Ik kan het verhaal redelijk bevestigen MMorley, dat is inderdaad de 'ideale' methode. Ik heb sinds kort een flesje Lotion in huis en het is inderdaad nagenoeg hetzelfde als de Renovateur. Het ruikt zelfs hetzelfde! Het enige verschil zit hem in het feit dat de Renovateur iets dikker is en dus vermoedelijk tevens een beetje was bevat wat het eventueel mogelijk maakt de boel te laten glimmen met enkel dat spul.
Waarover ik het echter niet met u eens ben, is dat de Pommadier in het geheel niet voedt. De Pommadier bevat volgens de beschrijving van het product namelijk diverse oliën, sommige wellicht overeenkomstig met die in de Renovateur. Het gaat mijns inziens namelijk om die olïen die het leer voeden. Pommadier is niet ideaal voor dat doel, omdat het maar weinig olie bevat, echter is het prima mogelijk om het schoeisel ermee te onderhouden. Zo heb ik dat zelf met enkele paren al een aantal jaar gedaan voordat ik de Renovateur ontdekte. Geen enkel probleem daarmee ondervonden, al moet ik toegeven dat het met Renovateur of Lotion net even wat soepeler blijft.