Auteur Topic: [Projecten] Nieuw pak  (201713 keer gelezen)

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: [Projecten] Nieuw pak
Reactie #435 Gepost op: 20 april 2011 - 16:03:51
18 cm pijp, 4 cm. omslag.

Hm. Klopt niet helemaal vermoedelijk?

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #436 Gepost op: 20 april 2011 - 16:53:51
Bij mij perfect. ;)
Ben dan ook geen 1.88 m.

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #437 Gepost op: 20 april 2011 - 16:58:18
Ah zo. Begreep 'm verkeerd.

Avvocato

• Gebruiker
  • Huis-Consigliere
    • Bekijk profiel
Reactie #438 Gepost op: 20 april 2011 - 17:02:10
Ik zou overigens voor een midgrijze PoW met lichtblauwe overruit gaan Pat, toch een ruit maar zo onopvallend dat het van wat verder weg gewoon een grijs pak lijkt.
The man with style, is the man who can smile

Avvocato

• Gebruiker
  • Huis-Consigliere
    • Bekijk profiel
Reactie #439 Gepost op: 20 april 2011 - 17:05:19
Ik plug hem zelf maar even:

Wel van VBC helaas ;-)
The man with style, is the man who can smile

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #440 Gepost op: 20 april 2011 - 17:09:08
Zullen binnenkort wel de gaten in vallen.

C&A

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #441 Gepost op: 21 april 2011 - 09:57:54
Wel van VBC helaas ;-)

Klein gelukje: nog net geen Ariston ;) dat schijnt bijna uit elkaar te vallen als je er al naar kijkt  :twisted:

Ik zou overigens voor een midgrijze PoW met lichtblauwe overruit gaan Pat, toch een ruit maar zo onopvallend dat het van wat verder weg gewoon een grijs pak lijkt.

En als het dan toch een PoW ruitje moet worden, en de jongens van vanita dat toppsul van VBC niet kunnen krijgen, zou je ook nog eens kunnen kijken naar Dugdale [die ze volgens hun site voeren]. Meer specifiek de 2356 uit de English Business Suitings bunch http://www.hfwltd.com/search.php?sqtext=2356 of de 0833 uit de finesse bunch http://www.hfwltd.com/search.php?sqtext=0833 waarbij ik de eerste zou verkiezen boven de laatste.
Laatst bewerkt op: 21 april 2011 - 10:28:41 door C&A
Kastopruiming, dassen van Tie your Tie, Passaggio, Sozzi, Rubinacci, Classico Como

http://www.stijlforum.nl/SMF/index.php?topic=8878.new#new

Pat

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #442 Gepost op: 22 april 2011 - 22:08:25
Vandaag bij de heren van Vanita geweest en geslaagd. Het is een 100% worsted wool met PoW ruitje geworden van Dormeuil. Pic volgt maar lijkt veel op die van Avvocato.

Qua opties verder vrij standaard. 2 knoops, klepzakken, standaard revers. Bruine knopen, 4 kissings op de mouw. Broek zonder bandplooi, omslag van 4,5 cm, pijpjes 19 cm. Een donkergroene voering.

Naast het pak ook 2 Canclini shirts, wit en blauw. Cut away, de dikkere parelmoerknopen op hanepoot. Enkele manchet met afgeronde hoekjes en twee knoopjes.
Laatst bewerkt op: 22 april 2011 - 22:11:09 door Pat

Mediaman

• Gast
Reactie #443 Gepost op: 22 april 2011 - 22:22:06
Klinkt goed Pat, laat je het opsturen naar de zandbak?

Pat

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #444 Gepost op: 22 april 2011 - 22:26:46
Thanks. Nee mijn retourvlucht van het ticket in januari terug naar NL staat gepland voor de eerste week van juli. Qua timing komt dat precies uit.

Heinzelmann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #445 Gepost op: 22 april 2011 - 22:40:26
Vandaag bij de heren van Vanita geweest en geslaagd. Het is een 100% worsted wool met PoW ruitje geworden van Dormeuil. Pic volgt maar lijkt veel op die van Avvocato.

Qua opties verder vrij standaard. 2 knoops, klepzakken, standaard revers. Bruine knopen, 4 kissings op de mouw. Broek zonder bandplooi, omslag van 4,5 cm, pijpjes 19 cm. Een donkergroene voering.

Naast het pak ook 2 Canclini shirts, wit en blauw. Cut away, de dikkere parelmoerknopen op hanepoot. Enkele manchet met afgeronde hoekjes en twee knoopjes.

À l'Anglais: keurig.
(Geen fratsen, bewezen goed, over 5, 10 of 20 jaar nog prima draagbaar: laat die Crypto Italo's met derlui rozegevoerde kinderkrappe jasjes en poepkleurige schoenen met pisneuzen (Rotterdams: als een keutel in de maneschijn!) maar kletsen.)

Terzijde –and on a lighter note– PoW-ruit is een onzinnige omschrijving!
PoW is de internationale term voor prisoner of war, niet voor the Prince of Wales.
In Nederland heet zo'n ruit een 'Prince de Galle': de Franse naam. Ook afgekort als PdG of PdeG.

Van oorsprong –Schots– is het natuurlijk een Glenncheck, maar ook in Oostenrijk-Hongarije bestaat ie al eeuwen, onder de naam 'Esterhazy':hongaarse adel waarvan de 'P-o-W', althans zijn kleermaker het heeft afgekeken.
(Was een Oostenrijker: Aha!!!)

Maakt niet uit verder, maar laten we onze eigen taal gbruiken, óf de oorspronkelijke naam?

(Hoorde gister weer een Nederlander -Weesie, PoW-Ned, what a coincidence- over de hollekost, waar hij 'jodenvervolging' bedolde: ook zoiets!)
Laatst bewerkt op: 22 april 2011 - 22:42:55 door Heinzelmann
Sometimes you can speak Italian without ever saying a word in it. (By: J. Peterman. Fall/Winter 2011 Catalog.)

bavb

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #446 Gepost op: 23 april 2011 - 08:55:44
Jeetjemina nou maar hopen dat dat pak mooi wordt ondanks al die ellende op de televisie.
Citaat van: Mariano Rubinacci
We don't like to see the name of who made it and the brand of the fabric inside. The individual has to be himself, he has to dress for his own sake

Velponi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #447 Gepost op: 23 april 2011 - 11:36:21
Terzijde –and on a lighter note– PoW-ruit is een onzinnige omschrijving!
PoW is de internationale term voor prisoner of war, niet voor the Prince of Wales.
In Nederland heet zo'n ruit een 'Prince de Galle': de Franse naam. Ook afgekort als PdG of PdeG.

Van oorsprong –Schots– is het natuurlijk een Glenncheck, maar ook in Oostenrijk-Hongarije bestaat ie al eeuwen, onder de naam 'Esterhazy':hongaarse adel waarvan de 'P-o-W', althans zijn kleermaker het heeft afgekeken.
(Was een Oostenrijker: Aha!!!)

Is de PdG/PoW niet een specifieke variant van de Glen check, met een overcheck in ik weet niet meer welke kleur (roestbruin staat me iets van bij)? En wie was die Oostenrijkse kleermaker? Ben ik wel benieuwd naar.

Pat

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #448 Gepost op: 23 april 2011 - 12:07:47
Dit is de gekozen stof:

C&A

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #449 Gepost op: 23 april 2011 - 13:02:23
Is de PdG/PoW niet een specifieke variant van de Glen check, met een overcheck in ik weet niet meer welke kleur (roestbruin staat me iets van bij)?

Helemaal juist Velponi. Zie hier: http://www.permanentstyle.co.uk/2011/03/prince-of-wales-at-henry-poole-part-1.html
Kastopruiming, dassen van Tie your Tie, Passaggio, Sozzi, Rubinacci, Classico Como

http://www.stijlforum.nl/SMF/index.php?topic=8878.new#new