of elk Ray-ban-model ook voorzien is van gepolariseerde glazen..

Even los hiervan: het lijkt wel of iedereen in deze thread denkt dat ik betoog dat mijn V&D-bril even 'goed' is als een Ray-ban.
Mijn vraag was gesteld vanuit interesse, ik denk dat men hier je eerder probeert duidelijk maken dat dit:

Ik houd er niet van om minstens 50% van het aankoopbedrag (voorzichtige schatting om niet nogmaals geemotioneerde reacties uit te lokken van bepaalde mensen) voor het 'merkje' te betalen.

te kort door de bocht is.

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #523 Gepost op: 09 mei 2009 - 19:58:36
Wil die bril van Ramone over 15 jaar wel eens zien.(als ie 'm niet kwijt is geraakt.) 8)

Ramone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #524 Gepost op: 09 mei 2009 - 20:05:56
Kijk eens hier Ramone.
Kun je voor wat goedkoper een RB Wayfarer scoren.

http://kleidung.shop.ebay.de/items/_W0QQMarkeZRayQ252DBanQQ_dmptZDEQ5fModeQ5fAccessoiresQ5fDamenQ5fAccessoiresQ5fHerrenQ5fAccessoiresQ5fSonnenbrillen?_nkw=Wayfarer&_sacat=44539&_trksid=p3286.m270.l1313&_odkw=&_osacat=44539

Dan kom je weer op het probleem wat ik een paar pagina's terug aankaartte: dan weet je dus nooit zeker of je the real deal koopt. Aantrekkelijke prijzen maar ik vind het een beetje een te groot risico.