Auteur Topic: [Schoenen - Onderhoud] Schoenen poetsen  (980856 keer gelezen)

Velponi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: [Schoenen - Onderhoud] Schoenen poetsen
Reactie #645 Gepost op: 05 september 2009 - 22:48:30
Edge Markers € 7,95 bij Zwartjes, Heeft Eduard Pelger in Rotterdam die dingen ook?

Vandaag een bruine en een zwarte gehaald, ze zijn van The Royal Treatment en best wel klein - niet dat dat iets uitmaakt natuurlijk. Zojuist een paar schoenen mee behandeld en het resultaat is, um, best wel goed. Wat je zou verwachten van een goeie watervaste marker. Ikzelf had een wonder verwacht ("mijn zolen lijken zo goed als nieuw, het is ongelofelijk!") dus moet nog een beetje bijkomen van de ontnuchtering, maar dat is niet de schuld van het product, dat naar behoren presteert. Dus.

Pax

• Gebruiker
  • Auf tutti!
    • Bekijk profiel
Reactie #646 Gepost op: 05 september 2009 - 22:54:44
.... Ikzelf had een wonder verwacht ("mijn zolen lijken zo goed als nieuw, het is ongelofelijk!") dus moet nog een beetje bijkomen van de ontnuchtering...

Jammer! Een wonder zou mooi geweest zijn.
Heb je ook de truc met het schuurpapier gebruikt?
Ik las dat hier in dit topic, en het lijkt mij goed om de rand weer egaal te maken.
Caminante, no hay caminos. Hay que caminar!

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #647 Gepost op: 05 september 2009 - 22:56:01
Hehe. Is het meer verf dan poets, V? En blijft de o zo esthetisch belangrijke gelaagdheid van de hak zichtbaar?

Velponi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #648 Gepost op: 05 september 2009 - 23:07:27
Het is meer gewoon... een marker. Zeker geen poets, maar ook niet alsof je je zoolranden echt verft. En het is inderdaad oppassen als je de laagjes van je hak goed wilt kunnen blijven zien. Die bruine is echt donkerbruin, ik denk dat ik die maar uit de buurt van mijn suède Belgraves (met relatief lichtgekleurde zoolranden) hou.

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #649 Gepost op: 05 september 2009 - 23:17:04
Ik begrijp het. Wel handig in het gebruik: minder kans op uitschieten?

@ mod: in het subforum Schoenen staat (nog) het topic Kleuren van schoenranden.

Velponi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #650 Gepost op: 05 september 2009 - 23:21:32
En daar lees ik dat die met de witte dop dus lichtbruin kleurt! Stom dat ik die niet ook heb gekocht, gaan we snel rechtzetten.

tph

• Bekijk profiel
Reactie #651 Gepost op: 16 september 2009 - 09:43:06
Wat raden jullie aan op het gebied van onderhoud voor een paar C&J Tetbury's?

Volgens C&J zijn deze schoenen van Nubuck, toch heeft het materiaal op het oog veel weg van kalfsleer. Is een behandeling met Saphir Lotion, Saphir Pommadeur en Saphir Pate de Luxe een optie?

Adrem

• Gebruiker
  • mnml
    • Bekijk profiel
Reactie #652 Gepost op: 21 september 2009 - 23:57:41

Ik heb deze schoenen al 9 maanden en ze zien er eigenlijk nog steeds super uit.
Echter is er weinig meer te zien van het patina (?) op de neus en details.
Dit komt onder meer omdat ik het altijd in 1 kleur heb gepoetst.

Ik herinner me nog wel dat de me in de winkel gezegd werd dat ik voorzicht met wat zwarte schoenpoets en een doek bezig moest gaan. Maar heb het nog niet aangedurfd dat advies op te volgen.

Na zoeken in dit topic staan wel wat tips maar verder dan altijd doorzichtige  schoenenpoets gebruiken komt men eigenlijk niet.

Tips om de kleur(en) weer zoals het origineel te krijgen?
To consciously avoid fashion is in itself a fashion.

Jim-Jorden

• Gebruiker
  • modern' talking
    • Bekijk profiel
Reactie #653 Gepost op: 22 september 2009 - 00:21:19
Ik ben bang dat je toch echt met zwarte schoenpoets aan de gang moet gaan !
"Greed is good"

Mediaman

• Gast
Reactie #654 Gepost op: 22 september 2009 - 06:42:43
Naar een goede schoenmaker brengen, het probleem uitleggen en dan denk ik dat ze aangebrachte lagen schoensmeer wel kunnen verwijderen en de oude glorie voor een deel kunnen herstellen.

Welk merk en mode schoen is het? Ziet er goed uit op de foto.

Advocatus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #655 Gepost op: 22 september 2009 - 16:15:20
Je kan zelf met de 010-crème (kleurloos) van Saphir de reeds aangebrachte lagen eraf halen (heel grondig poetsen, steeds een nieuw stukje stof), vervolgens als ze weer enigszins in oude staat zijn de Rénovateur erop doen, goed laten intrekken (dik anderhalf uur, werd me verteld) en daarna de nieuwe lagen, met dus renovateur voor de 'neutrale', lichte delen en zwart voor het gevlamde deel erop aanbrengen. Dit is een parafrasering van tips die ik voor mijn eigen schoenen kreeg van de heren van Nils Kalf. Vervolgens, als ze weer in originele of goed gekleurde staat zijn kan je blijven poetsen met de renovateur, aangezien die kleurhoudend is en niks eraf haalt. Dit in tegenstelling tot de 010-kleurloos, welke dus wél kleuren verwijdert.

Dat enigszins duidelijk xD? En, vertrouw er niet blind op, ik ben geen ervaringsdeskundige, slechts iemand die goed geluisterd heeft naar wat de heren Kalf doen...!

Edit: oh en, héééél dunne laagjes heel goed in laten trekken, anders krijg je dat gekorrel als je een beetje loopt en helpt het uiteindelijk nog geen steek.

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #656 Gepost op: 22 september 2009 - 18:34:13
Interesant Advocatus. Echter, ik dacht redelijk bekend te zijn met de spullen van Saphir maar ik had nog nooit gehoord van de 010-creme. Is dat de Saphir Medaile d'Or Pommadier, de Saphir Medaile d'Or Pate kleurloos of zit ik er helemaal naast?

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #657 Gepost op: 22 september 2009 - 18:49:03
Interesant Advocatus. Echter, ik dacht redelijk bekend te zijn met de spullen van Saphir maar ik had nog nooit gehoord van de 010-creme. Is dat de Saphir Medaile d'Or Pommadier, de Saphir Medaile d'Or Pate kleurloos of zit ik er helemaal naast?

Als ik het goed heb onthouden, is dat de 'witte zalf' met het getal 1924 op het etiket. De (hoge) pot lijkt verder sprekend op die van de rénovateur.

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #658 Gepost op: 22 september 2009 - 19:03:56
Ik zie dat Quality-Shop.nl dit niet voert, ik zal eens contact opnemen met Hermsen, maar ik had er nog nooit van gehoord :(

Advocatus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #659 Gepost op: 22 september 2009 - 19:49:51
Als ik het goed heb onthouden, is dat de 'witte zalf' met het getal 1924 op het etiket. De (hoge) pot lijkt verder sprekend op die van de rénovateur.

Sorry, het is de pot met 'Crème 1925'  van Saphir medaille d'or, en de kleurcode is '02 Incolore', ik had de cijfers in mijn hoofd verwisseld. Excuus hiervoor!