Sinds enige tijd ben ik mooie pakken gaan appreciëren en ben dan ook gestart met een collectie op te bouwen. Naast de huidige "standaardpakken" wil ik nu graag voor een maatpak gaan, maar wel liefst beetje betaalbaar.
Nu heb ik momenteel twee pakken van Pal Zileri (Lab collectie) en ben hier op zich wel tevreden van. Een optie is dan ook een maatpak van Pal Zileri. Hiervoor zal ik dan een 1500 euro moeten ophoesten.
Daarnaast is er het (Belgische) concept van Café Costume: persoonlijke aanpak en advies, ruim assortiment stoffen, ... Alleen is de kostprijs wat lager, 850 euro (= versie met stof van het merk Scabal). Grootste reden voor dit prijsverschil is het feit dat de pakken in Marokko geproduceerd worden (geen plakwerk weliswaar). Ook zal er op voorhand de maat worden opgenomen maar zijn er nadien geen pasmomenten voorzien, maar dat is bij Pal Zileri hetzelfde.
Maar mijn vraag is nu: is het land van productie essentieel voor een degelijk kostuum? Zijn er nog verschillen tussen beide opties die ik over het hoofd zie?
Wil dus echt zeker zijn van een goede start voor mijn eerste project!