Auteur Topic: [Schoenen - Onderhoud] Schoenen poetsen  (980906 keer gelezen)

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: [Schoenen - Onderhoud] Schoenen poetsen
Reactie #930 Gepost op: 31 maart 2010 - 10:26:13
Dat is zeker weten waar, Velponi. Daarom zeg ik ook 5-7 keer dragen en dan pas poetsen.

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #931 Gepost op: 31 maart 2010 - 10:39:38
En dan een beetje poets en goed wrijven. Die drietrapspoetsraketten zijn volgens mij leuker voor Saphir dan voor je schoenen (en je beurs).

Mediaman

• Gast
Reactie #932 Gepost op: 31 maart 2010 - 10:59:17
En dan een beetje poets en goed wrijven. Die drietrapspoetsraketten zijn volgens mij leuker voor Saphir dan voor je schoenen (en je beurs).

Weer die vermaledijde marketingjongens!! Schorem is het!  :mrgreen:

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #933 Gepost op: 31 maart 2010 - 11:17:30
Ik ben zelf wel te spreken over het driestappenplan van Saphir, maar ik sla vaak de pommadier over. Een goede schoen heeft niet zo veel pigment nodig. Alles op zijn tijd. Bovendien kost het gruwelijk veel tijd om je schoenen allemaal 3 poetsbeurten te geven.

Mad Hatter

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #934 Gepost op: 31 maart 2010 - 11:34:14
Heren, nogmaals bedankt voor de tips.
Ik ben bezig met een 'afkickregime' momenteel, het vergt even gewenning om mijn geliefde schoentjes ineens zo te 'verwaarlozen'.  ;)

Ik heb mijn Loakes, omdat ze er na een regenbuitje nogal kaal uitzagen nog één keertje gepoetst.
Ik heb enkel de Lotion gebruikt en een heel klein beetje Pate op de neuzen en de hiel. Hij blijft iets lichter op het buigpunt maar voelt daar een stuk minder stroef aan nu. Ik denk dat het met het brokkelen nu wel mee gaat vallen.

Waarschijnlijk kan ik het toch niet laten de Lotion of de Renovateur niet af en toe te gebruiken, want met name bij de wat stuggere modellen ben ik een beetje bang voor craquelé. Het zijn natuurlijk ook geen Crockett&Jones of Santoni welke vast veel minder aandacht nodig hebben. Overigens zijn de schoenen in kwestie nu maar liefst 12 uur nuchter!
 :mrgreen:

Mediaman

• Gast
Reactie #935 Gepost op: 31 maart 2010 - 11:35:15
Sterkte in deze voor jouw moeilijke periode.  :)

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #936 Gepost op: 31 maart 2010 - 11:37:25
Het zal best werken, maar als je bijvoorbeeld naar deze schoenen kijkt, dan zien die er in mijn ogen gezond uit. En die heb ik behandeld volgens het plan dat ik in mijn vorige post beschreef.

Mad Hatter

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #937 Gepost op: 31 maart 2010 - 11:40:33
Sterkte in deze voor jouw moeilijke periode.  :)

Haha, dankuwel!  :-)

Het zal voor mijn huisgenootjes ook wel vreemd zijn. Het was altijd een beetje standaard: "Zo, weer eens je schoenen aan het poetsen? Ze glimmen wel hard zeg..."

](*,)

@Carwo: Ja die zijn er zeker goed verzorgd uit. Ik merk wel dat de vouwen in jouw schoenen een stuk zachter overkomen dan in sommige exemplaren van mij. Dat komt vast door het zachte leer / de kwaliteiten van Santoni.
Ik verwacht dus dat ik er iets meer aandacht aan moet schenken, maar ik ga zeker minderen!

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #938 Gepost op: 31 maart 2010 - 11:40:40
Die zien er inderdaad nog altijd goed uit Carwo.

dennisbal

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #939 Gepost op: 31 maart 2010 - 19:59:05
Bij S&S wordt mij altijd geadviseerd alleen maar te poetsen met bijenwas(kleurloos en een enkele keer met een kleurtje. ..
"I'm A man of simple tastes, only the best will do"

Mad Hatter

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #940 Gepost op: 31 maart 2010 - 20:23:49
Dat het overwegend kleurloos moet zijn en slechts sporadisch een kleurtje kan ik inmiddels beamen, dennisbal.
Echter vraag ik mij af wat je bedoelt met de bijenwas? Is dat de was in een blikje, vergelijkbaar met de 'Pate' van 'Medaille d'Or'?
Volgens meester MMorley voedt dat spul namelijk niet...  ;)
"Met de kennis van nu..." ...zou ik zeggen dat men beter overwegend kleurloos kan poetsen, maar wel af en toe iets van een voedende crème of lotion dient te gebruiken...

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #941 Gepost op: 31 maart 2010 - 22:22:28
Ik kreeg een blikje bij S&S; wax, geen crème.

Mr.Barry

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #942 Gepost op: 05 april 2010 - 12:51:33

Kan iemand me adviseren welke kleur Pommadier ik voor deze schoenen kan gebruiken?
Ik heb ze nooit verzorgd, en het leer is in flink slechte staat, maar ik wil ter lering eens wat proberen hiermee. Ze zijn al flink wat donkerder geworden, en dat vind ik wel mooi dat het ietwat donkerder en rustiger wordt.

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #943 Gepost op: 05 april 2010 - 13:05:00
Ik denk dat de kleur 'Cognac' al een redelijke keuze is voor de donkere stukken. 'Marron Claire' ofwel lichtbruin is voor de rest van de schoen wel redelijk. De precieze kleur gaat nooit lukken, maar dat hoeft ook niet.

Mr.Barry

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #944 Gepost op: 05 april 2010 - 13:09:33
Thanks Mmorley. Ik dacht zelf ook aan lichtbruin maar dan gecombineerd met middenbruin. Cognac zal wat meer rood hebben, geloof ik.