Haha bedankt voor de adviezen heren.
Ik vroeg me wel af hoe invasief zo'n behandeling is. Wordt het leer dan helemaal kaal en dient het opnieuw ingekleurd te worden, of haalt het slecht het teveel aan wax eraf?
Tevens heb ik mijn schoenen altijd gepoetst met een dun laagje, op het moment dat ze hier en daar een wrijvingsplekje kregen, of als ze na een flinke regenbui pigment verloren leken te hebben (eerst laten drogen natuurlijk).
Ik realiseer mij ineens dat ik de indruk wek alsof ik ze na een keertje dragen helemaal 'overschilder' met de crème, maar dat is nu ook weer niet zo. Tevens doet het probleem zich ook voor op mijn bruine schoenen zonder 'spit-shine'
Nu lees ik hier wel eens dat mensen langere tijd alleen met kleurloos poetsen, en eventueel bij uitzondering pas met pigment. Ook heb ik wel eens gelezen dat de kleurloze crème (dus niet de renovateur) een beetje pigment verwijdert, dat dan op de poetslap verschijnt. Ik denk er dus over om eerst even een tijdje kleurloos te poetsen om te zien of dat werkt, voordat ik al min schoenen (!) ga strippen...
Kan iemand mij wellicht vertellen hoe een poetsregime met kleurloos eruit zou moeten zien? Gewoon het 3-stappenplan aanhouden? Alvast bedankt.
Met vriendelijke groet,
-Een poetsneuroot