Je kan zelf met de 010-crème (kleurloos) van Saphir de reeds aangebrachte lagen eraf halen (heel grondig poetsen, steeds een nieuw stukje stof), vervolgens als ze weer enigszins in oude staat zijn de Rénovateur erop doen, goed laten intrekken (dik anderhalf uur, werd me verteld) en daarna de nieuwe lagen, met dus renovateur voor de 'neutrale', lichte delen en zwart voor het gevlamde deel erop aanbrengen. Dit is een parafrasering van tips die ik voor mijn eigen schoenen kreeg van de heren van Nils Kalf. Vervolgens, als ze weer in originele of goed gekleurde staat zijn kan je blijven poetsen met de renovateur, aangezien die kleurhoudend is en niks eraf haalt. Dit in tegenstelling tot de 010-kleurloos, welke dus wél kleuren verwijdert.
Dat enigszins duidelijk xD? En, vertrouw er niet blind op, ik ben geen ervaringsdeskundige, slechts iemand die goed geluisterd heeft naar wat de heren Kalf doen...!
Edit: oh en, héééél dunne laagjes heel goed in laten trekken, anders krijg je dat gekorrel als je een beetje loopt en helpt het uiteindelijk nog geen steek.