Auteur Topic: [Schoenen - Onderhoud] Schoenen poetsen  (980840 keer gelezen)

Rogier

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: [Schoenen - Onderhoud] Schoenen poetsen
Reactie #570 Gepost op: 21 april 2009 - 22:16:15
Nu alweer?! Erg snel, imo.
This, madame, is Versailles.

Migliore

• Gebruiker
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
    • www.pierrecorthay.blogspot.com
Reactie #571 Gepost op: 21 april 2009 - 22:21:51
Nu alweer?! Erg snel, imo.

Ik gebruik ze wel erg intensief..... Eigenlijk dagelijks als ik thuis ben, in de dierentuin, speeltuin, tijdens het wandelen.....  minimaal 4 uur per dag....

Dan mag dat toch wel denk ik!
Winnaar: SF-schoen van het jaar 2008 - Derby: Corthay Arca

Pierre Corthay on Blogspot

MaChemist

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #572 Gepost op: 21 april 2009 - 23:01:14
Ja dan lijken ze inderdaad erg goed te houden.

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #573 Gepost op: 22 april 2009 - 10:12:50
Om en om..... Vorig jaar juni (als ik me niet vergis) zijn ze naar Nothampton gegaan. Daarvoor al eens een reguliere verzoling via S&S. Nu dus ook weer regulier en dan mogen ze in 2010 weer overseas!!

:shock:

Wat loop jij daar dan absurd snel een gat in!

Migliore

• Gebruiker
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
    • www.pierrecorthay.blogspot.com
Reactie #574 Gepost op: 22 april 2009 - 15:58:33

:shock:

Wat loop jij daar dan absurd snel een gat in!

in 10 maanden tijd dagelijks gebruik??!?!  Is dan toch niet zo snel?

Vandaag trouwens ook voor het eerst in 4 jaar door de blake zooltjes heen van mijn santoni 6140's
Die heb ik dan ook veel minder aan. In het begin 2-3x per week, de laatste twee jaar ongeveer 2-3x per maand
Winnaar: SF-schoen van het jaar 2008 - Derby: Corthay Arca

Pierre Corthay on Blogspot

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #575 Gepost op: 22 april 2009 - 16:10:09
in 10 maanden tijd dagelijks gebruik??!?!  Is dan toch niet zo snel?

Het drong mij niet direct door dat je ze zó vaak draagt, gezien jouw schoenencollectie. ;) Maar dan nog vind ik het wel snel hoor. Ik heb nog nooit een gat in een zool gelopen. Nu dan bijna bij m'n Magnanni's waarbij ik verzolen heb overwogen, maar die gaan door een paar Westbourne's vervangen worden.

Cambiare

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #576 Gepost op: 14 juni 2009 - 09:18:29

Zo, met de uitverkoop mijn schoenencollectie de genadeslag gegeven, de lompe bommeltjes er uit en flink ingeslagen met drie paar Borgioli's, zwart, donkerbruin en donkerbruin suede. Want de pakken en shirts werden steeds meer cut to the bone, alleen bleven de schoenen toe nu toe wat achter, waardoor het 'klompeffect' optrad.

Nu zit ik op quality-shop te kijken voor onderhoud en heb ik twee vragen:

1. Ik vind de diepe kleur van de donkerbruine schoenen erg mooi, maar zou niet willen dat ze nog heel veel donkerder worden. Is het dan beter om kleurloze schoensmeer te nemen? Bijvoorbeeld de kleurloze Saphire Pate de Luxe?

2. In een ander topic zag ik dat iemand schoenspanners voor zijn borgioli's bij quality-shop had gekocht. Zijn deze spanners inderdaad het best geschikt voor hele smalle borgioli's? Of heeft iemand andere ervaringen?

Cambiare

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #577 Gepost op: 14 juni 2009 - 09:58:38

... de schoenspanner vraag (vraag 2.)heb ik verplaatst naar het schoenspanner topic

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #578 Gepost op: 14 juni 2009 - 12:54:46
Saphire heeft een hoop kleuren. Er is vast wel een kleur die in de buurt komt van je schoenen. Ik ben zelf namelijk geen fan van kleurloze poets omdat deze eventuele scheurtjes niet mooi opknapt. Niet zo mooi in ieder geval als een gekleurd poetsmiddel. Een eventuele oplossing is om met een iets lichtere kleur te poetsen. Een ding is in ieder geval zeker, je moet altijd maar een beetje poetsmiddel gebruiken. De kleurverandering die je dus in werking zet treedt dus maar heel langzaam in.

Cambiare

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #579 Gepost op: 14 juni 2009 - 18:42:08

Okee, thanx, dan ga ik eerst maar eens goed rondkijken naar de goede kleur en wellicht een tint lichter.

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #580 Gepost op: 15 juni 2009 - 18:10:30
Tip van de dag: eventjes die schoenen meenemen naar Both in Rotterdam. Hebben een redelijke collectie Saphire en geweldig personeel. Zij kunnen je daar ter plekken adviseren.

maikel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #581 Gepost op: 23 juni 2009 - 13:49:57
Naar aanleiding van de nieuwste aanwinst van Mediaman toch een vraag over nertsenolie:

Citaat
Citaat van: Mediaman op Vandaag om 10:17:46
Reiniging/shampoo voor suède: http://www.quality-shop.nl/saphir_medaille_d_or/omninettoyant_100ml.html
Ik had het idee dat het leer van een paar schoenen erg droog was vanwege de vele haarvouwtjes en plaatselijke dofheid, die mer normaal poetsen niet echt verdween.

Voedende lotion/nertsolie voor leer: http://www.quality-shop.nl/saphir_medaille_d_or/lotion_150ml.html
Een paar smoezelige instappers reinigen.

Beiden gekocht bij Both in Rotterdam. Gisteravond gelijk aan het werk gegaan en zo direct maar eens kijken naar het resultaat.

Let net bij die nertsolie erop dat je niet teveel op het doekje doet en te hard poetst... anders verdwijnt er meer verf van je schoen in je poetsdoek dan noodzakelijk is. Ik heb wel het idee dat het goed spul is, het ruikt tenminste alsof het echt goed is voor het leer   Ik gebruik het zelf ongeveer 1 op de 5 keer ipv de gebruikelijke Saphir wax.

Wanneer gebruiken jullie zoiets nu? Ik dacht namelijk dat het een voorbereidende lotion was om de schonenen mee schoon te kunnen maken voordat ze gepoetst worden.

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #582 Gepost op: 23 juni 2009 - 14:01:46
Naar aanleiding van de nieuwste aanwinst van Mediaman toch een vraag over nertsenolie:

Wanneer gebruiken jullie zoiets nu? Ik dacht namelijk dat het een voorbereidende lotion was om de schonenen mee schoon te kunnen maken voordat ze gepoetst worden.

Ik heb 'm zelf niet, maar het zal wel gewoon voeding zijn voor het leer.

Let net bij die nertsolie erop dat je niet teveel op het doekje doet en te hard poetst... anders verdwijnt er meer verf van je schoen in je poetsdoek dan noodzakelijk is. Ik heb wel het idee dat het goed spul is, het ruikt tenminste alsof het echt goed is voor het leer  :P Ik gebruik het zelf ongeveer 1 op de 5 keer ipv de gebruikelijke Saphir wax.

Verf van m'n schoenen poetsen is mij nog nooit gelukt, hooguit wat oude schoensmeerlagen die je oplost. Maar jij hebt blijkbaar andere ervaringen?

Mediaman

• Gast
Reactie #583 Gepost op: 23 juni 2009 - 16:25:28
Ik heb het gebruikt op een paar zwarte brogue's van Magnanni die ondanks het poetsen met Saphir schoenpoets kleine vouwtjes bleven vertonen, verder had ik wat doffe plekjes op de zijkant die ook niet verdwenen met de reguliere poetsbeurten. Toen heb ik de conclusie getrokken dat het leer uitgedroogd was en ik het moest voeden, vandaar de lotion. De resultaten zijn prima, als ik vanavond heel veel zin krijg om schoenen te poetsen zal ik een voor & na doen van een ander paar.

De dame bij Both vertelde ook dat het geschikt is om oude poetslagen te verwijderen. Bij het paar bruine dat ik vanavond wil poetsen is dat ook de bedoeling. Die heb ik van gevlamd cognac/chestnut naar egaal chestnut gepoetst en die wil ik terug hebben naar de kleur van de bijpassende riem.

maikel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #584 Gepost op: 23 juni 2009 - 17:51:57
Ben benieuwd!