Auteur Topic: [Schoenen - Onderhoud] Schoenen poetsen  (980880 keer gelezen)

Agent 327

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: [Schoenen - Onderhoud] Schoenen poetsen
Reactie #855 Gepost op: 22 maart 2010 - 09:39:11
Circa 2 jaar geleden Magnanni’s gekocht

Ondanks schoenspanners, Saphir schoenpoets en wax onlangs een scheurtje in het leer ontdekt

En heel fijne haarscheurtjes in de andere schoen

Te laat om daar nog wat aan te doen, maar om erger te voorkomen de Magnanni’s met Rapide ledercreme behandeld. Doet het werk goed maar ben er niet helemaal tevreden over. Magnanni’s ogen wat donkerder en krijg ze niet meer goed glimmend. Moet waarschijnlijk eerst een beetje indrogen. Binnenkort maar een ledervet van Saphir aanschaffen. Het zal ook nog wel een paar keer poetsen kosten voordat het scheurtje donkerder is geworden. 

There are two ways to get enough. One is to continue to accumulate more and more. The other is to desire less.” ― G.K. Chesterton

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #856 Gepost op: 22 maart 2010 - 09:43:32
Geen ledervet gebruiken maar Renovateur. Volgens Saphir zou dat hèt middel bij uitstek zijn voor dergelijke scheurtjes.

guest2946

• Gast
Reactie #857 Gepost op: 22 maart 2010 - 10:08:29
Als de scheurtjes er al in zitten lijkt het me wat aan de late kant voor renovateur. Als het leer al gescheurd is gaat het toch alleen maar verder scheuren?

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #858 Gepost op: 22 maart 2010 - 10:32:12
Gewoon door poetsen. Renovateur er op, pommadier erover om de kleur terug te krijgen. Nee, hij wordt niet meer zoals hij was, maar je kan het flink verbergen. Voordeel van schoenen me dunkt.

Prosit

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #859 Gepost op: 24 maart 2010 - 12:39:04
Ik ben nu een beetje aan het kijken op quality-shop. Ik heb nu dit in mijn winkelmandje staan, de lotion, pommadier en de pate. Kan ik beter de lotion nemen of de renovateur? Tevens welke kleur kan ik beste nemen voor deze kleur leer? Gewoon donkerbruin?

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #860 Gepost op: 24 maart 2010 - 12:49:44
De kleur van die Monktons is 'Chestnut' hè? Ik gebruik dan de kleur 'Acajou'. Deze kleur is eigenlijk te rood voor de 'Chestnut' van Crockett & Jones, maar bij het poetsen merk je daar niet zo veel van. Alternatief zou 'Cognac' zijn, denk ik. De andere bruinen zijn al snel te bruin voor de rode kleur die er in de 'Chestnut' zit.

Ik heb zowel de renovateur als de lotion. Ik denk dat de lotion makkelijker is, maar de renovateur beter. Ik gebruik de renovateur enkel als de schoenen het nodig hebben, standaard gebruik ik de lotion.

Samuel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #861 Gepost op: 24 maart 2010 - 16:36:45
Wat is het verschil tussen Pate de Luxe van Saphir en kleureloze was van bijvoorbeeld TRT?

Cerillo

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #862 Gepost op: 24 maart 2010 - 17:28:22
Ik ben nu een beetje aan het kijken op quality-shop. Ik heb nu dit in mijn winkelmandje staan, de lotion, pommadier en de pate. Kan ik beter de lotion nemen of de renovateur? Tevens welke kleur kan ik beste nemen voor deze kleur leer? Gewoon donkerbruin?

Ik zou de lotion kiezen (vloeibaar en makkelijk aan te brengen), de kleur ben ik het niet over uit...middenbruin wellicht??

Narcissus

• Gebruiker
  • As English as egg and bacon.
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Reactie #863 Gepost op: 24 maart 2010 - 17:54:18
Prijzen van de Saphir producten op Quality Shop zijn trouwens in prijs verlaagd: Klik.
Consciously breaking rules is an intentional decision, requiring a sophisticated awareness of rules.

I love the level of bravery. It's bold, it's fuck you, it's art.

Bootstrap

• Gebruiker
  • De Baron
    • Bekijk profiel
Reactie #864 Gepost op: 24 maart 2010 - 18:37:21
Prijzen van de Saphir producten op Quality Shop zijn trouwens in prijs verlaagd: Klik.

Hey goed nieuws!
Remarkable. Unbelievable. Impossible. And true.

Charlie

• Gast
Reactie #865 Gepost op: 24 maart 2010 - 18:47:29
Dat hadden ze wat eerder mogen doen... ik heb laatst nog €15 moeten neerleggen (inclusief verzending) voor Saphir Medaille d'Or Pommadier. Dat wordt dus gewoon weer Quality Shop.

Prosit

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #866 Gepost op: 25 maart 2010 - 21:56:48
De kleur van die Monktons is 'Chestnut' hè? Ik gebruik dan de kleur 'Acajou'. Deze kleur is eigenlijk te rood voor de 'Chestnut' van Crockett & Jones, maar bij het poetsen merk je daar niet zo veel van. Alternatief zou 'Cognac' zijn, denk ik. De andere bruinen zijn al snel te bruin voor de rode kleur die er in de 'Chestnut' zit.

Ik heb zowel de renovateur als de lotion. Ik denk dat de lotion makkelijker is, maar de renovateur beter. Ik gebruik de renovateur enkel als de schoenen het nodig hebben, standaard gebruik ik de lotion.

Is het anders beter om de kleurloze te nemen? Ik wil dat rode uit het chestnut niet weghalen.

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #867 Gepost op: 25 maart 2010 - 22:10:19
Deze zijn altijd met 'Cognac' gepoetst.

Alliata

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #868 Gepost op: 25 maart 2010 - 22:12:53
Misschien kun je twee verschillende kleuren nemen?

Acajou, die wat roder is, zoals MMorley zegt, en een bruine kleur. Dan blijf je dat rode houden en krijg je ook een mooi patina.

Ik doe bij een paar schoenen cognac en mid-bruin om-en-om gebruiken, geeft een mooi resultaat
"There are three choices in life: be good, get good or give up."
House MD

Tumblr

Cerillo

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #869 Gepost op: 25 maart 2010 - 22:21:20