Auteur Topic: [Schoenen - Onderhoud] Schoenen poetsen  (980898 keer gelezen)

Orno

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: [Schoenen - Onderhoud] Schoenen poetsen
Reactie #840 Gepost op: 18 maart 2010 - 10:29:52
Heftig!
Winnaar van "De titanenstrijd der kekke schoentjes" 2010 - Oxford

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #841 Gepost op: 18 maart 2010 - 10:46:29
Ai. Hopen dat het donkere schoenen waren. Memo-to-self: donkere schoenen zijn makkelijker.

dennisbal

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #842 Gepost op: 18 maart 2010 - 12:00:29
maak er maar heel licht bruin van..

bovenstaande schoenen..
dalijk even vragen bij Shoes en shirts.. en anders is het jammer.
"I'm A man of simple tastes, only the best will do"

Cerillo

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #843 Gepost op: 18 maart 2010 - 12:11:30
Ik zou er eerder mee naar Schoenmaker Heubel in de Rechtstraat gaan.

Pico

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #844 Gepost op: 18 maart 2010 - 17:50:31
accepteren dat de vlek erop zit, als een extreme vorm van patina-vorming of misschien een idee het paar schoenen te ontlakken en zelf weer in te kleuren (met een donkere kleur)?

gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #845 Gepost op: 18 maart 2010 - 18:20:50
Het is vet dus dat droogt niet uit...wel vervelend.

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #846 Gepost op: 19 maart 2010 - 14:21:38
Eerlijk gezegd had ik dergelijke scheurtjes niet verwacht met poets en wax van Saphir. Ging er vanuit dat dit dermate voedende eigenschappen heeft dat zulke scheurtjes niet te verwachten zijn.
Zo ver ik weet voedt Pommadier helemaal niet, of in ieder geval nauwelijks, en is het alleen een flinke dosis aan pigment. De lotion en de Renovateur, die voeden dan weer wel.
Om de discussie met Bootstrap nieuw leven in te blazen: wax en poets van saphir voedt niet tot nauwelijks.

Alliata

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #847 Gepost op: 19 maart 2010 - 14:38:00
Wat is zou dan wel een goede optie zijn voor een voedende creme?
"There are three choices in life: be good, get good or give up."
House MD

Tumblr

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #848 Gepost op: 19 maart 2010 - 14:41:58
Ik val denk ik in herhaling, maar here goes:
Saphir Medaille d'Or beslaat een driestappenplan. De eerste stappen is voeden en dat wordt gedaan met de Lotion of de Renovateur. De Renovateur is een opgevoerde lotion in mijn beleving. Daarna komt het aanbrengen van kleur doormiddel van de Pommadier en aansluitend de finish met de Pate.

Mad Hatter

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #849 Gepost op: 19 maart 2010 - 21:23:25
Ik kan het verhaal redelijk bevestigen MMorley, dat is inderdaad de 'ideale' methode. Ik heb sinds kort een flesje Lotion in huis en het is inderdaad nagenoeg hetzelfde als de Renovateur. Het ruikt zelfs hetzelfde! Het enige verschil zit hem in het feit dat de Renovateur iets dikker is en dus vermoedelijk tevens een beetje was bevat wat het eventueel  mogelijk maakt de boel te laten glimmen met enkel dat spul.

Waarover ik het echter niet met u eens ben, is dat de Pommadier in het geheel niet voedt. De Pommadier bevat volgens de beschrijving van het product namelijk diverse oliën, sommige wellicht overeenkomstig met die in de Renovateur. Het gaat mijns inziens namelijk om die olïen die het leer voeden. Pommadier is niet ideaal voor dat doel, omdat het maar weinig olie bevat, echter is het prima mogelijk om het schoeisel ermee te onderhouden. Zo heb ik dat zelf met enkele paren al een aantal jaar gedaan voordat ik de Renovateur ontdekte. Geen enkel probleem daarmee ondervonden, al moet ik toegeven dat het met Renovateur of Lotion net even wat soepeler blijft.

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #850 Gepost op: 20 maart 2010 - 10:10:08
Ik heb nooit gezegd dat ze niet voeden, ik heb gezegd dat ze nauwelijks (tot niet) voeden. Deze discussie is niet echt zinvol, Hatter, omdat we een beetje langs elkaar aan het praten zijn.

Op de verpakking van de pommadier niet staat hoeveel er van die oliën inzitten noch ben ik bekend met wat deze oliën nou precies doen. Het kan goed zijn dat deze oliën er enkel voor zorgen dat het spul bij kamertemperatuur (deels) vloeibaar blijven, maar het kan ook zijn dat ze inderdaad voeden.

En fin, Saphir zelf heeft het stappenplan verzonnen en niet ik. Ik zou willen dat ik enkel de pommadier hoefde te gebruiken, want dat zou weer in de tijd schelen. Helaas levert dat niet het mooiste resultaat op en zijn we gedwongen lotion of renovateur te gebruiken.

ML

• Gast
Reactie #851 Gepost op: 20 maart 2010 - 12:09:01
Als ik het dus goed begrijp:

Stap 1: Saphir Medaille d'Or Lotion/Renovateur
Stap 2: Saphir Medaille d'Or Pommadier
Stap 3: Saphir Medaille d'Or Pate de Luxe

Tot op heden heb ik alleen de Pate de Luxe gebruikt en het resultaat was uitstekend. Ikzelf houd overigens van een spitshine toe-cap. Eens kijken of de bovenstaande methode een nog beter resultaat oplevert!

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #852 Gepost op: 20 maart 2010 - 12:47:46
Een beetje schoen kan je lang onderhouden met enkel pate, maar het voedt niet. Pate bevat volgens mij een was die het vuil goed tegen houdt en een beetje pigment. Prima spul dus.

Cerillo

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #853 Gepost op: 20 maart 2010 - 15:02:24

Mad Hatter

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #854 Gepost op: 20 maart 2010 - 19:17:40
Ah op die fiets MMorley. Volgens mij zijn wij het inderdaad eens.  ;)