Auteur Topic: [Projecten] Nieuw pak  (201716 keer gelezen)

C&A

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: [Projecten] Nieuw pak
Reactie #450 Gepost op: 23 april 2011 - 13:04:58
Ik ben morgen voor wat fittings, waaronder drie items met ruiten, in Londen. Ik zal van de gelegenheid gebruik maken nog eens te vragen hoe het nu precies zit met pattern matching.

En Dantes? Wat was het verhaal van jouw kleermaker? Ben benieuwd.
Kastopruiming, dassen van Tie your Tie, Passaggio, Sozzi, Rubinacci, Classico Como

http://www.stijlforum.nl/SMF/index.php?topic=8878.new#new

Jaguarlover

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #451 Gepost op: 23 april 2011 - 16:58:14
sorry dat ik effe voor Dantes (dewelke trouwens een wondermooie tweed heeft uitgekozen) zijn voeten loop maar heb enkel een klein vraagje, nl zal ik, in een donkerblauwe blazer en grijze broek combi durven gaan voor contrasterende knoopsgaten ? de binnenvoering (unconstructed dus enkel bovenkant in de nek) is oranje ...

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #452 Gepost op: 23 april 2011 - 17:24:11
Ik denk dat je er snel op uitgekeken bent. Ik heb bij een paar jasjes een licht contrasterend (midblauw op donkerblauw/donkergrijs) reversknoopsgat; geen spijt van (omdat het zo subtiel is), maar ik zou het niet meer laten doen.

Stromen

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #453 Gepost op: 04 september 2011 - 15:28:14
Kleine update. Nog steeds geen foto gemaakt van de Nederlandse bespoke peacoat. ;-)

Tweede update: de kleermaker in Ialië gat beginnen met een zomerpak (alweer een goede timing). Lichtgrijs, niet al te duidelijke ruit dit keer. Zegna 210gr, dus dat wordt een flinke uitdaging.
Tevens een los jasje, in een heftige beige ruit met rode (!) ruit.

C&A

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #454 Gepost op: 04 september 2011 - 18:57:27
Tweede update: de kleermaker in Ialië gat beginnen met een zomerpak (alweer een goede timing). Lichtgrijs, niet al te duidelijke ruit dit keer. Zegna 210gr, dus dat wordt een flinke uitdaging.
Tevens een los jasje, in een heftige beige ruit met rode (!) ruit.

Geen fotos van de stoffen  :-(
Kastopruiming, dassen van Tie your Tie, Passaggio, Sozzi, Rubinacci, Classico Como

http://www.stijlforum.nl/SMF/index.php?topic=8878.new#new

Stromen

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #455 Gepost op: 05 september 2011 - 08:41:17
Nee, dat komt toch niet over met mijn fotografietalent.

En online kan ik ze niet vinden helaas.
Toch even navragen, ik begin nu te twijfelen over de lichtgrijze. Wellicht is dat geen Zegna, en ben ik in de war met de stof voor het losse jasje. Dat is zeker een Zegna (wol cashmere mix), wel een wat oudere stof. (is op voorraad)

En een projectje voor volgende keer wordt waarschijnlijk een zomerpak van LP (nr. 536003), dus wellicht dat dit zomerstofje ook LP is.

Zeneize

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #456 Gepost op: 07 oktober 2011 - 17:29:49
Ben voornemens om als ik terugkeer in Nederland voor het eerst een MTM-pak te kopen. Zoals ik heb gelezen van het gros van degenen die verstand van zaken hebben op dit forum, zou ik naar de Suitsupply moeten gaan. Lijkt mij ook verstandig; niet te duur voor een eerste MTM en het is ook meer een leerervaring dan anything else.
Anyway, op een ander financieel plan trekt Canali mij zeer aan; iemand ervaring met hun personeel in Amsterdam? Ben zelf namelijk een rookie, dus ik zou moeilijk zelf kunnen beoordelen of het er in die winkel goed aan toegaat of dat ze staan te prutsen..
"One should either be a work of art, or wear a work of art."

Stromen

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #457 Gepost op: 28 november 2011 - 14:40:23
Kleine update. Nog steeds geen foto gemaakt van de Nederlandse bespoke peacoat. ;-)

Bij deze alsnog. Niet speciaal geposeerd, dus de voorpanden sluiten niet helemaal mooi op de foto. 

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #458 Gepost op: 28 november 2011 - 14:46:36
Mooie pasvorm, Silvio. Stiksels ben ik niet weg van, maar maakt de jas wel uniek(er).
Laatst bewerkt op: 28 november 2011 - 18:54:34 door Carwo

Stromen

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #459 Gepost op: 28 november 2011 - 15:01:01
Vonnikjuisleuk.

Nog een plaatje:

En nog 1:

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #460 Gepost op: 28 november 2011 - 15:02:47

Swann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #461 Gepost op: 28 november 2011 - 15:50:07
Knappe pasvorm, Stromen.

* * *

Is dit trouwens de correcte lengte voor een peacoat? Zijn daar überhaupt regels voor?

Punt

• Gebruiker
  • Respect the beard
    • Bekijk profiel
Reactie #462 Gepost op: 28 november 2011 - 16:08:32
Prachtig om te zien!

Stiksel zie je wel vaker zo, zou het zelf niet zo snel kiezen, maar het staat hem goed!
Respect the beard

Mad Hatter

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Re: [Projecten] Nieuw pak
Reactie #463 Gepost op: 28 november 2011 - 16:23:45
Is dit trouwens de correcte lengte voor een peacoat? Zijn daar überhaupt regels voor?

Een vriend van me heeft een MTM uit China en die is hip-kort. Nog net dezelfde lengte als een jasje. Die lengte zie je wel vaker maar hoe het heurt zou ik even niet weten.

Gerelateerd:
Wat is de correcte lengte van een 'bridge coat'? Dat is de officiersuitvoering en een stuk langer en zwaarder. Ik heb een 'echte' bemachtigd die ik wil laten aanpassen. Nu is hij een cm of tien over de knie...

HGW

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #464 Gepost op: 29 november 2011 - 10:31:27
Mooie Jas, Stromen.
if i stop lying i just disappoint you