Ja verdraaid, het is inderdaad zonder h en zelfs zonder 'accent circondakje'. Het is natuurlijk Freudiaans want dat smaakt ook gewoon goed op een toastje... ](*,)
Maar zou het inderdaad kunnen dat ik mijn schoenen te vaak poets? Ik draag mijn schoenen een keer of 2 per week omdat ik ze rouleer en daarna krijgen ze weer een poetsbeurt.
Vaak heb ik na een keertje dragen wel wat last van wrijvingsplekken hier en daar, dus dan werk ik ze tussendoor bij.
Ik dacht dat een beetje pigment in dat geval geen kwaad zou kunnen.
Ook heb ik het idee dat ze een beetje poets wel kunnen gebruiken voor de waterbestendigheid soms.
Als het brokkelen na een dag is opgetreden, heb ik eerlijk gezegd eerder de neiging om ze voor de volgende keer dragen nogmaals te poetsen, dan dat ik ze teveel poets. Dat omdat er op het buigpunt dan een iets lichter getint gebied is ontstaan, als gevolg van het brokkelen. Soms volstaat het om de borstel er even overheen te halen.
Ik heb het overigens bij al mijn schoenen in meer of mindere mate en ik gebruik vrijwel altijd een klein beetje pigment, zoals het 3-stappenplan voorschrijft. Wellicht doe ik toch iets niet goed...
Ik zal eens kijken of ik weer iemands camera kan lenen dan post ik er een foto van.